Beantwoord

geen glasvezel internet vanuit media converter

  • 7 June 2022
  • 6 reacties
  • 334 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Hoi allen,

Sinds gisteren heb ik geen glasvezel internet meer. Na de standaard dingen te hebben gedaan voorgesteld door de chatbot ben ik erachter dat er geen signaal in de cts media converter komt.

er is geen storing bekend op mijn adres

ik heb in de community hier eerdere topics gevonden met hetzelfde probleem maar de oplossingen daar lukt bij mij niet. Bijvoorbeeld 1 en 6 switches wisselen naar 3 en 4.

nu denk ik dat vanuit de glasvezel lijn van KPN er iets gedaan moet worden, maar dat eerst een monteur van T-mobile dit moet bevestibevestigen.

bellen met de klantenservice krijg ik te horen dat het druk is en wordt de lijn verbroken. Daarom dat ik via de community graag in contact kom met een medewerker van T-mobile. Onderstaand een foto van de media converter waarbij de FO link niet brand.

mvg Jente

 

icon

Beste antwoord door JenteT 7 June 2022, 14:15

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

6 reacties

ik zou zeker even opnieuw bellen met de klantenservice, als je alle standaart stappen hebt doorlopen van kabel testen / andere poorten / herstarten van alle devices (min 10 seconden stroom onderbreking) dan moet er indd iemand langskomen ! goodluck :P

Na opnieuw gebeld te hebben met de klantenservice wordt er een monteur van guidion ingepland om te kijken. Wordt vervolgd.

Reputatie 7

Hi @JenteT,

Thanks voor het aankaarten en welkom bij de Community! Fijn dat je al zo goed bent geholpen door onze telefonische collega's. Ik zie dat mijn collega Marcel per direct een monteur heeft aangestuurd en dat je je afspraak hebt kunnen maken. Heel mooi om te zien! Ook wij zijn erg benieuwd naar de afspraak, dus als je als op de hoogte wilt houden - heel graag. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het ons ook vooral weten. 

Hoi @Boris 

Bij thuiskomst vandaag is het wifi signaal weer aanwezig. Ik heb er verder niks aan gedaan maar het doet het weer. Een buurman paar huizen verderop had ook sinds maandagmiddag geen t-mobile internet meer. Ziggo en KPN providers bij buren werkte wel. Ook bij deze t-mobile buurman doet het internet het weer vandaag.

Geen idee wat ergens is gebeurd maar het is bij ons weer opgelost. Heb via het contactformulier van Guidion eind middag een afzegging melding gedaan (na 5 min in de telefoonwacht vond ik het wel genoeg).

Ik hoop dat Guidion op tijd hun berichten lezen en de monteur nog kunnen afmelden.

Mvg Jente

Laatste update:

Monteur is alsnog geweest. Mijn afmelding is niet naar hem doorgespeeld. Hij vertelde me dat in mijn wijk 15 mensen waren die allemaal geen internet hadden. Hij heeft dit bij T-mobile neergelegd en de technische dienst van t-mobile heeft ontdekt dat er na een update te weinig IP adressen in de lease stonden. Hierdoor konden de routers na een update geen internet verbinding maken. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JenteT,

Erg fijn om te horen dat alles weer goed werkt!

Sorry dat het aan het netwerk lag, dit is zeker niet wat wij voor ogen hebben en ik ben verrast dat het aan de IP adressen lag. Bedankt dat je, ondanks dat Guidion het niet op tijd door had, wel de moeite hebt genomen om hen te contacteren. 😄

Ik wens je nog veel plezier met het Internet toe en wij gaan er alles aan doen om het netwerk stabiel en de IP adressen op peil te houden!