Beantwoord

Geen Internet 01-11-2022 Weert


Reputatie 3

Wij hebben al sinds 13:00 geen verbinding. Router meerdere keren uitgezet en aangezet ook de converter. Maar helaas 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 1 November 2022, 16:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

114 reacties

Reputatie 3

Nou vandaag de monteur langs gehad. Voor dat hij langs kwam had ik een LOS lampje wat rood knipperde (nieuw probleem). Monteur komt langs vervangt ONT helaas nog steeds hetzelfde. Vervolgens gaat hij naar de wijkcentrale (heb ik wel 10x gevraagd aan T-Mobile al die tijd om daar maar eens te gaan kijken helaas dus nooit gebeurd) zie dat daar de patchkabel helemaal getwist is en op een waardeloze manier aangesloten.

 

Terug gekomen werkt ONT kastje weer, geen LOS lampje meer wat rood knippert dus. Monteur doet een speedtest en haalt draadloos een uploadsnelheid van 400 mbps.

Dus het lag al die tijd buitenshuis omdat in de wijkcentrale mijn aansluiting niet goed was. Jammer dat het zo lang heeft geduurd. 

Reputatie 7
Badge +5

Dankjewel voor deze update @supremeone! Ik ben blij dat het probleem verholpen is, maar ben het met je eens dat dit een poos heeft geduurd. Ik neem jouw ervaring dus zeker mee. Voor nu wil ik je een hele mooie dag toewensen!

Reputatie 3

@Cheyenne nou helemaal is het nog niet opgelost want heb gisterenavond en vanochtend 2 momenten gehad dat mijn verbinding weg viel. Uploadsnelheid is wel in orde. Dus toch nog niet helemaal opgelost 

Reputatie 3

Zojuist is mijn verbinding weer weggevallen en wat ik nu real time constateer is dat het PON lampje knippert. Dit heeft ongeveer een minuut geduurd.

Dit betekent toch dat het nog steeds niet 100% is in de wijkcentrale. Mijn patchkabel was daar al eerder op een belabberde wijze aangesloten 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @supremeone, bij een knipperend PON-lampje heb je we licht op het FTU (glasvezelaansluitpunt) maar geen verbinding met het GPON-netwerk. Een veel voorkomende oorzaak is dat er verkeerde apparatuur op dezelfde splitter is aangesloten. Ik heb echter jouw verbinding erbij gepakt en zie dat dit veroorzaakt wordt door een lease time error. Vandaar dat het uitvalmoment ook slechts één minuut duurde. Wanneer één van de aangesloten apparaten een lease time error geeft, valt alles dat hierbij aangesloten is ook uit omdat het apparaat een IP-lease gepusht wil krijgen, maar dit niet lukt want er is geen compatibiliteit met de DHCP-server; die denkt namelijk dat het apparaat al een geldige lease heeft of ziet een ander MAC-adres aangesloten. Je kunt dit oplossen door alle apparaten los te koppelen, het modem opnieuw op te starten en mij een seintje te geven zodra het weer opgestart is, dan voer ik een reprovisie op het modem uit zodat er een nieuw signaal aangemaakt kan worden.

Reputatie 3

@Jason ik ga het proberen had zojuist weer een knipperende PON lampje 

Reputatie 3

@Jason heb alles los gekoppeld en ga de modem nu opnieuw starten 

Reputatie 3

Ik heb vanochtend weer (dit keer op 2 verschillende momenten) geen verbinding gehad 

Reputatie 3

En nu weer 

Reputatie 3

Zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding weer weg. Het heeft ongeveer 2 a 3 min geduurd 

Reputatie 3

Hopelijk is het niet storend maar wederom is de verbinding weggevallen. Mijn modem valt niet uit dus daar licht het zeker niet aan. Het is telkens dat het PON lampje voor even knippert 

Reputatie 3

Weet niet wat er nu weer aan de hand is maar mijn verbinding valt vandaag echt op meerdere momenten weg. 

Reputatie 3

@Cal @Jason @Demi @Cheyenne @Lisa @Ginny @Sander 

Reputatie 7

Hi @supremeone, heel erg bedankt voor jouw aanvullingen - hartstikke goed dat je al deze informatie met ons deelt! En excuses voor de late reactie. Ik zie dat jouw eerste paar berichten tussen wal en schip zijn beland. Zojuist heb ik de reprovisie uitgevoerd en ik hoor dan ook heel graag of je hierna een verbetering opmerkt. Weet dat het juist heel goed is dat je ons hier telkens voorziet van updates, dus blijf dat ook vooral doen. We willen namelijk dat deze wegvallende verbinding wordt opgelost. Als je kunt aangeven of je na deze reprovisie ook nog steeds een wegvallende verbinding ervaart, dan ga ik meteen weer één van mijn collega's van de technische dienst vragen om mee te kijken. Fingers crossed dat je nu weer van dit euvel af bent! 🤞

Reputatie 3

@Lisa gelukkig is het allemaal wel beter nu sinds de monteur vorige week langs is geweest. Uploadsnelheid is opgelost. Ik weet dat het voor jullie ook lastig is maar uiteindelijk wil ik gewoon goed stabiel werkend internet. Alleen heb ik dus de afgelopen steeds momenten gehad dat het PON lampje knipperde waardoor ik tijdelijk geen verbinding had.

 

Dankjewel voor de reprovisie. Eens kijken of dat het probleem oplost. Ik hou jullie op de hoogte! 

Reputatie 7

Hi @supremeone, yes - daar ben ik al super blij om! En hier geef ik je helemaal gelijk in, want wij willen ook niets liever dan dat jij een perfecte verbinding hebt. Dus je mag hier te allen tijde aan de bel trekken, zodat we er samen voor zorgen dat je 100% probleemvrij bent. Ik hoor heel graag dit weekend of erna of het knipperende PON-lampje en de wegvallende verbinding verleden tijd zijn. Super fijn dat je ons zo op de hoogte houdt. Voor nu in ieder geval alvast hele fijne feestdagen! 🎄

Reputatie 3

@Lisa helaas toch zojuist weer een knipperende PON lampje en de verbinding is weer weg. Ik denk dat er toch iets niet goed is in de wijkcentrale. Nadat de gewiste patchkabel daar vervangen werd, had ik alweer een fatsoenlijke uploadsnelheid. Toch heb ik nog steeds dus last van een wegvallende verbinding. 

Reputatie 3

En nu weer. Het valt me op dat het soms binnen een korte tijd (15-20 min) meerdere keren gebeurt en soms urenlang niet (alleen 's morgens en 's avonds).

 

Update nu toch weer voor de 4de keer in een tijdsbestek van 30 min. 

Wel toch echt opmerkelijk dat het achterelkaar gebeurt. 

@supremeone allemachtig wat heb jij een geduld, respect!! Ik zit heel aandachtig dit topic te lezen. Het lijkt heel erg op het probleem dat ik heb sinds mijn Huawei modem is vervangen door een Zyxel T50. De eerste week alles goed en naar wens. Toen ineens geen internet verbinding. Rood wereldbolletje op mijn modem. En niet meer te resetten. Div. Monteurs geweest een kabel in de ‘ wijkcentrale vervangen en wat settings op de mediaconverter (PON). Sinds dien weke weer een goede en snelle verbinding. Maar telkens wegvallende verbinding op internet en TV. Het lijkt alsof het modem opnieuw opstart als de verbinding weg is en komt met 2 minuten weer terug. Ik heb het logboek van het modem geraadpleegd maar zie geen bijzonderheden. Behalve dat het logboek weer bijna leeg is als de verbinding weg is gevallen.  
succes en fijne kerstdagen!!

Reputatie 3

@brand034 het is dat ik weer internet heb. Heb vorige maand 2 weken helemaal geen internet gehad en daarna wekenlang een zeer lage uploadsnelheid. 2 van de 3 problemen zijn opgelost. Bij mij knippert het PON lampje steeds. Modem wordt niet gereset (kijk even of je de juiste adapter gebruikt). Als bij jou de modem steeds wegvalt dan is er wat anders aan de hand. Bij mij ligt het probleem toch in de wijkcentrale.

 

Ik weet niet wat ze daar voor 1 november hebben gedaan maar alles begon voor 1 november. Mijn patchkabel was helemaal getwist en heel chaotisch aangesloten. Dat is dus nu inmiddels vervangen. Maar toch blijft mijn verbinding regelmatig wegvallen. Soms is gedurende een korte tijd meerdere keren andere keer 1x in de ochtend en 1x in de avond. Het is echt heel random.

Google zit vol met klachten over GPON systeem wat T-Mobile gebruikt. Ik heb geduld maar ik vind dat T-Mobile echt hier wat aan moet doen. Nog een fijne kerst en feestdagen! 

Reputatie 3

Vandaag is de verbinding waardeloos niet te doen. Dit nog even output van ONT optical information.

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @supremeone, jammer! We geven niet op, ik wil de technische dienst graag weer op deze zaak zetten. Wel is bij het laatste bezoek het een en ander vervangen en wil ik zeker weten dat ik met de juiste gegevens werk. Zou je mij het MAC adres en serienummer van het modem willen sturen, en het MAC adres en serienummer van de ONT. Graag via een privébericht, om je gegevens te beschermen Ik pak dit dan zo snel mogelijk verder op!

Reputatie 3

@Cheyenne check je inbox :) 

Reputatie 3

Kunnen jullie heel misschien nog een reprovisie uitvoeren totdat de technische dienst er naar heeft gekeken? @Cheyenne @Lisa

Na de laatste reprovisie ging het iets beter dan wat ik nu heb (ramp) 

Reputatie 3

Misschien iets wat ik eerder had moeten doen. Net mijn buurman gesproken (2 onder 1 kap) heeft ook T-Mobile en gebruikt dit kastje en heeft nooit een wegvallende verbinding (incl. TV)