Geen Internet

  • 7 December 2020
  • 1 reactie
  • 97 Bekeken

Nu sinds 1 uur geen internet, wat is er asn de hand?


1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Hi @Sandra wasseur Internet is ontzettend belangrijk. Ik wil dan ook heel graag dat het bij jou ook goed werkt! Eerst controleren we de belangrijkste zaken.  

 

1) Kijk op het modem welke lampjes branden. Brandt WAN of Internet niet? Haal dan het modem (en eventueel de zwarte of witte converter die tussen het modem en het aansluitpunt zit) voor tien seconden van de stroom door de stekker uit het stopcontact te halen. 

2) Gaat het om Wifi en brandt het WLAN lampje niet? Druk dan op de knop ‘WLAN/WPS/Wireless/wifi’ totdat het lampje wel gaat branden.  

3) Branden de lampjes wel, maar heb je geen verbinding? Sluit dan je computer rechtstreeks aan op het modem met een internetkabel op poort 1 of 2 van het modem. Als je een Zyxel modem hebt maakt het niet uit op welke poort je de computer aansluit. 

 

Werkt het hierna nog steeds niet? Kijk dan in dit topic. Hiermee kun je veel voorkomende problemen oplossen. Lukt het niet met dit stappenplan? Wil je mij dan je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen in een privé berichtje? Laat het mij weten, dan check ik meteen je verbinding! 

Reageer