Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)


Reputatie 3

Afgelopen vrijdag is bij mij Tmobile ODF (GPON) geïnstalleerd, het heeft 4 dagen prima gewerkt maar plotseling heb ik geen internet meer.

Na een uur (!) aan de telefoon te hebben gezeten vertelde de telefoniste dat ze niets voor mij kon betekenen omdat er een probleem in de kabel zou zitten. Dat volgens de GPON converter de signalen prima zijn ,nam ze geen boodschap aan. Volgens haar was het een kabel probleem en geen Tmobile probleem.

Ze beloofde dat ik binnen een uur een sms zou krijgen om een afspraak te maken. Helaas, nu een paar uur later, heb ik nog steeds geen SMS gehad.

Zoals jullie kunnen begrijpen baal ik hier echt erg van, zeker nu iedereen thuis moet werken..

Had ik maar nooit voor Tmobile ODF gekozen.. Daarnaast vind ik het ook echt niet netjes dat er niet eerlijk wordt verteld wat de werkelijke problemen zijn.

Signalen;

 

Als ik in de log van de GPON converter kijk lijken de problem zelfs ontstaan te zijn direct na een firmware update (door Tmobile), dat maakt deze zaak nog een stuk kwalijker….

icon

Beste antwoord door J33Bee 6 January 2022, 16:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @wouternefkens 

Zou je eens een foto kunnen bijvoegen van de Huawei ONT en glasvezelaansluitpunt?

En knippert het PON lampje op de ONT?

Reputatie 4

Wat zegt de ONT mbt registratie?

Volgens mij herken ik deze van GoT :yum:

 

 

Reputatie 3

@Waqqas  Bij GPON Converter knippert het PON lampje.

 

 

 

 

Reputatie 3

@J33Bee hierbij, deze melding blijft zo.

 

Reputatie 4

De vraag; of jouw ONT is de weg kwijt omdat het administratief niet op orde is, of je hebt een alien NT in het GPON zitten omdat iemand anders omgezet gaat/moet worden…

Reputatie 7
Badge +15

@wouternefkens

Dit kan betekenen dat er geen verbinding met de switch in de wijkcentrale kan worden opgezet, misschien door een verkeerde mediaconverter die is aangesloten. Je verbinding zou misschien vanzelf weer online kunnen komen.

Reputatie 4

 

Reputatie 3

Helaas is het een dag later en nog geen internet en zelfs nog geen sms.

Reputatie 4

Ik “hoop” voor je dat iemand anders jouw OLT over de zeik aan het helpen is met een NT en deze vandaag aangesloten wordt met de juiste spullen door Guidion. Dat kan echter zomaar tot na de middag duren als het (nog) om een traditioneel aansluit-proces gaat;

- KPN patched normaliter in de ochtend tussen 8:00-12:00 (dat lijkt nu eerder uitgevoerd wat ook regelmatig voorkomt)

- Guidion komt vanaf 14:00 de boel aansluiten
 

Desalniettemin zou ik de helpdesk bellen met de vraag of jouw ONT (nog steeds) goed in de administratie staat, wat ergens gek zou zijn omdat je al 4 dagen internet hebt gehad. 

Reputatie 3

Net weer gebeld, het krijgen van een sms duurt niet 1 uur (leugen van andere medewerkster) maar 2-3 dagen!

Deze medewerkster had het stappenplan opnieuw gevolgd maar kon niet uitlezen of mijn ONT goed geregistreerd staat in het OLT. Volgens haar moest de monteur dat doen. Meer kon ze echt niet doet.

Reputatie 4

Wijs haar/hem maar eens op die GPON perikelen in het andere topic en vraag om doorverbinding met een kundig iemand. Zij kunnen remote (laten) kijken of de OLT waarop jij zit, de weg kwijt is.

Reputatie 3

Helaas willen ze alleen de stappenafloop doornemen, ze willen mij niet doorschakelen.

 Inmiddels bijna 1 dag zonder internet en heb nog niets eens mail of sms gehad van Tmobile. 

Reputatie 3

Inmiddels de derde (gedeeltelijke) werkdag zonder internet en helaas nog steeds geen actie of reactie van Tmobile

Reputatie 4

@Boris @Lisa kan deze case ook wat aandacht krijgen? 

Reputatie 3

Of anders @Sander?

Reputatie 4

Ik denk dat het tijd wordt voor een ingebreke stelling zoals al getipt… Dit topic wordt selectief overgeslagen?

 

Voorbeeldbrief;

Geachte heer of mevrouw,

Op <> sloot ik bij u een T-Mobile Thuis Internet Premium abonnement af, bij u bekend onder klantnummer <>. Volgens het contract zou ik vanaf <> gebruik kunnen maken van de diensten die bij het abonnement horen. Helaas is dit sinds <> niet langer zo en heb ik te maken met een storing. Ik nam hierover contact met u op. Maar u loste het probleem niet voor mij op.

Wat is het probleem?
<beschrijving tijdlijn, contactmomenten, beloften etc>

Wat verwacht ik van u?
Mijn vertrouwen in de kwaliteit en dienstverlening van T-mobile is ernstig beschadigd. Ik heb u vanaf <datum> de mogelijkheid gegeven dit probleem naar behoren op te lossen en dit is niet gelukt. Daarom bied ik u met deze e-mail een laatste kans om voor <datum> mijn klacht definitief op te lossen. Doet u dat niet of komt dezelfde klacht binnen een maand na die datum terug? Dan ontbind ik het abonnement.

Hoe is dit wettelijk geregeld?
U moet de dienst leveren zoals afgesproken. Doet of kunt u dat niet? Ook niet nadat ik u een redelijke termijn geef om het probleem op te lossen? Dan heb ik het recht om het abonnement te ontbinden. Dit betekent dat ik u niet meer hoef te betalen en u geen diensten meer hoeft te leveren. Dit staat in het Burgerlijk Wetboek, boek 7. U kunt deze wet vinden op de website wetten.overheid.nl. De Autoriteit Consument en Markt (ACM) houdt toezicht op deze regels, zie www.acm.nl.

Reputatie 7
Badge +1

Blijf me nog steeds verbazen hoe ongelooflijk veel er fout gaat in deze branche, kan me met geen mogelijkheid een andere branche voorstellen waar zo ongelooflijk veel verkeerd gaat.

Reputatie 3

Blijf me nog steeds verbazen hoe ongelooflijk veel er fout gaat in deze branche, kan me met geen mogelijkheid een andere branche voorstellen waar zo ongelooflijk veel verkeerd gaat.

Ik ken ook geen andere branche waar ze telefonisch aangeven dat het geen probleem als ik zou vertrekken naar een andere provider omdat mijn contract toch maandelijks opzegbaar is. 
Ik heb mij nog nooit zo slecht behandeld gevoeld door een klantenservice (het woordje “service” mag het eigenlijk echt niet dragen.)

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, heel goed dat jij zo helder jouw verhaal hier deelt! Ik baal er echt van om te lezen dat de start van jouw nieuwe abonnement zo is verlopen. Ik heb gelijk één van mijn collega's van de technische dienst hiervoor aan de mouw getrokken, omdat ik niets liever wil dan dat jij zo snel mogelijk weer online komt. Ik zie dat je een Unlimited Mobiel abonnement hebt, maar ik voorzie je alsnog heel graag van een unlimited data voucher code. Zo hoef je niet steeds je bundel aan te vullen en kun je een hotspot maken van jouw mobiel, zodat je in ieder geval deze tijd kan overbruggen. Kan ik je daarmee verblijden? Want dan stuur ik je deze gelijk toe in een privébericht.

Mijn collega zit hier al bovenop voor je en dit issue heeft dan ook onze volledige aandacht. Excuses dat er is verteld dat Guidion wordt aangestuurd en dat jij hier een sms van gaat krijgen. Ik heb zojuist vernomen dat Guidion niet jouw kant op gaat komen, maar dat mijn collega achter de schermen druk bezig is om dit probleem te fixen. Ik hoop echt heel erg dat ik je snel goed nieuws kan brengen. Heel erg bedankt voor jouw geduld tot nu toe. Laat het gerust weten als ik tot die tijd nog iets voor je kan betekenen, want ik help je heel graag. Wij doen echt ons uiterste best om jouw verbinding zo snel mogelijk weer up and running te krijgen! ❤️

Hi @J33Bee, ik vind het heel tof om te lezen dat jij je ook zo hard maakt voor dit onderwerp! Toch hoor ik wel graag van je waarom jij deze voorbeeldbrief in dit topic deelt? Weet dat we er altijd alles aan proberen te doen om dit soort problemen zo snel mogelijk op te lossen. 

Reputatie 4

Hi @J33Bee, ik vind het heel tof om te lezen dat jij je ook zo hard maakt voor dit onderwerp! Toch hoor ik wel graag van je waarom jij deze voorbeeldbrief in dit topic deelt? Weet dat we er altjid alles aan proberen te doen om dit soort problemen zo snel mogelijk op te lossen. 

 

Omdat TS meerdere dagen geen reactie ontvangt van de moderatie terwijl andere topics wel aandacht krijgen, na 0 op rekest bij de servicedesk bij (ook) meermaals contact. Onacceptabel in mijn ogen. Of hoe zie jij dit?

Reputatie 3

@Lisa Is het mogelijk om een prepaid simkaart thuisgestuurd te krijgen zodat mijn vriendin ook internet heeft als ik in een andere ruimte in een Teams meeting zit?

@Wouter_groningen dit lijkt aardig op mijn start met glasvezel thuis. Gebruik je het zyxel modem? En staat er op de system info pagina maar 1 ip adres in de 10.xxx range en bij het tweede stukje geen ( je publieke adres)? Of gebruik je een eigen modem en krijg je geen ip adres op VLAN 300? Dan zou het zomaar kunnen dat een tijdje wachten het oplost maar dat een monteur niets gaat kunnen doen. @Lisa is er voor jullie te zien hoeveel ip adressen er nog in de DHCP pool zitten dat niet iemand anders door een modem wissel tijdelijk twee addressen geclaimed op verschillende Mac adressen. 

Reputatie 4

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft. 

@ArnoutD_77 helaas gaat het al voor de router mis. De ONT registreert zich niet op de OLT in de PoP. Dan krijg je sowieso geen publiek IP adres. 

Knipperende groene LED bij PON op de ONT zit niet lokaal. Kan iemand thuis niet oplossen. T-Mobile moet dit oplossen door de OLT juist te koppelen aan de ONT.

 

Of een verdwaalde NT (van KPN) verstoord de boel ivm geplande migratie klant in de wijk/buurt. Dat laatste lijkt onwaarschijnlijk omdat @Wouter_groningen al meerdere dagen geen internet heeft. 

Je hebt gelijk ik las over het knipperende pon lampje heen

Reputatie 3

Klopt helemaal het gaat voor de router mis.

De Zyxel modem krijgt/heeft geen ip. Het lijkt er op dat de ONT wel kan communiceren met de OLT maar vervolgens niet kan registreren.