Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)


Reputatie 3

Afgelopen vrijdag is bij mij Tmobile ODF (GPON) geïnstalleerd, het heeft 4 dagen prima gewerkt maar plotseling heb ik geen internet meer.

Na een uur (!) aan de telefoon te hebben gezeten vertelde de telefoniste dat ze niets voor mij kon betekenen omdat er een probleem in de kabel zou zitten. Dat volgens de GPON converter de signalen prima zijn ,nam ze geen boodschap aan. Volgens haar was het een kabel probleem en geen Tmobile probleem.

Ze beloofde dat ik binnen een uur een sms zou krijgen om een afspraak te maken. Helaas, nu een paar uur later, heb ik nog steeds geen SMS gehad.

Zoals jullie kunnen begrijpen baal ik hier echt erg van, zeker nu iedereen thuis moet werken..

Had ik maar nooit voor Tmobile ODF gekozen.. Daarnaast vind ik het ook echt niet netjes dat er niet eerlijk wordt verteld wat de werkelijke problemen zijn.

Signalen;

 

Als ik in de log van de GPON converter kijk lijken de problem zelfs ontstaan te zijn direct na een firmware update (door Tmobile), dat maakt deze zaak nog een stuk kwalijker….

icon

Beste antwoord door J33Bee 6 January 2022, 16:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 4

Ik begrijp de doorlooptijd gewoonweg niet. Netwerkteam (of hoe ze ook heten bij T-Mobile) moet zoiets toch gemakkelijk remote kunnen troubleshooten…?
 

Ik mag tenminste hopen dat ze remote bij die OLT config kunnen. 

Reputatie 3

Ik snap het zelf ook echt niet.. Voor zo iets had ik eerder een dag verwacht.

Het vervelendste zijn nog wel alle leugens. Tot vandaag kreeg ik (4x) te horen dat ik moest wachten op Guidon en dat het al doorgezet is. Vandaag hoor ik opeens hier dat Guidon hier niets mee te doen heeft. 

Reputatie 3

@ArnoutD_77 

Nog even ter info; voor de problemen zat ik in de 143.177.*.* range qua ip adres.

Reputatie 3

@Lisa het is bijna alweer een dag sinds je bericht, heb je een update voor mij? Ik ben bang dat zometeen tijdens het weekend er ook weer niets gebeurd.

Reputatie 3

@Lisa 

 Net kreeg ik het volgende mailtje

”Je vraag/verzoek waarover we contact hebben gehad, is in behandeling bij een externe leverancier. Er wordt spoedig contact met je opgenomen. Houd er rekening mee dat de leverancier je anoniem kan bellen.”

 

Hoe kan dit nu weer? Waarom weer andere informatie?!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wouter_groningen 

Zoals je misschien al hebt gemerkt zijn de moderators er vandaag niet, misschien dat er vanavond nog iemand komt kijken.

Raar dat je wordt gebeld door een externe leverancier, hopelijk belt hij/zij je snel en wordt daarmee ook duidelijk waarvoor.

Reputatie 4

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

Reputatie 3

LOL, KPN of Guidion zeker? KPN knipt voor het idee even een foto van je FTU en ONT, meer niet. Guidion zal ook niets kunnen doen.

Waarom kan niemand bij T-Mobile nagaan of;

  • jouw ONT goed in het systeem staat
  • de OLT waarop jij zit, problemen geeft

 

Het heeft 4 dagen gewerkt…

De PON LED knippert…

 

 

 

Ik werd net gebeld. Ze komen volgende week langs, ik kon de naam van het bedrijf niet verstaan maar het was geen Guidon of Tmobile. Ze gaven aan dat er volgens het Ticket geen signaal op de vezel staat, ik heb aangegeven dat dit niet juist is. Toen gaf hij aan dat ze dat volgende week zou bekijken.

Reputatie 4

Klinkt (weer) als standaard aanvliegroute. Sterkte… 

Reputatie 4

@Lisa waarom gaat deze opvolging (wederom) mis?

Reputatie 3

Ik kreeg het volgende mailtje van Tmobile

 

”Beste Wouter,

Bedankt voor je bericht. De Technische Dienst heeft dit uitgezet naar Kpn. Die zullen z.s.m contact met je leggen voor het inplannen van een afspraak. “

 

Wel erg vreemd dat tmobile zijn problemen bij KPN neerlegt. Ik heb niet eens WBA internet.

Reputatie 4

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Reputatie 3

In theorie zou het kunnen zijn dat er niet juist gepatched is maar dat proces is al klaar. Van WBA > ODF. Zou niet weten wat KPN moet checken als je al 4 dagen op ODF internet verbinding hebt gekend…

Idd 4 dagen heeft het internet op ODF prima gewerkt (850/800 mbit haalde ik).

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Wouter_groningen ,

T-mobile heeft wel eigen apparatuur in de kasten hangen, maar de glasvezel is wel  van KPN. Dus ze leggen niet het probleem bij KPN. Dit kan en mag alleen door KPN opgepakt worden. KPN /Reggefiber kan heel veel betekenen bij deze problemen. Zij kunnen vaak ter plekke doorschakelen en de oplossing verzorgen. Heb ook monteurs over de vloer gehad, wel voor een iets ander geval. Dit werd heel goed opgelost. 

Reputatie 7

Hi @J33Bee, merci voor de toelichting! 😊

Hi @Wouter_groningen, dankjewel voor jouw snelle reactie! Ik heb gelijk gekeken of de prepaid simkaart een mogelijkheid is, maar jammer genoeg kan ik dit niet regelen. Wel heb ik gelijk een extra code toegestuurd in een privébericht, zodat dit hopelijk prettiger werkt totdat jouw internet het weer doet. Ik had ook echt gehoopt dat jouw verbinding weer up and running zou zijn. 

Zojuist ben ik gelijk weer in jouw profiel gaan kijken en ik ben blij om te lezen dat er maandag een afspraak staat ingepland met de netwerkbeheerder. Ik wilde nog aan je meegeven dat ze anoniem kunnen bellen, maar gelukkig is het al gelukt om een afspraak in te schieten. Ik kan me helemaal voorstellen dat het verwarrend overkomt dat jij verschillende informatie krijgt doorgespeeld, excuses hiervoor. Ik heb één van mijn collega's van de technische dienst aan de mouw getrokken met de vraag of hij kan aangeven waarom nu uiteindelijk de netwerkbeheerder is aangestuurd. Houd jij ons op de hoogte maandag? Ik ga heel erg duimen dat jij dan weer online bent en dan maak ik gelijk de vergoeding in orde. Ik ben zelf maandag vrij, maar laat het daarna aan je weten als ik een reactie terug heb gekregen. Hopelijk heb jij ondanks dit issue alsnog een fijn weekend! ❤

Reputatie 3

Dag @Lisa (of collega’s)

Helaas heb ik geen privé bericht ontvangen, zou de code nogmaals verstuurd kunnen worden?

Reputatie 3

Ik vanochtend thuis gebleven om te wachten op de monteur, wordt ik 40 minuten na de afgesproken tijd gebeld dat de afspraak verplaatst wordt naar een andere dag. :-/

Daarnaast heb ik ook nog steeds niet de code gehad voor onbeperkt mobiel internet.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wouter_groningen, sorry dat je nog geen vouchercode toegestuurd gekregen hebt, ik stuur je na afloop van dit bericht meteen een privébericht met daarin een geldige zeven dagen Unlimited Internet voucher. 

Stuur de code per sms naar 2244 met een T-Mobile óf Tele2 simkaart en de bundel zal binnen tien minuten geactiveerd worden.

Reputatie 3

Bedankt heb de code inmiddels ontvangen 

Reputatie 3

Sinds vanmiddag werkt mijn internet opeens weer ondanks dat er nog steeds geen monteur is langs geweest.

Zelf vermoed ik dat er toch een NT op de OLT zat.. @Lisa hebben jullie er inmiddels zicht op wat het probleem was?

Reputatie 4

Bijzonder… kan me niet voorstellen dat er zo’n lange tijd (meerdere) mensen uit hebben gelegen. Indien dat het geval is, moet dat prima na te gaan zijn obv postcode want die hebben dan heel zeker ook een storing gemeld.

 

Of jij was de allereerste op de OLT…

Reputatie 3

Ik weet toevallig dat ik één van de eerste op deze string ben. Ik maakte namelijk twee weken geleden een compliment naar de Guidon monteur dat hij de juiste installatie volgorde aanhield zodat niet 64 andere klanten offline gaan. Hij maakt toen een opmerking dat de string nog bijna leeg was.

Reputatie 3

Na nadere analyse valt mij op dat mijn internet vandaag sinds 13:25 weer werkt, maar rond 14:00 weer een tijdje offline was. Ik ben benieuwd wat de reden van deze 15min downtime was.

 

Ik denk dat die KPN monteur in de PoP bezig is geweest, nu hopen dat als die string bijna leeg is er niet nog een 50 keer je verbinding er uit gaat, zodra er een KPN NT op gepatcht word gaat de boel weer plat, en aangezien KPN eerst patcht en Guidion daarna komt aansluiten is dit vaak het geval, tot dit word opgelost.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik ben echt ontzettend blij om te lezen dat jij weer online bent! Zojuist heb ik dan ook direct de vergoeding voor jou in orde gemaakt van de afgelopen dagen. Dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Zoals ik zaterdag heb aangegeven, heb ik toen gelijk een bericht uitgezet naar mijn collega van de technische dienst met het verzoek voor een toelichting waarom de netwerkbeheerder bij jou is aangestuurd. Mijn collega heeft aangegeven dat dit is gedaan op basis van de informatie die wij doorgkregen vanuit de klantenservice. Zo brandden de juiste lampjes op het ONT, maar zagen wij deze niet terug in onze lijnmeting.

Ik heb net het goede nieuws doorgegeven dat jij weer online bent en heb uitgevraagd of wij kunnen achterhalen wat hier de boosdoener van is geweest en of het kwartiertje downtime ook te herleiden is. Zodra ik dit doorgespeeld krijg, dan laat ik dat aan je weten. Ik kan me namelijk voorstellen dat je graag wilt weten wat dit heeft veroorzaakt. Mocht jij ook nog andere vragen hebben, stel die dan vooral. Ik ben in ieder geval heel blij dat jij weer online bent! 😁