Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 3

En weer is er een dag voor bij zonder internet en zonder enige actie van Tmobile..

Reputatie 3

Hi @Lisa,

Kan er niet met spoed vandaag of morgen een monteur van KPN network geregeld kunnen worden? Het zou toch niet zo moeten zijn dan ik ook nu weer 8 dagen moet wachten op een telefoontje?

 @Boris @Sander @Jason 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, echt heel rot dat jij momenteel (weer) zonder internet zit! Ik heb direct een code verzonden via een privébericht! Goed dat je dit aangeeft. Ik zie dat één van mijn collega's vanochtend gelijk weer een verzoek heeft ingediend bij de technische dienst. Ik hoop echt enorm dat jij 2022 in gaat zonder problemen, want dit werkt uiteraard niet prettig. Fingers crossed dat jouw internet heel snel toch opeens weer aan gaat! 

Reputatie 7
Badge +4

@Hidden.nldik weet waardoor maar T-Mobile zou inmiddels alles gemanaged hebben met workarounds. Het lijkt er dus niet op en/of iemand houdt zich niet aan de regels bij migraties.

Dat is een aanname. Een migratie is een actieve glasvezel verbinding. Betekend niet dat als je van KPN > Ziggo > T-Mobile  ineens het nt is verdwenen. Of iemand die probeert zijn eigen glasvezel modem aan te sluiten. Patch fout. Rough ONT defect OLT provisioning fout. Er kan genoeg mis gaan bij gpon helaas

Reputatie 3

Inmiddels een dag zonder internet en nog geen enkele reactie van Tmobile, ook helaas nog steeds geen unlimited code ontvangen…

 

@Lisa @Boris @Sander @Jason 
 

Reputatie 4

@Hidden.nld ik weet waardoor maar T-Mobile zou inmiddels alles gemanaged hebben met workarounds. Het lijkt er dus niet op en/of iemand houdt zich niet aan de regels bij migraties.

Reputatie 3

@Lisa @Boris @Sander @Jason 

Zou iemand mijn in iedergeval een nieuwe unlimited code willen toesturen? Dit was telefonisch beloofd maar helaas nu halve dag later nog steeds niet ontvangen.

Reputatie 7
Badge +4

@J33Bee gpon is shared en is niet te beschermen tegen een alien omdat de zelfde licht ferquentie word gebruikt. Dit werkt bij alle providers zo. Xgspon heeft hier opzich geen last van omdat het andere licht ferquentie gebruikt welke niet worden gebruikt door nt's maar zou je zelf iets hebben zou je nog steeds het signaal kunnen verstoren.

Met 8 van de 30 zou er zelfs nog een andere oorzaak kunnen zijn. Dat is voor mij niet te zien.

Reputatie 4

Aiii speelt dit nu nog steeds?

Reputatie 3

 @Lisa 

En weer geen internet (knipperend PON), dit keer hebben 8 van de 30 ONT's op mijn string hier last van. 

Kan ik dit nu elke paar weken verwachten? Wat voor acties lopen er?

 

@Boris @Sander 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, wat fijn dat jij weer online bent! Maar wat ontzettend balen dat jij telkens uitvalt ervaart. Wij nemen dit issue inderdaad uiterst serieus, want wij willen uiteraard niet dat deze problemen zich blijven voordoen. Dit staat dan ook al voor enige tijd op onze radar. In onderstaand topic dat @J33Bee ook al eens naar jou heeft doorgezet kun jij teruglezen dat dit onze volledige focus heeft: 

Nogmaals excuses voor het ongemak! Ik hoop echt dat gisteren de laatste keer was dat dit gebeurde. Blijf het vooral hier melden wanneer jij problemen ervaart, want ik en de rest van de Community helpt jou hier heel graag bij. 

Reputatie 4

Sinds Guidion de migraties doet volgens de nieuwe procedure doet gaat het al een stuk beter. Helaas zijn de procedures nog niet 100% water dicht begreep ik van de backoffice.

 

Daarnaast moet gewoonweg niet vergeten worden dat de procedures een workaround zijn om GPON niet om te laten vallen door verdwaalde NTs van KPN die op het netwerk komen. T-Mobile krijgt het niet anders opgelost klaarblijkelijk want de OLT in de PoP is niet te beschermen tegen deze ellende zover ik begrijp. Het is dus geen structurele oplossing maar een pleister.

 

Als ik wil kan ik zelf de OLT nu ook gewoon over de zeik helpen met een NT. Degene(n) die daardoor (ook) geen internet hebben, kunnen hier niets tegen doen en moeten maar afwachten totdat die “alien” die zich ergens bevindt, vanzelf verdwijnt omdat het GPON principe shared werkt.

Reputatie 7
Badge +4

Sinds Guidion de migraties doet volgens de nieuwe procedure doet gaat het al een stuk beter. Helaas zijn de procedures nog niet 100% water dicht begreep ik van de backoffice.

Reputatie 4

Keurig binnen de SLA “opgelost”…

Reputatie 3

Het is een wonder, maar het werkt weer sinds een uurtje… Gelukkig nu maar 1-2 uren zonder internet gezeten.

Reputatie 4

Nieuwe klant die verhuist van KPN??? Patch in de PoP te vroeg gedaan?

Reputatie 7
Badge +15

@Lisa je collega had het er net over de telefoon over dat maar liefst 15 van de 22 GPON klanten in deze buurt momenteel een ONT hebben die offline is, dit zou toch heel serieus genomen moeten worden door jullie?

Dit lijkt erop dat er weer een NT is gedetecteerd door de OLT.

Reputatie 3

Heb ik al gedaan. Het probleem is weer een knipperend PON lampje.

Reputatie 7
Badge +15

@Wouter_groningen 

Je kan de stekker van de ONT ook even van het stroom halen met de Zyxel aangesloten, misschien dat het helpt?

Of knippert het PON lampje weer?

Reputatie 3

@Lisa je collega had het er net over de telefoon over dat maar liefst 15 van de 22 GPON klanten in deze buurt momenteel een ONT hebben die offline is, dit zou toch heel serieus genomen moeten worden door jullie?

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

Net probeerde ik een eigen router aan te sluiten en direct daarna weer de zelfde problemen. Ook met de zyxel doet het internet het niet.. wat nu?

 

ik heb de ONT niet eens aangeraakt, ik heb de wan kabel van de zyxel in mijn router gestoken en direct was het mis. Wat nu?

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, zoals ik had beloofd heb ik om meer verduidelijking gevraagd bij één van mijn collega's van de technische dienst. Mijn collega durft niet volledig te zeggen hoe het kan dat jij opeens weer online bent, maar ik deel graag enkele opties met je. Waarschijnlijk heeft er wat op de splitter gezeten wat er niet hoorde (NT) en is deze verwijderd. Of wellicht heeft de netwerkbeheerder toch wat in de wijkcentrale gedaan, maar de klantafspraak niet door laten gaan bjivoorbeeld.

De oorzaak kan bij een andere klant hebben gelegen. Er waren een aantal klanten in jouw regio met problemen op hetzelfde moment. Hopelijk heb ik je zo iets kunnen meegeven en heb jij iets meer duidelijkheid. Als jij nog meer vragen hebt, dan weet je mij te vinden. Maak er een mooie avond van! ✨

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik ben echt ontzettend blij om te lezen dat jij weer online bent! Zojuist heb ik dan ook direct de vergoeding voor jou in orde gemaakt van de afgelopen dagen. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Zoals ik zaterdag heb aangegeven, heb ik toen gelijk een bericht uitgezet naar mijn collega van de technische dienst met het verzoek voor een toelichting waarom de netwerkbeheerder bij jou is aangestuurd. Mijn collega heeft aangegeven dat dit is gedaan op basis van de informatie die wij doorgkregen vanuit de klantenservice. Zo brandden de juiste lampjes op het ONT, maar zagen wij deze niet terug in onze lijnmeting.

Ik heb net het goede nieuws doorgegeven dat jij weer online bent en heb uitgevraagd of wij kunnen achterhalen wat hier de boosdoener van is geweest en of het kwartiertje downtime ook te herleiden is. Zodra ik dit doorgespeeld krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik kan me namelijk voorstellen dat je graag wilt weten wat dit heeft veroorzaakt. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan vooral. Ik ben in ieder geval heel blij dat jij weer online bent! 😁

Ik denk dat die KPN monteur in de PoP bezig is geweest, nu hopen dat als die string bijna leeg is er niet nog een 50 keer je verbinding er uit gaat, zodra er een KPN NT op gepatcht word gaat de boel weer plat, en aangezien KPN eerst patcht en Guidion daarna komt aansluiten is dit vaak het geval, tot dit word opgelost.

Reputatie 3

Na nadere analyse valt mij op dat mijn internet vandaag sinds 13:25 weer werkt, maar rond 14:00 weer een tijdje offline was. Ik ben benieuwd wat de reden van deze 15min downtime was.