Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelWij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas
Beste antwoord door Cal van Odido
Bekijk origineelVandaag valt mijn internetverbinding weg om de haverklap. Ik vraag me af hoevaak een monteur afgelopen maand in de wijk POP al heeft gekeken. Volgens mij nog geen één keer
Hi
Heb ook last van packet loss
Ik heb het ONT kastje 10 min van de stroom afgehaald en vervolgens ff snel een speedtest op mijn telefoon gedaan. Ik zie nu dat ik al een veel beter uploadsnelheid heb maar het komt nog bij lange na niet in de buurt van mijn downloadsnelheid. Ik zal het verder blijven observeren en jullie op de hoogte houden.
Bijv in dit topic wordt veel meer informatie versterkt. Er wordt gesproken over een port move. Ik vraag me af of dat bij mij ook is gebeurt
Nou heb ik weer ff een snelheidstest gedaan en merk ik dat de uploadsnelheid weer veel minder is geworden.
Lijkt er toch op dat het ergens anders geknepen wordt maar ik vind het wel de moeite waard om het ONT kastje te vervangen. Alle ellende is daarmee begonnen tenslotte.
Dus nog altijd verlies verbinding (instabiliteit) en lage uploadsnelheid
Dankjewel voor de reprovisie. Eens kijken of dat het probleem oplost. Ik hou jullie op de hoogte!
Hi
Kunnen jullie heel misschien nog een reprovisie uitvoeren totdat de technische dienst er naar heeft gekeken?
Na de laatste reprovisie ging het iets beter dan wat ik nu heb (ramp)
Misschien iets wat ik eerder had moeten doen. Net mijn buurman gesproken (2 onder 1 kap) heeft ook T-Mobile en gebruikt dit kastje en heeft nooit een wegvallende verbinding (incl. TV)
@tommie: een andere DNS server zal niet helpen om de latency van de hop van glasvezel naar de rest van de infrastructuur te verlagen. Een stap daar van 9 ms of meer is niet echt fout, maar ook niet echt geweldig….
Ik denk dat we inmiddels vaak genoeg naar specifiek die hop gewezen hebben, en dat we uit de reacties die daar continu overheen praten maar op moeten maken dat daar dus geen specifieke actie op ondernomen gaat worden. Had wat mij betreft ook gewoon direct gezegd kunnen worden. Alhoewel we de uitspraak ‘onder de 20ms is een perfecte verbinding’ misschien als dusdanig hadden moeten interpreteren.
Vandaag (zaterdag) ligt de verbinding er regelmatig uit. Afgelopen dagen was het stabieler. Ik zou vanuit KPN een sms krijgen of van T-Mobile een email voor een afspraak met de KPN monteur maar ik heb niks meer gehoord.
Ik heb vanochtend weer (dit keer op 2 verschillende momenten) geen verbinding gehad
En zowel tracert als ping test op de router onder het kopje onderhoud>diagnostisch uitgevoerd
Zojuist een nieuwe tracert uitgevoerd. Het verschil is nu zelfs 9ms. Tussen hop 1 en 2.
traceroute to Google.nl (216.58.214.3), 30 hops max, 38 byte packets
1 143.177.148.1 (143.177.148.1) 2.000 ms
2 10.10.13.1 (10.10.13.1) 11.256 ms
3 10.10.12.61 (10.10.12.61) 11.114 ms
4 10.226.4.6 (10.226.4.6) 11.301 ms
5 209.85.252.244 (209.85.252.244) 10.121 ms
6 72.14.209.208 (72.14.209.208) 10.508 ms
7 *
8 142.251.66.238 (142.251.66.238) 9.769 ms
9 142.250.224.131 (142.250.224.131) 11.636 ms
10 216.239.42.213 (216.239.42.213) 10.585 ms
11 142.251.236.91 (142.251.236.91) 10.322 ms
12 216.58.214.3 (216.58.214.3) 11.044 ms
2x ping test naar Google.nl
1ste test
PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes
64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=14.749 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.123 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.083 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.051 ms
2de test
--- Google.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.051/12.001/14.749 ms
PING Google.nl (216.58.208.99): 56 data bytes
64 bytes from 216.58.208.99: seq=0 ttl=61 time=19.249 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=1 ttl=61 time=11.149 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=2 ttl=61 time=11.131 ms
64 bytes from 216.58.208.99: seq=3 ttl=61 time=11.090 ms
--- Google.nl ping statistics ---
4 packets transmitted, 4 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 11.090/13.154/19.249 ms
Zoals je ziet schommelt mijn ping. Dit ook met online gamen meestal tussen 14 en 24 ms.
Het zou fijn zijn als hier nog wat meer stabiliteit en verbetering in de routing toegepast kan worden
Wacht even af, ik neem aan dat een moderator je wel kan helpen om hier actie op te krijgen
Hoi
Wat kan ik het beste doen? Urenlang zonder internet terwijl er geen storing bekend is 🤔
Gebruik trouwens de huawei gpon icm zyxel 8825
Hoi
Fijn dat je aan de bel trekt, ik kijk graag met je mee! Heb je ook al een fabrieks reset van het modem geprobeerd: Factory reset modem (fabrieksreset).
Zou je kunnen aangeven of de volgende lampjes op de witte Media Converter constant branden, éénmaal per seconde knipperen of meermaals per seconde:
Ik neem aan dat de kleur van de lampjes rood is en de kabel naar de glasvezelaansluiting er goed in zit?
Dit komt sowieso goed!
Nee fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Ik heb alleen een rood lampje op de router
Ik ga zo kijken
Bedankt voor de informatie
PON knippert LOS brandt niet eens
Helaas nogmaals fabrieksreset uitgevoerd. Nog steeds geen internet. Ik zou graag ook de nieuwste router met wifi 6 voor mijn nieuwe apparaten willen met een aon converter als dat mogelijk is. Heb de laatste tijden een uploadsnelheid bekabeld van nog geen 90 mb. Terwijl ik een gigabit verbinding zou moeten hebben. Ook mijn online gaming continu packet loss. Ik ben zelf icter dus heb het een en ander geprobeerd. Het werkt niet
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.