Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert


Reputatie 3

Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 November 2022, 16:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Dankjewel @Lisa ik geef gewoon even door wat ik allemaal ervaar. Dit gaat goed komen! 

Reputatie 7

Hi @supremeone, yes - dit gaat zeker weten goedkomen! En juist top dat je alle informatie hier blijft doorspelen. Bljif dat ook vooral doen. 

Reputatie 3

Vanmorgen paar keer weer minutenlang geen internet verbinding. PON lampje knippert steeds op de modem geen rode wereldbol 

Reputatie 7
Badge +5

Thanks @supremeone! Het probleem ligt inmiddels bij de netwerkbeheerder. We houden je op de hoogte! 💪🏼

Reputatie 3

Gisteren had ik een redelijk stabiele verbinding (behalve zeer lage uploadsnelheid) vandaag is het gedurende de hele dag weer heel slecht. Zowel download als upload is heel langzaam en de verbinding valt regelmatig weg. 

Reputatie 7
Badge +16

@supremeone Bedankt voor jouw update! Ik hoop dat we zeer spoedig met goed nieuws vanuit de netbeheerder kunnen komen. Wordt vervolgd!

Reputatie 3

Ruim 2 weken verder en nog steeds last van wegvallende verbinding en zeer lage uploadsnelheid. 

Reputatie 7
Badge +5

Het onderzoek loopt inderdaad nog @supremeone, sorry voor het wachten! We zijn samen met de netwerkbeheerder aan het kijken waar de oorzaak precies ligt. Weet dat we druk bezig zijn en de oplossing langzaam maar zeker onderweg is!

Reputatie 3

Vandaag valt mijn internetverbinding weg om de haverklap. Ik vraag me af hoevaak een monteur afgelopen maand in de wijk POP al heeft gekeken. Volgens mij nog geen één keer 

Reputatie 3

Heb ook last van packet loss

Reputatie 7
Badge +8

@supremeone Ik zie dat het ticket nog open staat, ik heb dan ook gelijk hier navraag voor gedaan of er hier prio aan gegegeven kan worden. Hopelijk zorgt dit voor schot in de zaak!

Reputatie 3

Het wordt er niet beter op vandaag weer een waardeloze verbinding

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, het onderzoek is inmiddels afgerond. Er zijn geen problemen gevonden in ons netwerk. Kun je een nog een tracert met ons delen, alsjeblieft? Ik ben wel erg benieuwd waar het dan mis lijkt te gaan.

Reputatie 3

@Jason dit kan toch niet waar zijn? ONT kastje is niet eens vervangen, ik heb al die tijd geen nieuwe modem ontvangen. In eerste instantie lag het ook niet binnenhuis volgens jullie. Toen de monteur een maand geleden langs kwam had hij wel de patchkabel vervangen, om in ieder geval ervoor te zorgen dat ik weer deels een werkende verbinding had. Maar wanneer ik vroeg naar nieuwe apparatuur werd destijds gezegd het probleem ligt buitenshuis. Dus ik heb wekenlang voor niks gewacht en jullie technische dienst heeft in al die tijd niks kunnen doen? 

Reputatie 3

Tracert heeft geen zin het is niet zo dat ik elke minuut packet loss heb. Ik heb wel een zeer instabiele verbinding en diep en diep trieste uploadsnelheid. Ik begrijp ook niet waarom ik voor afgelopen maand en deze maand de facturen zou moeten betalen. Wie gaat mijn immateriële schade vergoeden? Ik ben de afgelopen weken meerdere malen zeer gefrustreerd geweest dat is toch niet goed voor mijn gezondheid. 

Reputatie 3

Soms heb ik minder dan 100 kbps nu is het bekabeld op de ps5 1.2mbps maar de verbinding valt steeds weg. Zelfs het uploaden van deze simpele foto duurt veels te lang

Reputatie 3

De snelheid op mijn telefoon 🤦‍♂️ 

Reputatie 3

Mijn dagelijkse backup van whatsapp wat meestal rond 02:00 uur begint alleen op WiFi. Ik vond het al zo vreemd normaal word ik nooit wakker met het bericht dat het uploaden nog bezig is. Dit heb ik nu dus al meer dan een maand. 

Kunnen jullie mij aub zsm een nieuw ONT kastje + modem deze kant opsturen? 

Reputatie 7

Hoi @supremeone, zojuist heb ik een nieuwe opdracht aan onze technische dienst gestuurd. Of het probleem binnens- of buitenshuis is kunnen zij het beste beoordelen, maar dat er hier nog iets aan schort, lijkt mij een zekerheid. Zodra we meer weten, hoor je van ons!

Reputatie 3

@Sander vandaag een ruilmodem gekregen helaas geen nieuwe t54. Probleem is niet verholpen met de nieuwe modem. Nog steeds een extreem lage uploadsnelheid en wegvallende verbinding.

 

Dus het ligt iig niet aan de modem. Binnenshuis kan nog enkel het ONT kastje vervangen worden om te kijken of dat een verschil gaat maken. 

 

In 1ste instantie toen ik begin november geen internet had, werd mijn verbinding deels hersteld met een nieuwe patchkabel waar aanvankelijk werd gedacht dat het probleem absoluut buitenshuis lag. Ik zou toch echt willen dat jullie op zsm het ONT kastje vervangen want dat was dus aanvankelijk onderdeel van het probleem 

Reputatie 3

Update:

Erger nog de modem valt uit en gaat daarna weer vanzelf aan. Waar zou dat aan kunnen liggen? Wellicht heb ik hetzelfde probleem gehad met de oude modem, toevallig ging ik naar de nieuwe modem kijken toen de verbinding weg was. Zou het ONT kastje niet voor kortsluiting kunnen zorgen?

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone, super handig dat je dit hebt opgemerkt, dat klinkt voor mij ook als de sleutel op dit probleem op te lossen! Ben je toevallig in staat om met een ander stopcontact of een verlengsnoer te testen of het stopcontact dat je gebruikt wel in orde is? Ik neem aan dat je ook de nieuwe oplaadkabel gebruikt die met het modem is meegestuurd? 

Ik acht de kans namelijk klein dat de ONT kortsluiting kan veroorzaken, maar mocht je deze problemen ook met een ander stopcontact of verlengsnoer ervaren dan stuur ik graag iemand langs om de ONT voor je te vervangen.

Ik hoop dat we dit hiermee snel helemaal voor je op kunnen lossen!

Reputatie 3

@Cal zojuist iets geprobeerd wat ik zag in een andere topic. Jammer dat het mij nooit is voorgesteld en zo weinig gedaan wordt in dit topic vergeleken met andere topics waar sommige moderators uitgebreid vertellen wat je kunt proberen. 

Ik heb het ONT kastje 10 min van de stroom afgehaald en vervolgens ff snel een speedtest op mijn telefoon gedaan. Ik zie nu dat ik al een veel beter uploadsnelheid heb maar het komt nog bij lange na niet in de buurt van mijn downloadsnelheid. Ik zal het verder blijven observeren en jullie op de hoogte houden. 

 

Bijv in dit topic wordt veel meer informatie versterkt. Er wordt gesproken over een port move. Ik vraag me af of dat bij mij ook is gebeurt 

 

Reputatie 3

Nou heb ik weer ff een snelheidstest gedaan en merk ik dat de uploadsnelheid weer veel minder is geworden. 

Lijkt er toch op dat het ergens anders geknepen wordt maar ik vind het wel de moeite waard om het ONT kastje te vervangen. Alle ellende is daarmee begonnen tenslotte. 

Dus nog altijd verlies verbinding (instabiliteit) en lage uploadsnelheid 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @supremeone, fijn dat je de uitgebreide informatie mee kon sturen! Ik snap persoonlijk niet zo goed waarom ik zaken uit het andere topic voor zou moeten stellen aangezien ze mijn inziens op een eerder stadium van het onderzoeken van een verbinding slaan.

Als je de ONT kort van het stroom afhaalt zal zowel de upload- als downloadsnelheid inderdaad flink verbeteren. Echter, als je dit al eerder hebt geprobeerd, wat volgens mij vaak genoeg het geval is geweest bijvoorbeeld tijdens het bezoek van de monteurs, dan zal de verhoging slechts van tijdelijke aard zijn. Daarom zou ik dit met de huidige stand van zaken ook niet opperen. 

In je vorige berichten gaf je aan dat het modem leed onder stroomverlies. Hoewel je niet expliciet hebt benoemt dat je de stroomvoorziening hebt uitgesloten wil ik graag de in passe doorbreken en ga ik een Guidion monteur voor je aanvragen met het expliciete verzoek om je ONT te vervangen.

Op hoop van zegen dat de ONT het voor je oplost. Het liefst zie ik je snel weer als vanouds genieten!