Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen ,

Dank je wel voor je bericht en oprecht duidelijke berichtgeving! Mijn welgemeende excuses dat de verbinding maar blijft klapperen. Ook wij willen graag dat je gewoon kan genieten van de verbinding en we doen er alles aan om je zo snel mogelijk van deze te voorzien. Ik zie dat er inmiddels weer een onderzoek is gestart en heb ik direct de situatie geëscaleerd. Dit wil zeggen dat we de hoogste prioriteit hangen aan dit onderzoek. Ik hoop hierbij het proces in een versnelling te brengen. Nogmaals mijn welgemeende excuses en weet dat we er alles aan doen om je online te krijgen.

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is! 

 

Blijkbaar is er tussen bovenstaand berichtje en je berichtje van vorige week vrijdag, contact geweest met deze klant om een nieuwe afspraak te maken. Waarom is er de klant toen niet verzocht om de oude NT uit te schakelen? Zou er opnieuw contact gezocht kunnen worden (eventueel per mail ipv vastnummer) met deze klant?

Reputatie 3

Helaas willen ze alleen de stappenafloop doornemen, ze willen mij niet doorschakelen.

 Inmiddels bijna 1 dag zonder internet en heb nog niets eens mail of sms gehad van Tmobile. 

Reputatie 7

Hi @J33Bee, merci voor de toelichting! 😊

Hi @Wouter_groningen, dankjewel voor jouw snelle reactie! Ik heb gelijk gekeken of de prepaid simkaart een mogelijkheid is, maar jammer genoeg kan ik dit niet regelen. Wel heb ik gelijk een extra code toegestuurd in een privébericht, zodat dit hopelijk prettiger werkt totdat jouw internet het weer doet. Ik had ook echt gehoopt dat jouw verbinding weer up and running zou zijn. 

Zojuist ben ik gelijk weer in jouw profiel gaan kijken en ik ben blij om te lezen dat er maandag een afspraak staat ingepland met de netwerkbeheerder. Ik wilde nog aan je meegeven dat ze anoniem kunnen bellen, maar gelukkig is het al gelukt om een afspraak in te schieten. Ik kan me helemaal voorstellen dat het verwarrend overkomt dat jij verschillende informatie krijgt doorgespeeld, excuses hiervoor. Ik heb één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken met de vraag of hij kan aangeven waarom nu uiteindelijk de netwerkbeheerder is aangestuurd. Houd jij ons op de hoogte maandag? Ik ga heel erg duimen dat jij dan weer online bent en dan maak ik gelijk de vergoeding in orde. Ik ben zelf maandag vrij, maar laat het daarna aan je weten als ik een reactie terug heb gekregen. Hopelijk heb jij ondanks dit issue alsnog een fijn weekend! ❤

Reputatie 3

Maand later en mijn internet is weer down (knipperend PON lampje).. Dit is toch wel echt hopeloos, moet het nu weer een maand duren?

 

Ik zat net in een belangrijke meeting toen mijn internet uitviel.

 

@Lisa @Boris @Jason @Sander 

Reputatie 4

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

Reputatie 1

Ik ga toch weer even inbreken op een topic ook al is dat tegen de regels. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met nu 14 dagen internetloos door een knipperend pon-lampje. Ook ik heb het gevoel geen kant op te kunnen en aan het lijntje gehouden te worden. Wanneer wordt dit nu eens opgelost, structureel voor alle klanten, maar nu specifiek voor onze cases? 

Reputatie 3

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

@J33Bee Vandaag is het mijn 17e dag zonder internet alweer.. Voor mijn gevoel wil Tmobile (@Lisa ) wat ik ook doe toch helemaal niets doen dan maar wachten en hopen.. Inmiddels heb ik sinds mijn overstap op 14 nov langer zonder internet gezeten dan dat het internet gewerkt heeft.

 

Het enigste wat ik kan doen is overal slechte reviews achter laten en mond-op-mondreclame mensen behoeden om over te stappen. Ik heb ook al in de buurt app gevraagd of iemand die persoon is maar helaas zonder succes.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, zoals ik had beloofd heb ik om meer verduidelijking gevraagd bij één van mijn collega's van de technische dienst. Mijn collega durft niet volledig te zeggen hoe het kan dat jij opeens weer online bent, maar ik deel graag enkele opties met je. Waarschijnlijk heeft er wat op de splitter gezeten wat er niet hoorde (NT) en is deze verwijderd. Of wellicht heeft de netwerkbeheerder toch wat in de wijkcentrale gedaan, maar de klantafspraak niet door laten gaan bjivoorbeeld.

De oorzaak kan bij een andere klant hebben gelegen. Er waren een aantal klanten in jouw regio met problemen op hetzelfde moment. Hopelijk heb ik je zo iets kunnen meegeven en heb jij iets meer duidelijkheid. Als jij nog meer vragen hebt, dan weet je mij te vinden. Maak er een mooie avond van! ✨

Reputatie 7
Badge +4

@J33Bee gpon is shared en is niet te beschermen tegen een alien omdat de zelfde licht ferquentie word gebruikt. Dit werkt bij alle providers zo. Xgspon heeft hier opzich geen last van omdat het andere licht ferquentie gebruikt welke niet worden gebruikt door nt's maar zou je zelf iets hebben zou je nog steeds het signaal kunnen verstoren.

Met 8 van de 30 zou er zelfs nog een andere oorzaak kunnen zijn. Dat is voor mij niet te zien.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen ,

Ik had je graag al een update kunnen geven, maar het onderzoek wat de technische dienst is begonnen staat momenteel nog open. We doen er echt alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Om je in de tussentijd van een tijdelijke bron te voorzien, zal ik je direct een vouchercode opsturen. 

Reputatie 3

Dag @Lisa (of collega’s)

Helaas heb ik geen privé bericht ontvangen, zou de code nogmaals verstuurd kunnen worden?

Reputatie 3

Hoi @Lisa 

Net probeerde ik een eigen router aan te sluiten en direct daarna weer de zelfde problemen. Ook met de zyxel doet het internet het niet.. wat nu?

 

ik heb de ONT niet eens aangeraakt, ik heb de wan kabel van de zyxel in mijn router gestoken en direct was het mis. Wat nu?

Reputatie 3

@Lisa je collega had het er net over de telefoon over dat maar liefst 15 van de 22 GPON klanten in deze buurt momenteel een ONT hebben die offline is, dit zou toch heel serieus genomen moeten worden door jullie?

Reputatie 7
Badge +15

@Wouter_groningen 

Je kan de stekker van de ONT ook even van het stroom halen met de Zyxel aangesloten, misschien dat het helpt?

Of knippert het PON lampje weer?

Reputatie 3

@Lisa @Boris @Sander @Jason 

Zou iemand mijn in iedergeval een nieuwe unlimited code willen toesturen? Dit was telefonisch beloofd maar helaas nu halve dag later nog steeds niet ontvangen.

Reputatie 3

Heb ik al gedaan. Het probleem is weer een knipperend PON lampje.

Reputatie 7
Badge +15

@Lisa je collega had het er net over de telefoon over dat maar liefst 15 van de 22 GPON klanten in deze buurt momenteel een ONT hebben die offline is, dit zou toch heel serieus genomen moeten worden door jullie?

Dit lijkt erop dat er weer een NT is gedetecteerd door de OLT.

Reputatie 4

@Hidden.nld ik weet waardoor maar T-Mobile zou inmiddels alles gemanaged hebben met workarounds. Het lijkt er dus niet op en/of iemand houdt zich niet aan de regels bij migraties.

Reputatie 3

Lijkt er op dat @Lisa vandaag niet werkt. Kan iemand anders mij helpen? @Sander @Joris @Boris @Jason 

Reputatie 4

Nieuwe klant die verhuist van KPN??? Patch in de PoP te vroeg gedaan?

Reputatie 3

Hi @Lisa, ik snap dat jij er ook niet zoveel aan kunt doen, maar wat is dit voor service? Omdat iemand anders in huis een probleem heeft en daar de monteur pas zaterdag komt, heeft een andere klant totaal geen diensten meer. En moet deze tot zaterdag wachten voor die meer weet.

Zelf heb ik volgens mij van vrijwel hetzelfde probleem last. Alleen is er nog niks over bekend. Enkel dat er een monteur van Guideon en KPN is langs geweest. Het probleem nog niet opgelost. Zelf weet ik ook totaal niet waar ik aan toe ben. 

Hopelijk worden al deze structurele problemen een keer goed aangepakt en wordt ervoor gezorgd dat je niet meer afhankelijk bent van verbindingen van andere huishoudens.

 

@Huijs94 Waarschijnlijk ben ik niet de enigste die al meer dan twee weken geen internet heeft. Dus omdat één klant niet thuis was bij installatie hebben er tussen de 1 en 32 klanten voor drie weken geen internet. @Lisa Wat voor acties lopen er om dit in de toekomst de voorkomen?

Reputatie 4

Keurig binnen de SLA “opgelost”…

Reputatie 7
Badge +4

Sinds Guidion de migraties doet volgens de nieuwe procedure doet gaat het al een stuk beter. Helaas zijn de procedures nog niet 100% water dicht begreep ik van de backoffice.

Reputatie 3

Inmiddels de derde (gedeeltelijke) werkdag zonder internet en helaas nog steeds geen actie of reactie van Tmobile