Beantwoord

Geen bekabelde verbinding meer glasvezel

  • 18 May 2022
  • 8 reacties
  • 94 Bekeken

Sinds afgelopen vrijdag ~13u is mijn glasvezelverbinding er mee gestopt. Rood lampje knippert op de converter en er is duidelijk geen verbinding meer naar buiten.

Telefonisch kon er weinig worden gezegd, behalve dat de aannemer ‘van gelder’ of ‘volker wessels’ er naar moest gaan kijken. Niet bepaald mijn probleem. We zijn nu 5 dagen verder en er is nog geen actie ondernomen. Spoed kennen ze niet blijkbaar.

Ik kan helemaal niets doen, behalve dagelijks bellen met T-Mobile. Aan de telefoon klinkt het alsof ze het vaker meemaken. Het is echt ongelooflijk. We zijn met 2 werkenden thuis en dit is echt bizar.

Als ik vraag naar een noodoplossing binnen hun invloedsgebied, bijvoorbeeld (tijdelijk) een 4G router sturen, is het antwoord dat ik dan een nieuw abonnement moet afsluiten 🤑.

Ik ben nu 1 maand overgestapt naar T-Mobile en vraag mij af; is het normaal dat er ‘even’ geen internet meer is bij klanten? En waarom zou ik de verbinding nog vertrouwen als deze weer herstelt is?

icon

Beste antwoord door Lisa 18 May 2022, 12:51

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +14

De aannemers regelen voor de eigenaar van het glasnetwerk de storingen. Als is uitgesloten dat de verstoring niet “in huis” zit, b.v. de router of ONT gaan dit soort bedrijven op zoek naar waar de onderbreking zit. Soms is het een vuile stekker maar als de kabel onderweg bij graafwerkzaamheden is beschadigd zal deze opnieuw gelast worden. Dat kost wat meer tijd, maar uiteindelijk is zo'n reparatie geen probleem voor jouw verbinding. Dagelijks bellen met T-Mobile heeft daarom ook niet zo veel zin en frustreerd je alleen maar.

Ik neem aan dat de medewerkers je hebben aangeboden om een “unlimited data voucher’ voor een Tele2 of T-Mobile simkaart te gebruiken. Mocht je ergens anders een abonnement hebben, dan kun je ook in de T-Mobile winkels een prepaid kaart kopen. Dat voldoet ook om zo'n voucher op te activeren.

Helaas hebben ze me geen unlimited data voucher aangeboden. En ja het probleem zit overduidelijk buiten het huis. Excuses voor mijn frustratie maar deze situatie is echt onacceptabel.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fuzzyice6005 

Helpt het ook niet om de mediaconverter voor even van het stroom te halen? Een moderator kan je wel een voucher aanbieden.

Al meerdere keren de converter+router opnieuw opgestart, ook beiden een langere periode van de stroom afgehaald.

Reputatie 7
Badge +1

Ergens is de frustratie van de t.s. heel goed te begrijpen, providers hebben min of meer een monopolie en maken daar dan ook graag gebruik van, bewust of onbewust ben je eenmaal klant stap je niet zo gauw over zeker als men pas klant is.

Het over stappen binnen de contract periode kan wel maar kost behoorlijk veel, anders gezegd je bent niet tevreden met je installateur ga je de volgende keer simpelweg naar een andere, helaas is dat bij providers lastiger.

Ik begrijp niet dat jullie zo gemakkelijk praten over dat ik het maar moet accepteren. Ik heb gewoon een contract met ze 🤔.

T-Mobile wijst naar de aannemer en de aannemer is voor mij niet te bereiken en T-Mobile krijgt ze ook haast niet te pakken. Er is wel een spoed-service die binnen een paar uur een reparatie komt doen, maar na 5 dagen is er nog niets gebeurd.

Ondertussen is de aannemer hier wel in de hele wijk nieuwe aansluitingen aan het aanleggen, zowel in het weekend, avonden en doordeweeks. Maar als je ze aanspreekt op de storing is het not-in-my-backyard en verwijzen ze weer naar de T-Mobile klantenservice.

Reputatie 7

Hi @fuzzyice6005, hartstikke goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Ik geef je heel graag meer duidelijkheid, zodat je weet waar je aan toe bent. Allereerst stuur ik met alle liefde een Unlimited Data voucher jouw kant op. Ik zie alleen niet een Tele2 of T-Mobile mobiel abonnement terug. Is er iemand in jouw huishouden met een Tele2 of T-Mobiel abonnement of Prepaid? Dan stuur ik direct een code jouw kant op.

Zojuist heb ik ook een kijkje genomen achter de schermen en ik zie dat mijn collega's heel druk bezig zijn om het probleem te verhelpen. Ik zie ook een notitie terug dat een andere collega jou één dezer dagen zou terugbellen met een terugkoppeling. Ik vind het heel rot dat je het gevoel hebt dat er niks gebeurt, excuses daarvoor. Mijn collega's zijn druk bezig om jou weer online te krijgen. Ik houd dit de komende dagen graag nog in de gaten, zodat ik alle updates met je kan delen die nog volgen. De laatste update die ik terugzie is van vanochtend en daarin staat dat er een monteur naar de zogenoemde POP wordt gestuurd en eventueel ook nog naar jou als dat nog nodig is. Ik wil heel graag het vertrouwen bij je terugwinnen. Er wordt echt hard aan gewerkt! 💪

Ze zijn zojuist langsgeweest. In de wijkkast was de kabel afgekoppeld en in een andere aansluiting gezet. Mooi dat het weer werkt. Een rappere storingsdienst had hier alleen geen 5 dagen voor nodig gehad.