Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Vandaag valt mijn internetverbinding weg om de haverklap. Ik vraag me af hoevaak een monteur afgelopen maand in de wijk POP al heeft gekeken. Volgens mij nog geen één keer 

Reputatie 7

Hi @supremeone, helemaal top dat je ons zo goed op de hoogte houdt! Ik heb deze informatie voor de zekerheid als notitie aan het onderzoek toegevoegd en heb weer gespiekt of ik al iets concreets kan melden. Er wordt nog aan gewerkt, dus hopelijk volgt er snel nieuws. 

Reputatie 3

Heb ook last van packet loss

Reputatie 3

@Cal zojuist iets geprobeerd wat ik zag in een andere topic. Jammer dat het mij nooit is voorgesteld en zo weinig gedaan wordt in dit topic vergeleken met andere topics waar sommige moderators uitgebreid vertellen wat je kunt proberen. 

Ik heb het ONT kastje 10 min van de stroom afgehaald en vervolgens ff snel een speedtest op mijn telefoon gedaan. Ik zie nu dat ik al een veel beter uploadsnelheid heb maar het komt nog bij lange na niet in de buurt van mijn downloadsnelheid. Ik zal het verder blijven observeren en jullie op de hoogte houden. 

 

Bijv in dit topic wordt veel meer informatie versterkt. Er wordt gesproken over een port move. Ik vraag me af of dat bij mij ook is gebeurt 

 

Reputatie 7
Badge +8

@supremeone Super goed om te horen dat het stukke beter gaat! Ping is altijd wel een dingetje hoe je dit zo laag mogelijk kunt krijgen. Met gamen is vooral belangrijk ook dat je op de dichtsbijzijnde server zit. Game je daarnaast ook via de wifi of een bekabelde verbinding? Voor gamen adviseer ik om dit bekabeld te doen, zodat de verbinding minder vatbaar is voor omgevingsfactoren. 

Reputatie 3

Nou heb ik weer ff een snelheidstest gedaan en merk ik dat de uploadsnelheid weer veel minder is geworden. 

Lijkt er toch op dat het ergens anders geknepen wordt maar ik vind het wel de moeite waard om het ONT kastje te vervangen. Alle ellende is daarmee begonnen tenslotte. 

Dus nog altijd verlies verbinding (instabiliteit) en lage uploadsnelheid 

Reputatie 3

@Lisa gelukkig is het allemaal wel beter nu sinds de monteur vorige week langs is geweest. Uploadsnelheid is opgelost. Ik weet dat het voor jullie ook lastig is maar uiteindelijk wil ik gewoon goed stabiel werkend internet. Alleen heb ik dus de afgelopen steeds momenten gehad dat het PON lampje knipperde waardoor ik tijdelijk geen verbinding had.

 

Dankjewel voor de reprovisie. Eens kijken of dat het probleem oplost. Ik hou jullie op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @supremeone, yes - daar ben ik al super blij om! En hier geef ik je helemaal gelijk in, want wij willen ook niets liever dan dat jij een perfecte verbinding hebt. Dus je mag hier te allen tijde aan de bel trekken, zodat we er samen voor zorgen dat je 100% probleemvrij bent. Ik hoor heel graag dit weekend of erna of het knipperende PON-lampje en de wegvallende verbinding verleden tijd zijn. Super fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Voor nu in ieder geval alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Reputatie 3

 

Reputatie 3

Kunnen jullie heel misschien nog een reprovisie uitvoeren totdat de technische dienst er naar heeft gekeken? @Cheyenne @Lisa

Na de laatste reprovisie ging het iets beter dan wat ik nu heb (ramp) 

Reputatie 7
Badge +8

@supremeone Ik zie dat het ticket nog open staat, ik heb dan ook gelijk hier navraag voor gedaan of er hier prio aan gegegeven kan worden. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!

Reputatie 3

Misschien iets wat ik eerder had moeten doen. Net mijn buurman gesproken (2 onder 1 kap) heeft ook T-Mobile en gebruikt dit kastje en heeft nooit een wegvallende verbinding (incl. TV) 

Reputatie 3

@Demi bekabeld natuurlijk. Maar ik vind dat mijn ping als ik een tracert op de router doe al snel van 2 ms naar 11 ms ga. Waar zou dat aan liggen? 

@supremeone Heb je alleen de Google DNS geprobeerd of ook andere servers? Soms kan een VPN-client helpen de ping op PS5 te verminderen of zelfs te stabiliseren. De reden hiervoor is dat datapakketten via een VPN-server soms een directere, snellere of minder drukke route naar de spelserver kunnen nemen. Of dit echt gaat helpen, dat durf ik niet te zeggen… In sommige gevallen kan een VPN er ook juist voor zorgen dat je ping hoger wordt, omdat je met een omweg verbinding maakt. Vanuit hier kan ik helaas niks verbeteren om je ping te verlagen.  

@tommie: een andere DNS server zal niet helpen om de latency van de hop van glasvezel naar de rest van de infrastructuur te verlagen. Een stap daar van 9 ms of meer is niet echt fout, maar ook niet echt geweldig….

Ik denk dat we inmiddels vaak genoeg naar specifiek die hop gewezen hebben, en dat we uit de reacties die daar continu overheen praten maar op moeten maken dat daar dus geen specifieke actie op ondernomen gaat worden. Had wat mij betreft ook gewoon direct gezegd kunnen worden. Alhoewel we de uitspraak ‘onder de 20ms is een perfecte verbinding’ misschien als dusdanig hadden moeten interpreteren. 

Reputatie 3

Vandaag (zaterdag) ligt de verbinding er regelmatig uit. Afgelopen dagen was het stabieler. Ik zou vanuit KPN een sms krijgen of van T-Mobile een email voor een afspraak met de KPN monteur maar ik heb niks meer gehoord. 

Reputatie 3

Ik heb vanochtend weer (dit keer op 2 verschillende momenten) geen verbinding gehad 

Reputatie 6
Badge

@louisL mijn setup is ONT>Zyxel T50

En zowel tracert als ping test op de router onder het kopje onderhoud>diagnostisch uitgevoerd 

Zojuist een nieuwe tracert uitgevoerd. Het verschil is nu zelfs 9ms. Tussen hop 1 en 2.

traceroute to Google.nl (216.58.214.3), 30 hops max, 38 byte packets

 1 143.177.148.1 (143.177.148.1) 2.000 ms

 2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 11.256 ms

 3 10.10.12.61 (10.10.12.61) 11.114 ms

 4 10.226.4.6 (10.226.4.6) 11.301 ms

 5 209.85.252.244 (209.85.252.244) 10.121 ms

 6 72.14.209.208 (72.14.209.208) 10.508 ms

 7 *

 8 142.251.66.238 (142.251.66.238) 9.769 ms

 9 142.250.224.131 (142.250.224.131) 11.636 ms

10 216.239.42.213 (216.239.42.213) 10.585 ms

11 142.251.236.91 (142.251.236.91) 10.322 ms

12 216.58.214.3 (216.58.214.3) 11.044 ms

 

2x ping test naar Google.nl

1ste test

PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes

64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=14.749 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.123 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.083 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.051 ms

2de test

--- Google.nl ping statistics ---

4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss

round-trip min/avg/max = 11.051/12.001/14.749 ms

PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes

64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=19.249 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.149 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.131 ms

64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.090 ms

 

--- Google.nl ping statistics ---

4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss

round-trip min/avg/max = 11.090/13.154/19.249 ms

 

Zoals je ziet schommelt mijn ping. Dit ook met online gamen meestal tussen 14 en 24 ms. 

 

​​​​​​Het zou fijn zijn als hier nog wat meer stabiliteit en verbetering in de routing toegepast kan worden @Jason 

Wacht even af, ik neem aan dat een moderator je wel kan helpen om hier actie op te krijgen

Reputatie 7

Hoi @supremeone, zojuist heb ik een nieuwe opdracht aan onze technische dienst gestuurd. Of het probleem binnens- of buitenshuis is kunnen zij het beste beoordelen, maar dat er hier nog iets aan schort, lijkt mij een zekerheid. Zodra we meer weten, hoor je van ons!

Reputatie 7
Badge +16

@Tommie Kun jij hier nog wat van jouw deskundigheid op belichten? 

Reputatie 3

Wat kan ik het beste doen? Urenlang zonder internet terwijl er geen storing bekend is 🤔

 

Gebruik trouwens de huawei gpon icm zyxel 8825

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone,

Fijn dat je aan de bel trekt, ik kijk graag met je mee! Heb je ook al een fabrieks reset van het modem geprobeerd: Factory reset modem (fabrieksreset).

Zou je kunnen aangeven of de volgende lampjes op de witte Media Converter constant branden, éénmaal per seconde knipperen of meermaals per seconde:

  • LOS
  • PON

Ik neem aan dat de kleur van de lampjes rood is en de kabel naar de glasvezelaansluiting er goed in zit?

Dit komt sowieso goed!

Reputatie 3

Nee fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Ik heb alleen een rood lampje op de router

 

Ik ga zo kijken 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de informatie @supremeone! Hoe staan de LOS en PON lampjes ervoor op de witte Media Converter? Je kan de witte Media Converter in de buurt van het modem vinden. Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 3

PON knippert LOS brandt niet eens

Reputatie 3

Helaas nogmaals fabrieksreset uitgevoerd. Nog steeds geen internet. Ik zou graag ook de nieuwste router met wifi 6 voor mijn nieuwe apparaten willen met een aon converter als dat mogelijk is. Heb de laatste tijden een uploadsnelheid bekabeld van nog geen 90 mb. Terwijl ik een gigabit verbinding zou moeten hebben. Ook mijn online gaming continu packet loss. Ik ben zelf icter dus heb het een en ander geprobeerd. Het werkt niet