Beantwoord

Geen glasvezel sinds 1 juni 2022

  • 14 June 2022
  • 7 reacties
  • 132 Bekeken

Beste,

 

Sinds 1 Juni heb ik geen glasvezel verbinding meer. Er is een monteur langs geweest van Guidion om het een en ander door te meten; hij kwam tot de conclusie dat het probleem bij de leverancier van de vezel ligt; KPN Netwerk NL. Er werd mij toegezegd dat ik binnen 24 uur een SMS’je zou krijgen om een afspraak te maken met een monteur van KPN die het probleem wel zou kunnen verhelpen. Dit was op 02-06-2022

We zijn nu bijna 2 volle weken verder en ik heb nog steeds geen afspraak gekregen met KPN. Wanneer ik bel met de klantenservice wordt mij verteld dat dit allemaal erg vervelend voor mij is maar jullie niets kunnen doen. Via klachtenkompas heb ik contact gehad met KPN, zij geven aan dat er nog geen opdracht is of uberhaupt er een storing bekend is op mijn postcode gebied. Verder zijn zij telefonisch niet bereikbaar voor eindklanten.

M’n draadje op klachtenkompas naar Tmobile staat al een tijd open maar daar wordt verder ook niet op gereageerd. Ik krijg langzaam het gevoel dat mijn probleem is verdwenen in de matrix of ergens in de systemen. 

Wellicht dat ik via deze route meer informatie en een tijdlijn kan krijgen waarbinnen ik weer normaal kan genieten van een fatsoenlijke netwerkverbinding. 

icon

Beste antwoord door Boris 15 June 2022, 10:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7

Hoi @JurreCl,

Thanks voor je bericht! Ik check graag de status van de situatie voor je. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Op die manier hebben we toegang tot je account en kunnen we je verder helpen.

Monteur is vandaag langs geweest om een nieuwe ONT aan te sluiten. Ook deze gaf een foutmelding. (Het connectionlampje bleef knipperen).

Monteur heeft vervolgens weer met KPN Netwerk gebeld, deze keer erkenden zij wel dat er waarschijnlijk iets niet juist is in de PoP. Er werd mij verteld dat KPN Netwerk binnen 4 uur contact zou opnemen om een monteur langs te sturen. 

Eindelijk heeft KPN zich aan zijn woord gehouden. Monteur komt morgen in de middag langs, ik hoop dat hiermee alles eindelijk is opgelost. Ik vind het wel typisch dat de eerste monteur die langskwam al zelfde heeft geconstateerd maar dat het alsnog drie weken moet duren voordat KPN een monteur langs kan sturen?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @JurreCl, fijn dat de monteur vanmiddag langskomt, zo wordt het dan eindelijk opgelost. Het verdient zeker niet de schoonheidsprijs qua wachttijd - ik vermoed dat er ofwel sprake is geweest van miscommunicatie tussen de partijen, ofwel een ogenschijnlijk hardnekkiger probleem dat niet meteen oplosbaar was. 

Zou je ons een update willen geven zodra de afspraak geweest is, alsjeblieft?

Veel succes en ik hoop oprecht dat het snel hersteld wordt!

@Jason @Boris 

Het probleem lijkt te zijn verholpen. De KPN monteur is langsgeweest, heeft een lijnmeting gedaan en daarna bleek alles op magische wijze te zijn verholpen. De woorden van de monteur bij mij thuis waren letterlijk: “Ik heb letterlijk niets gedaan, alleen de lijn doorgemeten.” Ik neem aan dat het werkbriefje dat jullie krijgen van KPN wel zullen onderbouwen wat er wel is gebeurd om de lijn weer werkend te krijgen.

Waar kan ik aankloppen voor compensatie voor de niet geleverde dienst van 01-06 t/m 22-06, de snipperdagen en frustatie? 

Reputatie 7

@JurreCl je abonnement start pas als het werkt. Dus als het goed is heb je nog geen factuur gekregen

@Hidden.nld dit abonnement loopt al meerdere jaren. Per 1 okt 2021 overstap gemaakt naar glasvezel die het prima deed tot 1 juni 🤷🏼‍♂️  

Reputatie 7
Badge +14

KPN deelt geen werkbriefjes met T-Mobile. Zij lossen een aangemeld ticket op en sluiten dan de case.

De compensatie kan een moderator voor je in orde maken. Het bedrag zal zijn 'maandbedrag/30' x aantal dagen storing.