Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert


Reputatie 3

Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 November 2022, 16:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Wat kan ik het beste doen? Urenlang zonder internet terwijl er geen storing bekend is 🤔

 

Gebruik trouwens de huawei gpon icm zyxel 8825

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone,

Fijn dat je aan de bel trekt, ik kijk graag met je mee! Heb je ook al een fabrieks reset van het modem geprobeerd: Factory reset modem (fabrieksreset).

Zou je kunnen aangeven of de volgende lampjes op de witte Media Converter constant branden, éénmaal per seconde knipperen of meermaals per seconde:

  • LOS
  • PON

Ik neem aan dat de kleur van de lampjes rood is en de kabel naar de glasvezelaansluiting er goed in zit?

Dit komt sowieso goed!

Reputatie 3

Nee fabrieksreset heb ik nog niet gedaan. Ik heb alleen een rood lampje op de router

 

Ik ga zo kijken 

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de informatie @supremeone! Hoe staan de LOS en PON lampjes ervoor op de witte Media Converter? Je kan de witte Media Converter in de buurt van het modem vinden. Ik ben benieuwd hoe de vork in de steel zit!

Reputatie 3

PON knippert LOS brandt niet eens

Reputatie 3

Helaas nogmaals fabrieksreset uitgevoerd. Nog steeds geen internet. Ik zou graag ook de nieuwste router met wifi 6 voor mijn nieuwe apparaten willen met een aon converter als dat mogelijk is. Heb de laatste tijden een uploadsnelheid bekabeld van nog geen 90 mb. Terwijl ik een gigabit verbinding zou moeten hebben. Ook mijn online gaming continu packet loss. Ik ben zelf icter dus heb het een en ander geprobeerd. Het werkt niet 

Reputatie 3

Ik dacht het sowieso goed zou komen. Nou krijg ik niet eens een reactie meer? 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, de Community is geen livechat functie en heeft een gemiddelde, maximale reactietijd van 24 tot 48 uur. Dit betekent dat we, hoe graag ook, niet altijd a la minute kunnen reageren op een bericht/vraag. 

Zo te zien, heb je inmiddels ook contact gehad met onze Klantenservice en is er een onderzoek gestart. 

Wat betreft een nieuw modem: de Zyxel T54 wordt momenteel enkel nog geleverd bij nieuwe glasvezelaansluitingen. We hopen dit in de nabije toekomst ook voor bestaande aansluitingen te kunnen regelen. Overigens is de T50 ook ruimschoots geschikt voor 1000 mbit/s verbindingen. De interne adapter kan tot maximaal 1300 Mbit/s aan op wifi, dat betekent dat je bij een maximaal 1000 Mbit/s abonnement theoretisch gezien rond de 900/950 Mbit/s kunt binnenhalen. 

Zodra onze techneuten een oplossing hebben, wordt dit aan je medegedeeld. Veel sterkte in de tussentijd!

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile, Ben of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Reputatie 3

Hoi dankjewel. Ja klopt inmiddels heb ik dus al contact opgenomen met de klantenservice en hopelijk wordt het probleem zo snel mogelijk opgelost. Wij hebben 2 personen in ons huishouden met een T-Mobile en Tele 2 abonnement dus dat is welkom. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, heel fijn om te lezen! Top dat je dit aangeeft. Ik heb meteen twee vouchers jouw kant op gestuurd in een privébericht. Hopelijk kun je hiermee deze periode met zo min mogelijk hinder overbruggen. Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan betekenen. 

Reputatie 3

Het valt me trouwens wel op dat het internet vol staat met veel mensen die last hebben van dit fenomeen (knipperende PON) en dat het telkens lang duurt voordat het opgelost wordt.

Is het misschien niet tijd om jullie apparatuur te vervangen en dit probleem grondig op te lossen? Je zou denken dat je met glasvezel meer stabiliteit krijgen. Ik heb nog nooit iets vergelijkbaars meegemaakt ook niet vroeger met ADSL. Zo gaan jullie nog helaas klanten kwijtraken. Hopelijk kijkt iemand snel in de wijkcentrale want de buren met T-Mobile hebben nergens last van 

Reputatie 7

Hi @supremeone, ik wil je graag laten weten dat ik dit intern al eens heb geadresseerd! We doen er altijd alles aan om onze processen te verbeteren. Dankjewel voor jouw feedback. Ik ga dan ook doorgeven of het vervangen van onze apparatuur wellicht dé oplossing is. Top dat je zo meedenkt, dat waarderen we altijd enorm. 

Reputatie 3

@Lisa ja ik bedoel Google maar eens naar PON knippert of zoek diverse fora door, ook de tmobile community. Mijn inziens hebben te veel mensen hier last van. En het lijkt ook nog iets te zijn van de laatste tijd. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, je hebt gelijk dat dit bij meerdere mensen lijkt te spelen! Ik wil er dan ook alles aan doen dat dit issue af gaat nemen. Mijn collega's doen altijd hun uiterste best om dit issue zo snel mogelijk te verhelpen. Al kost dat jammer genoeg soms wat meer tijd dan de andere keer. 

Reputatie 3

@Lisa kijk even naar je privéberichten. Mijn partner heeft eergisteren de Unlimited Data voucher geactiveerd. Zij heeft een abonnement bij Tele 2. Ook heeft zij keurig een bevestigings sms ontvangen dat de bundel geactiveerd is maar nu blijkt 2 dagen later dat ipv de unlimted data bundel ze haar eigen bundel heeft verbruikt van de 25GB is nog maar 450MB over. Hoe kan dat? Ze had deze maand nog maar 6GB verbruikt.

Stel dat volgende week onze thuis verbinding is hersteld en de 7 dagen voorbij zijn dan heeft ze nog voor de resterende 3 weken van deze maand helemaal geen data bundel meer over. Hoe gaat dit opgelost worden? 

Reputatie 6

Hoi @supremeone, Lisa geniet vandaag van een dag vrij, maar ik help je graag! Het is niet gebruikelijk dat eerst de eigen data wordt aangebroken en daarna pas de Unlimited voucher. Ik check graag hoe dit zit! Wil je mij via een privébericht het mobiele nummer sturen waarom het gaat? Alvast bedankt!

Reputatie 3

@Ginny ik heb je een privébericht gestuurd 

Reputatie 6

Hoi @supremeone, Ik heb het abonnement bekeken en ik snap de verwarring, maar gelukkig kan ik je geruststellen!
De bundel waar onder staat 25000 MB is het oorspronkelijke abonnement van je partner.
De bundel waar onder staat 471040 MB is de Unlimited data voucher.

Het abonnement van je partner heeft nog 17 Gb tegoed over.
De Unlimited voucher heeft nog 442 Gb over.

De Unlimited voucher wordt eerst opgemaakt, de bundel van je partner zal gedurende deze periode niet aangebroken worden.

Reputatie 7

Hi @supremeone, zoals beloofd zou ik je voorzien van een update! Zojuist heb ik het volgende doorgekregen van mijn collega. Er wordt nog steeds volop aan dit issue gewerkt door mijn collega's en we zitten dan ook zeker niet stil. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een stoorzender in het netwerk, waardoor je op dit moment geen diensten hebt. Deze stoorzender is nog niet gevonden, maar wij proberen deze stoorzender uiteraard zo snel mogelijk op te sporen. Hopelijk komt deze snel aan het licht bij mijn collega. 

 

Reputatie 3

@Lisa dank voor de update ik neem dat er wordt gekeken of is gekeken in de wijkcentrale. Het zou toch echt daar mis zijn gegaan aangezien verder niemand in de buurt problemen heeft. Eventueel een nieuwe media converter opsturen heeft dat geen zin? Zou de media converter niet stuk kunnen zijn of de Zyxel modem? 

Reputatie 7

Hi @supremeone, terechte vragen van je! Dit heb ik zojuist voor je nagevraagd bij onze technische dienst. Ik laat het je weten als daar een reactie op binnen is gekomen. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, graag wil ik nog bij je terugkomen met de reactie van mijn collega! Mijn collega heeft deze week opnieuw Guidion en KPN aangestuurd. Het issue speelt echt buitenshuis, dus een andere Media Converter kan dit jammer genoeg niet verhelpen. Er wordt nog hard aan gewerkt. 

 

Reputatie 3

@Cal @Lisa @Ginny Update: zojuist is de monteur langs geweest. Bleek dat de glasvezelkabel verkeerd was aangesloten. Ik had een kabel met allebei een blauwe uiteinde, terwijl één uiteinde groen moest zijn. (Blijkbaar heeft de vorige monteur een verkeerde kabel gebruikt).

De monteur heeft ook met zijn telefoon een snelheids test uitgevoerd omdat ik aangaf dat de uploadsnelheid laag is (ook hier eerder aangegeven). Download snelheid was prima meer dan 600 mbps maar upload haalde maar net 10-15 mbps. Hij zei hier ik ga ik een ticket voor aanmaken en bellen naar Guidon. Maar na 1 min bellen gaf hij aan dat het te lang zou duren dus is hij afgehaakt en weggereden (wel aangegeven dat hij in de auto zou bellen).

Dus mijn probleem met de uploadsnelheid is nog steeds niet opgelost en ik weet niet of de monteur hier daadwerkelijk een ticket voor heeft aangemaakt.

Graag een oplossing voor mijn uploadsnelheid. 

 

Reputatie 3

Behalve dat ik een zeer lage uploadsnelheid heb (soms minder dan 100 kbps). Heb ik de afgelopen dagen een wegvallende internetverbinding. Het PON lampje begint dan voor even te knipperen en herstelt zichzelf na een kleine minuut. Dit had ik voorheen nooit. 

Reputatie 7

Hi @supremeone, heel erg bedankt voor de update! Ik ben heel blij dat je weer online bent. Hiervoor heb ik net meteen de vergoeding in orde gemaakt. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties.

Daarnaast wilde ik het issue dat je aansnijdt meteen verder oppakken, maar ik zie dat dit verzoek al netjes is doorgezet door de monteur. De technische dienst pakt dit dan ook zo snel mogelijk verder op. Ik heb in ieder geval een notitie toegevoegd dat je ook een wegvallende verbinding ervaart, zodat die ook aangepakt wordt. Nu je weer online bent, gaan we ook zorgen dat je van de laatste hinder af komt! 💪