Beantwoord

geen internet 2037 Haarlem

  • 19 May 2022
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Goedennacht,

 

Wij hebben wederom geen internet beschikbaar. 2e keer deze maand. 4e keer in 3 maanden. Alle keren zelfde probleem zichtbaar op de modem. Rood lampje bij de wereldbol of helemaal geen lampje bij wereldbol. Er moet altijd een monteur naar de wijkkast als ik bel, kan er geregeld worden dat deze weer zsm erheen gaat???

Het is nu weer de rode wereldbol, verder alle bekabeling etc al gecheckt, stroom eraf gehad, etc etc.

Mijn man is aan het werk momenteel en is not amused..

Ik moet morgenochtend weer aan het werk ook vanuit huis dus hoop dat alles zsm weer werkt.

icon

Beste antwoord door Demi van Odido 19 May 2022, 10:59

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Denise van Roon,

Fijn dat je deze informatie post! Uit de metingen die Demi heeft gedaan leid ik af dat de verbinding tussen de wijkcentrale en jouw modem niet op orde was. In dit geval had Demi een instabiliteit specifiek tussen de aansluiting en het modem gemeten. Een bridgetap houdt eigenlijk in dat de bekabeling van de aansluiting niet op orde is en dat deze gerepareerd moet worden óf dat er een andere aansluiting in huis is die eigenlijk de originele aansluiting is. Hoewel een eigen router ook voor problemen kan zorgen, is dat bij een bridgetap nooit het geval.

Daarentegen ben ik erg blij om te zien dat de verbinding inmiddels sterk is gestabiliseerd! Mocht het vaker voorkomen, dan raad ik je graag aan om het topic over bridgetaps raad te plegen: Alles over 'bridge taps' | T-Mobile Community. Voor nu wens ik je in ieder geval nog veel plezier met het Internet toe en wij gaan er alles aan doen om de verbinding stabiel te houden. 🙂

Hi @Demi,

Dank voor je reactie, we hebben de modem rechtstreeks op de ISRA  aansluiting aangesloten. verder hebben we verderop in de woning een switch staan die de verbinding deelt naar bekabeld internet op diverse apparaten, onder andere ook een router die WiFi-verbinding in de woonkamer/ slaapkamers mogelijk maakt.

Waarschijnlijk zie je de router die dan als een bridgetap?

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Denise van Roon Er was vannacht inderdaad een korte onderbreking van het netwerk. Ik heb gelijk voor de zekerhied ook nog even in jouw verbinding gekeken. Zo te zien is jouw lijn onstabiel, waardoor je wegvallend internet kan ervaren. Zo te zien wordt er een bridge tap geconstateerd. Gelukkig kan je deze zelf heel makkelijk verwijderen. Wil je eerst checken of je het modem hebt aangesloten op het oorspronkelijke ISRA-punt? Volgens het labelen van KPN zou dit ISRA-punt in de meterkast bij jou moeten zitten. Mocht het modem hier al op aangesloten staan, dan kan je in dit topic vinden hoe je verder de bridge tap kan herstellen: Alles over 'bridge taps' | T-Mobile Community.