Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)



Toon eerste reactie
This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 3

@Lisa Het is inmiddels zaterdag avond en wij hebben nog steeds geen internet! Volgens jullie eigen website (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/bestelling/installeren/installatie-door-monteur) werken de (Guidon) installateurs niet eens op zaterdag! Zijn jullie nu werkelijk aan het liegen over een mogelijk oplossingsdatum om mij aan het lijntje te houden?

Wat voor acties gaan jullie nu nemen? Hoe lang gaat dit duren?

Reputatie 2

Oh wat erg, dit is echt om te janken, ik val van m'n stoel 😦 Van de week mail gehad met uitnodiging om te switchen van wba naar gpon. Op dat knopje ga ik dus niet drukken  Bedankt voor het delen van je ervaring @Wouter_groningen 👍 Top. Sterkte

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 4

Ze staan nog steeds voor de deur aan te bellen denk ik…

Reputatie 3

Ze staan nog steeds voor de deur aan te bellen denk ik…

Dan had Guidon toch even naar de POP kunnen rijden om daar de stekker er van die klant uit te kunnen trekken?

Volgens @Lisa haar reacties in het topic “Structurele problemen en storingen GPON in de PoP bij omzetten WBA > ODF” kunnen Guidon monteurs ook patchen, dat is volgens haar namelijk de nieuwe werkwijze.

@Lisa waarom is dit gisteren niet gedaan? Ik begin de reden van de problemen steeds minder geloofwaardig te vinden.

Reputatie 4

Nee joh das een nieuw ticket. Dit ticket had alleen als opdracht bij de klant langs te gaan. Afgesloten met;

”Klant niet thuis”

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Bedankt dat je hier registreert om te delen dat dit topic mensen zoals jou helpt om ze te behoeden van een grote fout. Dit topic heeft inmiddels meer dan 1650 view, hopelijk zijn er ook vele andere die behoed worden.

PS. In je bericht benoem je heel specifiek IPv6; helaas bied T-Mobile dit niet aan en ze hebben ook geen plannen om dit aan te bieden. 

 

Idd. In tegenstelling tot Freedom geen vast IPv4 & native IPv6.

PS. Wat een onvoorstelbare klucht is jouw case...

 

Reputatie 3

Lijkt er op dat @Lisa vandaag niet werkt. Kan iemand anders mij helpen? @Sander @Joris @Boris @Jason 

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is! 

 

Hoi @Lisa, helaas bleek @J33Bee gelijk te hebben en was, volgens de helpdesk, de andere klant weer niet thuis. In eerste instantie moest ik volgens de helpdesk weer wachten tot de andere klant een nieuwe afspraak zou maken. Tijdens het gesprek heb ik meerdere keren gerefereerd aan je volgende belofte;

 "dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder” 


Helaas blijkt bovenstaande belofte niet in het ticket / systeem te staan en op dit moment niet in gang te zijn gezet.
 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen ,

Dank voor het delen van je ervaring. Het klopt inderdaad wat mijn collega je heeft verteld, normaliter dient de Guidion monteur ook de patching in de POP gereed te maken om ervoor te zorgen dat problemen zoals hier bovenstaande worden voorkomen. Wat betreft de monteur die op zaterdag, en in dit geval écht zaterdag is aangestuurd om het op te lossen, gaat het hierbij om een storingsmonteur en niet de installatiemonteur. Deze is dan ook echt op een andere datum aangestuurd. Ik baal enorm dat het niet is gelukt om met deze aansturing de boel op te lossen, waarvoor mijn welgemeende excuses. Wel wil ik kijken naar de juiste oplossing. Daarom heb ik direct de situatie neergelegd bij de technische dienst, waar ook mijn collega @Lisa contact mee heeft gehad om te kijken of we de netwerk schakeling zoals die is omschreven eventueel uit te voeren. Ik hoop daar zo snel mogelijk terugkoppeling van te krijgen. Weet dat ik je ook liever een stabiele verbinding zie hebben. Ik houd je via deze weg op de hoogte! 

Reputatie 3

Vandaag om 16:42 kreeg ik het (automatische) mailtje van T-Mobile dat mijn ticket is doorgezet naar een ‘externe leverancier’. Vervolgens kreeg ik om 17:06 al een telefoontje van KPN Networks om een afspraak te maken voor morgen. Heel netjes van KPN om het ticket binnen 30 minuten op te pakken, bij T-mobile moet ik soms zelfs al langer dan dat in de wachtrij staan voor de telefonische helpdesk.

Hopelijk kan ik morgen goed nieuws delen!

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen,

Fijn om te zien dat er met urgentie het ticket is opgepakt! Ik begrijp dat er specifiek is aangestuurd door onze technische dienst om de verstorende patch te verwijderen, waardoor de verstoring bij jou wordt opgelost. Wil je ons een update geven over het contact met de netwerkbeheerder? We horen het graag! 

Reputatie 3

Ik ben weer online! :grinning:


In totaal is de KPN monteur wel bijna een uur bezig geweest. In het ticket stond op mijn patch te verwijderen ipv van de andere klant… Hierdoor had ik opeens een rood LOS lampje.
Uiteindelijk heeft de KPN network monteur een paar keer gebeld met Tmobile TD en is er uiteindelijk besloten om mijn aansluiting te verhuizen naar een compleet andere poort op de OLT. Hiervoor diende ook het serienummer van mijn ONT geregistreerd te worden op de andere poort. Hierna werkte mijn verbinding gelukkig.

 

Ik snap nog steeds niet waarom bovenstaande niet direct op dag 1 gedaan kon worden ipv dag 21, maar gelukkig ben ik weer online.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, wat een ontzettend fijn nieuws zo aan het begin van deze nieuwe week! Helemaal top dat je dit laat weten. Ik had ook echt gehoopt dat dit minder lang had geduurd, maar vind het echt super dat jij inmiddels weer van een werkende verbinding geniet. Zojuist heb ik dan ook de vergoeding voor je in orde gemaakt, die je kunt checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Daarnaast heb ik ook een kleinigheidje geregeld omdat ik jouw geduld van de afgelopen tijd ontzettend waardeer. Ik hoop echt dat jij vanaf nu geen last meer hebt van dit issue! Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, weet dan dat je mij altijd aan mijn mouw mag trekken en dan help ik je graag verder! ✨

Reputatie 3

Bedankt @Lisa!

Reputatie 3

Gisteren het :blossom::tulip:  ontvangen, bedankt daarvoor @Lisa.

Reputatie 7

Super leuk om te lezen! Heel graag gedaan @Wouter_groningen, die heb je ook meer dan verdiend. Maak er een heel mooi weekend van! ❤

Reputatie 3

Maand later en mijn internet is weer down (knipperend PON lampje).. Dit is toch wel echt hopeloos, moet het nu weer een maand duren?

 

Ik zat net in een belangrijke meeting toen mijn internet uitviel.

 

@Lisa @Boris @Jason @Sander 

Reputatie 1

Ik ga toch weer even inbreken op een topic ook al is dat tegen de regels. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met nu 14 dagen internetloos door een knipperend pon-lampje. Ook ik heb het gevoel geen kant op te kunnen en aan het lijntje gehouden te worden. Wanneer wordt dit nu eens opgelost, structureel voor alle klanten, maar nu specifiek voor onze cases? 

Reputatie 3

Mijn internet werk gelukkig alweer sinds een paar minuten. 

Mijn ticket mag gesloten worden.

 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, dankjewel voor de super snelle melding en afmelding van je! Dit is alles behalve de bedoeling en ik heb dan ook weer aangekaart bij mijn collega dat jij hier (kort) last van had. Dit moet echt zo snel mogelijk structureel zijn opgelost, dus heel fijn dat je dit gelijk hebt doorgegeven. Ik ga hier nogmaals achteraan om aan te geven dat dit issue dus nog steeds speelt. Nogmaals sorry voor deze ervaring! 

Hi @lsvleeuwen, ik kan me helemaal voorstellen dat jij ook in dit topic aanklopt! Zoals ik hierboven heb aangegeven ga ik er echt alles aan doen dat de structurele oplossing voor dit issue met meer prioriteit moet worden opgepakt. Dit dient echt te worden verholpen, dat ben ik volledig met je eens. Ook blijf ik hier net zo lang bovenop zitten, totdat jij weer online bent! Kan ik jou tot die tijd nog van een extra voucher voorzien? Laat het mij gerust weten! 🤞

Reputatie 1

Hi @lsvleeuwen, ik kan me helemaal voorstellen dat jij ook in dit topic aanklopt! Zoals ik hierboven heb aangegeven ga ik er echt alles aan doen dat de structurele oplossing voor dit issue met meer prioriteit moet worden opgepakt. Dit dient echt te worden verholpen, dat ben ik volledig met je eens. Ook blijf ik hier net zo lang bovenop zitten, totdat jij weer online bent! Kan ik jou tot die tijd nog van een extra voucher voorzien? Laat het mij gerust weten! 🤞

@Lisa ja graag want hij loopt vandaag weer af als het goed is.

Reputatie 7

Hi @lsvleeuwen, hopelijk heb je inmiddels al mijn privébericht en reactie in het andere topic gespot! Jij hebt een nieuwe code gekregen en ik heb je een extra toelichting gegeven. Spreek ik je in jouw topic verder? Dan houden we de communicatie mooi op één en dezelfde plek.