Beantwoord

Geen diensten door geen licht op de lijn

  • 24 September 2022
  • 5 reacties
  • 96 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Ik heb sinds maandag ochtend geen verbinding meer met internet. Het probleem was meteen heel duidelijk: Geen licht uit de centrale. Het lampje FO branden niet, en de apparatuur en kabels zijn een paar weken oud (nieuwbouwhuis) dus voor mij al voor 99% zeker dat het hieraan lag. Gebeld met tmobile en de hele procedure toch maar doorlopen en vervolgens de Guidion monteur over de vloer die (zoals verwacht) hetzelfde melden als ik. Die monteur zou trouwens pas (volgens de website) op 29 september voor het eerst een gaatje hebben. Te bizar voor woorden. Na een telefoontje met Guidion stond er de volgende middag een monteur voor de deur. Dus een tip: Bel met Guidion en laat de planningsapp links liggen! Deze monteur was na 15 minuten glashelder, KPN moet langskomen om een glasbreuk te herstellen. Geen licht tussen de KPN kast en mijn meterkast.

Daarna werd het dagen stil....Tmobile 3 keer gebeld en zeggen dat het incident bij HUN technische dienst ligt en nog niet bij KPN. Ik heb meerdere keren vriendelijk gevraagd het a.s.a.p. door te zetten naar KPN (1 minuut werk ofzo?) maar dat is blijkbaar niet zo gemakkelijk en te simpel gedacht.

Mijn vraag nogmaals: Waarom duurt het zo lang om dit door te zetten? Er heeft al een specialist gekeken en de conclusie is glashelder. Waarom zoveel tijd verdoen van de klant en jullie helpdesk? 

 

En verder: snapt Tmobile dat een 5G hotspot geen adequate oplossing is voor een huishouden van 5 waar 3 mensen thuis werken? Zeker bij een goed geisoleerd. nieuwbouwhuis waar 5G slecht werkt. En weten jullie dat internet tegenwoordig primair is? En dat een 7 dagen onbeperkt internet coupon voor iemand met onbeperkt mobiel internet abonnement ook niet heel veel zin heeft?

 

Ik hoop dat jullie snel iets kunnen betekenen.

icon

Beste antwoord door AlexM. 27 September 2022, 17:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +6

@AlexM. De aansturing loopt altijd via onze technische dienst. Door de drukte en de daarmee oplopende verwerkingstijd, kan het dan ook zo zijn dat het nog niet is doorgezet naar KPN. Vaak kan de monteur wel gelijk contact opnemen met onze technische dienst tijdens het bezoek, dan wordt dit gelijk geregeld. In ieder geval vraag ik mijn collega van de technische dienst of hij hier maandag gelijk naar kan kijken, zodat dit voor jou in gang wordt gezet! 💪

We weten zeker hoe belangrijk internet in deze tijd is. Een hotspot via een Unlimited data voucher is dan ook alleen om klanten tijdelijk uit de brand te helpen wanneer ze zonder internet zitten. De reden hiervoor is dat zij anders gelijk over de databundel heen zijn. Wanneer je al een Unlimited abonnement hebt, dan heeft het inderdaad niet zoveel zin dan wanneer je dit niet hebt. Wél hoef je met een voucher niet om de zoveel GB jouw databundel aan te vullen wanneer je jouw daglimiet hebt bereikt. 

 

Beste Demi, dank je wel voor je antwoord maar er is wederom niets gebeurd en er is maandag ook zeker niet naar gekeken. Ik verzoek u nogmaals om dit incident, heel simpel, door te zetten naar KPN. Meer hoeven jullie niet te doen. Het probleem duurt alleen maar veel langer met bijkomende (reis) kosten die ik nu heb omdat wij nu niet thuis kunnen werken! 
 

met (inmiddels) iets minder vriendelijke groet,

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AlexM., ik heb goed nieuws voor je! Zojuist ben ik een kijkje gaan nemen achter de schermen, omdat ik je hier heel graag bij wil helpen. Ik zie dat de netwerkbeheerder deze middag als afspraak heeft ingeschoten tussen 14:00 uur en 17:00 uur. Heb je inmiddels bezoek gekregen? Ik hoor het graag van je. 

Beste Lisa,

Bedankt voor de update. Ik heb inderdaad een KPN monteur over de vloer gehad. Conclusie is/was dat er inderdaad (zoals aangegeven en verwacht) een kabel beschadigd is in de wijk en ze moeten gaan graven. Dit kan pas nadat ze van de gemeente toestemming hebben gekregen en daar moet een aanvraag voor gedaan worden. Kort gezegd, dit gaat nog een hele lange tijd duren ben ik bang.

Groet, Alex

Reputatie 7
Badge +4

Hi @AlexM., dankjewel voor de update! Wat balen om te lezen dat dit nog enige tijd gaat duren, sorry voor deze uitkomst. Ik hoop dat de gemeente heel snel toestemming heeft. Laat je het hier weten zodra deze toestemming is gegeven? 🤞

Reageer