Beantwoord

Geen glazvezelverbinding in regio 3454

  • 25 April 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Sinds goede vrijdag is er geen verbinding meer met het t-mobile glasvezelnetwerk. Het lampje LOS knippert rood en zowel de modem als mediaconverter van het stroom halen en weer aansluiten doet niks. Toen ik belde was er nog niks bekend en toen men ging checken zagen ze nog zo'n 13+ aansluitingen die offline waren. Dus ik ga er vanuit dat men dan een beetje snel werkt, maar helaas backoffice heeft 5 dagen verwerkingstijd dit houdt in dat men binnen 5 dagen moet zeggen we gaan er mee beginnen en in het weekend werkt men niet. T-mobile kan niks behalve unlimited data vouchers uitdelen maar een echte oplossing van het feit dat hun geen dienst meer leveren blijft uit.

Wie hebben er nog meer problemen en waarom is een storing voor meerdere aansluiting zo lastig op te lossen. Daarnaast is T-mobile zelf ook niet helder over de storing. Men doet alsof er niks aan de hand is terwijl dat wel het geval is. Je zou verwachten dat je jouw postcode invoert en BAM er is wel of geen storingen bij jou en ook meteen wanneer men verwacht het op te lossen, maar blijkbaar staat het thuisproduct van deze provider nog in de kinderschoenen. 

Hopelijk is er iemand op de community die hier wat aan kan doen binnen de krochten van t-mobile. Want als dit het begin is van de diensten die ze moeten leveren en bijhorende oplossend vermogen van deze provider dan hou ik mijn hart vast als klant, dan kan ik beter terug gaan naar een ziggo of een andere glasvezel aanbieder mits dat open is gesteld door t-mobile gezien het feit dat hun het netwerk hebben aangelegd met ODF (open dutch fiber) en waarschijnlijk het 1ste jaar gelocked is voor andere om de kosten eruit te halen.

icon

Beste antwoord door Boris 26 April 2022, 10:27

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7

Hoi @ProofofD3ath ,

Dank je voor je bericht en het delen van je gevoel. Dit is absoluut niet de service die wij voor ogen hebben, daar mag je gerust vanuit gaan en wil daar ook graag mijn excuses voor aanbieden. Ik bied je graag via deze weg meer informatie en duidelijkheid. Het klopt inderdaad dat de verstoring voortkomt vanuit uit een probleem met de bekabeling tussen de wijkcentrale en ONT, oftewel jouw aansluiting. Om deze reden is het nodig om vanuit de netwerkbeheerder het probleem te doen oplossen. Hiervoor is inmiddels de aansturing gedaan en zijn we hard bezig om dit per direct op te lossen. Simpel een postcode kunnen invoeren is daarmee te zwart/wit, ondanks dat dit natuurlijk een supermooie toevoeging was geweest.

Om spoed achter de zaak te zetten, heb ik direct de technische dienst benadert om zo snel mogelijk het probleem op te pakken. Ook wij willen niks liever dan dat jij zo snel mogelijk weer van de verbinding gebruik kan maken. Weet dat je voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad, altijd vergoed zal worden. Dit kan worden gedaan wanneer de problemen zijn opgelost. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. De Community staat voor je klaar! 

Boris, bedankt voor je bericht. Ik heb gisteren zelf ook contact gezocht met open dutch fiber aangezien ik op mijn handen zit om iets te ondernemen. Daar heb ik een zekere Jeroen gesproken via de Facebook chat en die gaf aan dat het ingepland stond om opgelost te worden op 29-4. Zoals je kan begrijpen, vandaar ook je excuses wordt ik niet heel blij van dat soort berichten en geeft dit inderdaad een beeld van een product wat nog in de kinderschoenen staat. Ik heb daarom ook een klacht gestuurd per mail naar t-mobile thuis omtrent deze situatie en alles wat erbij hoort. Hierbij een opsomming van de punten en gevoelens die ik krijg van t-mobile thuis.

1:Ik zit op dit moment met vandaag meegerekend al 11 dagen zonder een werkende glasvezelverbinding. 

2:Jullie backoffice werkt van 9 tot 5 en werkt niet in het weekend.

3:De backoffice communiceert niet met de klant omtrent het probleem zowel telefonisch als per mail.

4:Escaleren naar een incidentmanager of iets in die geest kan niet richting de backoffice ook niet vanuit de T-Mobile klantenservice zelf.

5:Het product T-Mobile Thuis lijkt al naar de markt gebracht te zijn zonder dat alles processen omtrent support in place zijn.

6:Rekening omtrent de dienstverlening is al geïnd t/m eind april, terwijl ik zonder diensten zit.

7:Voor mij als klant is nu geen duidelijkheid wanneer het probleem opgelost wordt en tast ik in het duister.

Zoals u wellicht kunt begrijpen vindt ik dit een slechte start als nieuwe klant bij jullie m.b.t. glasvezel. Ik hoop dan ook dat jullie met mijn klacht wat gaan doen (ook intern als feedback omtrent jullie dienstverlening).

Daarbij komt dat ik als klant nu weet hoe jullie proces werkt intern en dat baard mij zorgen voor de toekomst als er weer zoiets gebeurt uit het niets. Het is natuurlijk vreemd dat een backoffice (intern t-mobile) er 5 werkdagen over mag doen voordat het antwoord komt dat hun het hebben opgepakt, in dit geval hebben hun het ticket ingelegd bij ODF (open dutch fiber) en dat is gebeurd op de 5e werkdag. Ik als klant zit met weekend en Pasen meegenomen al 7 dagen zonder diensten en dan moet het nog onderzocht worden door derden. Als ODF het op 29-4 oplost dan heb ik 15 dagen geen diensten gehad.

Ik hoop dat je bericht naar de technische dienst iets uithaalt en hopelijk kunnen jullie intern en de afspraken met ODF strakker maken, zodat er sneller tot een oplossing kan komen voor mij als klant. Mvg Niels

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ProofofD3ath 

Je kan uiteraard wel rekenen op een vergoeding, 1/30ste van je maandbedrag x het aantal dagen dat je offline bent geweest.

Reputatie 7

Hoi @ProofofD3ath,

Een snelle terugkoppeling, daar houden we van! Ik kan mij goed inleven in het sentiment wat er nu is, zeker door de gang van zaken. Ik hoop daar met de escalatie, want dat is wat er nu is gebeurd, zeker stappen te zijn gemaakt om het probleem zo snel mogelijk op te pakken. Ik had je graag al een einddatum kunnen geven, maar bij kabelproblemen is daar moeilijk een datum aan vast te prikken. Weet wel dat we er alles aan doen, zeker omdat dit nu op een bepaalde manier is geëscaleerd. Ik houd je daarvan graag op de hoogte.