Beantwoord

Geen internet (4 dagen na installatie GPON)


Reputatie 3

Afgelopen vrijdag is bij mij Tmobile ODF (GPON) geïnstalleerd, het heeft 4 dagen prima gewerkt maar plotseling heb ik geen internet meer.

Na een uur (!) aan de telefoon te hebben gezeten vertelde de telefoniste dat ze niets voor mij kon betekenen omdat er een probleem in de kabel zou zitten. Dat volgens de GPON converter de signalen prima zijn ,nam ze geen boodschap aan. Volgens haar was het een kabel probleem en geen Tmobile probleem.

Ze beloofde dat ik binnen een uur een sms zou krijgen om een afspraak te maken. Helaas, nu een paar uur later, heb ik nog steeds geen SMS gehad.

Zoals jullie kunnen begrijpen baal ik hier echt erg van, zeker nu iedereen thuis moet werken..

Had ik maar nooit voor Tmobile ODF gekozen.. Daarnaast vind ik het ook echt niet netjes dat er niet eerlijk wordt verteld wat de werkelijke problemen zijn.

Signalen;

 

Als ik in de log van de GPON converter kijk lijken de problem zelfs ontstaan te zijn direct na een firmware update (door Tmobile), dat maakt deze zaak nog een stuk kwalijker….

icon

Beste antwoord door J33Bee 6 January 2022, 16:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

122 reacties

Reputatie 3

@Boris en @Jason het is inmiddels de 7e dag, zou ik alvast een nieuwe unlimited code kunnen krijgen voordat deze verloopt?

Is er voor de rest al zicht op een oplossing?

Reputatie 3

Ik realiseer mij dat het inmiddels alweer mijn 17e dag zonder internet is sinds mijn overstap naar Tmobile GPON op 12 nov...

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen ,

Ik had je graag al een update kunnen geven, maar het onderzoek wat de technische dienst is begonnen staat momenteel nog open. We doen er echt alles aan om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Om je in de tussentijd van een tijdelijke bron te voorzien, zal ik je direct een vouchercode opsturen. 

Reputatie 3

Het is inmiddels alweer twee dagen later, zou ik een nieuwe update kunnen krijgen? Het valt mij erg tegen hoe snel zo’n top prioriteit ticket wordt opgepakt.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie nog geen update die ik met je kan delen! Ik wil je wel laten weten dat ik gelijk één van mijn collega's heb gevraagd om dit zo snel mogelijk op te pakken en hij is hier in gaan duiken. Dus ik hoop dat ik je vanmiddag meer kan vertellen. Ik houd het goed voor je in de gaten! 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik heb gelukkig al een update voor je! Mijn collega's hebben waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Een andere klant is gepatcht, maar heeft waarschijnlijk nog een NT hangen. Deze klant was niet thuis op de dag van de installatie en aan de datum te zien, was dit juist de dag dat jouw problemen begonnen. Mijn collega's zijn dan ook druk in de rondte aan het bellen om dit zo snel mogelijk te herstellen, maar deze klant heeft enkel een huistelefoon en is dus moeilijk te bereiken. Er wordt dus echt volop geprobeerd om dit te fixen.

 

Reputatie 3

Kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?

Reputatie 6

Hoi @Wouter_groningen, wat de juiste en werkende oplossing is, wordt op dit moment door onze technische dienst onderzocht. Ik beloof je dat dit scherp in de gaten gehouden wordt! 

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, ik heb gelukkig al een update voor je! Mijn collega's hebben waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Een andere klant is gepatcht, maar heeft waarschijnlijk nog een NT hangen. Deze klant was niet thuis op de dag van de installatie en aan de datum te zien, was dit juist de dag dat jouw problemen begonnen. Mijn collega's zijn dan ook druk in de rondte aan het bellen om dit zo snel mogelijk te herstellen, maar deze klant heeft enkel een huistelefoon en is dus moeilijk te bereiken. Er wordt dus echt volop geprobeerd om dit te fixen.

 

@Lisa  en @Ginny, Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar. 

Inmiddels is het alweer 2,5 dag later, zou ik een update kunnen krijgen?

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat de klant nog niet is bereikt! Ik heb ook gelijk gevraagd of dit wellicht een optie is: ‘kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?’, maar dit is niet mogelijk jammer genoeg. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe update komt, sorry hiervoor! 

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, mijn collega van de technische dienst heeft aangegeven dat de klant nog niet is bereikt! Ik heb ook gelijk gevraagd of dit wellicht een optie is: ‘kan de patch van hem niet ongedaan gemaakt worden?’, maar dit is niet mogelijk jammer genoeg. Ik hoop echt dat er snel een nieuwe update komt, sorry hiervoor! 

Met een beetje pech werkt de klant zijn vaste telefoon niet meer wegens de overstap en is er geen manier om hem te bereiken. 

Wat voor andere acties lopen er om dit op te lossen? 

Waarom zou zijn patch kabeltje er niet uitgetrokken kunnen worden? 

Reputatie 3

Het is inmiddels de 14e dag zonder internet en de 23e dag zonder internet sinds mijn GPON installatie 50 dagen geleden.

@Lisa  Heb je een update voor mij? Welke acties lopen er momenteel? Zou ik daarnaast een nieuwe unlimited code kunnen ontvangen, deze verloopt morgen alweer.

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, ik ben jammer genoeg nog in afwachting wat nog een andere optie zou zijn om dit zo snel mogelijk te fixen! Ik heb dit ook bij een andere collega uit staan, omdat ik echt hoop dat iemand nog een andere troef in handen heeft hiervoor. De reden waarom de patchkabel er niet uitgetrokken kan worden, dan laat ik ook aan je weten zodra ik hier een terugkoppeling op heb gekregen.

Wat betreft je code, goed dat je dit aangeeft! Ik heb meteen weer een nieuwe code gestuurd in je privébericht. Ik hoop dat ik je snel een update kan geven!

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is! 

 

Reputatie 3

Hi @Wouter_groningen, graag deel ik de volgende update met je! Ik en mijn collega hebben de hoofden bij elkaar gestoken om jou van een heldere terugkoppeling te kunnen voorzien. Ik leg je graag uit waarom we momenteel de patchkabel er niet uit kunnen halen bij de andere klant. Eind deze week staat de installatie afspraak met Guidion ingepland voor deze klant. Als mijn collega de opdracht om de patchkabel eruit te halen zou uitzetten, dan kan het zijn dat dat de netwerkbeheerder pas op maandag langs zou kunnen komen. Dan is de klant al opgeleverd en zou vervolgens weer offline gaan. Om deze reden zaten we in een tweestrijd, maar is het risicio toch te groot en is het niet wenselijk om de patchkabel eruit te trekken. 

We hopen dan ook ontzettend dat jij op zaterdagmiddag kan aangeven dat jouw verbinding weer werkt! De monteur gaat namelijk de oude NT eraf halen en plaatst een ONT, waardoor jouw verbinding weer aan zal springen. Mocht dit niet gebeuren en de afspraak met Guidion is niet doorgegaan, dan gaat mijn collega per direct de opdracht uitzetten om de patchkabel eruit te laten halen door de netwerkbeheerder. Ik hoop dat ik je zo wat meer achtergrondinformatie heb kunnen meegeven, zodat je ziet welke mogeljikheden we voor jou hebben uitgezocht. Voor nu wachten we dus nog af tot 8 januari. Fingers crossed dat jij ons die dag een seintje kan geven dat jouw verbinding weer up and running is! 

 

Blijkbaar is er tussen bovenstaand berichtje en je berichtje van vorige week vrijdag, contact geweest met deze klant om een nieuwe afspraak te maken. Waarom is er de klant toen niet verzocht om de oude NT uit te schakelen? Zou er opnieuw contact gezocht kunnen worden (eventueel per mail ipv vastnummer) met deze klant?

Reputatie 3

Hi @Lisa, ik snap dat jij er ook niet zoveel aan kunt doen, maar wat is dit voor service? Omdat iemand anders in huis een probleem heeft en daar de monteur pas zaterdag komt, heeft een andere klant totaal geen diensten meer. En moet deze tot zaterdag wachten voor die meer weet.

Zelf heb ik volgens mij van vrijwel hetzelfde probleem last. Alleen is er nog niks over bekend. Enkel dat er een monteur van Guideon en KPN is langs geweest. Het probleem nog niet opgelost. Zelf weet ik ook totaal niet waar ik aan toe ben. 

Hopelijk worden al deze structurele problemen een keer goed aangepakt en wordt ervoor gezorgd dat je niet meer afhankelijk bent van verbindingen van andere huishoudens.

 

Reputatie 3

Hi @Lisa, ik snap dat jij er ook niet zoveel aan kunt doen, maar wat is dit voor service? Omdat iemand anders in huis een probleem heeft en daar de monteur pas zaterdag komt, heeft een andere klant totaal geen diensten meer. En moet deze tot zaterdag wachten voor die meer weet.

Zelf heb ik volgens mij van vrijwel hetzelfde probleem last. Alleen is er nog niks over bekend. Enkel dat er een monteur van Guideon en KPN is langs geweest. Het probleem nog niet opgelost. Zelf weet ik ook totaal niet waar ik aan toe ben. 

Hopelijk worden al deze structurele problemen een keer goed aangepakt en wordt ervoor gezorgd dat je niet meer afhankelijk bent van verbindingen van andere huishoudens.

 

@Huijs94 Waarschijnlijk ben ik niet de enigste die al meer dan twee weken geen internet heeft. Dus omdat één klant niet thuis was bij installatie hebben er tussen de 1 en 32 klanten voor drie weken geen internet. @Lisa Wat voor acties lopen er om dit in de toekomst de voorkomen?

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen, terechte opmerking van je! We hebben ook e-mails gestuurd naar de klant, maar ook hier krijgen we geen gehoor op. We blijven het nog steeds proberen. Ik durf niet te zeggen of er onlangs dus wel contact is geweest met de klant. Mijn collega geeft in ieder geval aan dat we de klant echt niet te pakken krijgen. Ik hoop echt dat er voor het eind van deze week nog contact komt met de klant.

Hi @Huijs94, heel goed dat je ook via deze weg meer duidelijkheid vraagt! Ik vind het heel rot om te lezen dat jij niet weet waar je aan toe bent, dus ik ben gelijk met je mee gaan kijken. De netwerkbeheerder is vandaag langsgeweest en heeft alles gecontroleerd om ervoor te zorgen dat jij weer online komt. Het probleem blijft zich alleen nog steeds voordoen, dus ook hier zijn mijn collega's ontzettend druk bezig om de zogenoemde 'dader’ op te sporen. 

Sorry voor het ongemak! Ik ben het helemaal met jullie eens dat dit zo snel mogelijk opgelost dient te worden. Momenteel gaat Guidion zoveel mogelijk zelf patchen om deze issues tegen te gaan. Dus we willen er op die manier echt voor zorgen dat dit niet meer gaat gebeuren en meerdere collega's zitten er bovenop om dit te verhelpen! 

Reputatie 4

@Lisa waarom kan de poort op de switch/OLT geen softwarematige shutdown krijgen bij die andere klant ipv van fysiek los halen in de PoP? Is die spullen boel alléén hardwarematig te managen?

 

Wat een kansloos gebeuren als @Wouter_groningen al 14 dagen geen diensten meer heeft door een verdwaalde NT van iemand anders…Sterker nog dan kan iemand moedwillig de zaak plat blijven leggen als ie dat zou willen. 

Reputatie 4

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

Reputatie 4

Heb de vraag ook hier gesteld. Dit schaar ik onder structurele problemen GPON. 

 

 

Reputatie 3

En weer een dag verder @Wouter_groningen respect dat je er “zo rustig” onder blijft. 
 

Ik heb het gevoel dat T-Mobile dit helemaal niet gemanaged krijgt, ze hebben of geen monitoring of ze krijgen dit niet inzichtelijk. Daar wil ik wel eens antwoord op krijgen. Wat kan men zien op de OLT wanneer er een bepaalde lijn (verdwaalde NT?) op de OLT de boel over de zeik helpt waardoor anderen geen internet hebben. 
 

Om nog maar niet te spreken over de (veel te) tragen follow up alhier. Echt beschamend slecht. 

@J33Bee Vandaag is het mijn 17e dag zonder internet alweer.. Voor mijn gevoel wil Tmobile (@Lisa ) wat ik ook doe toch helemaal niets doen dan maar wachten en hopen.. Inmiddels heb ik sinds mijn overstap op 14 nov langer zonder internet gezeten dan dat het internet gewerkt heeft.

 

Het enigste wat ik kan doen is overal slechte reviews achter laten en mond-op-mondreclame mensen behoeden om over te stappen. Ik heb ook al in de buurt app gevraagd of iemand die persoon is maar helaas zonder succes.

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Reputatie 3

Getriggerd door een brief van T-Mobile waarin aangekondigd de aanleg van een glasvezel netwerk (Open Dutch Fiber) in onze wijk kwam ik o.a. onderhavige (treurige) thread tegen.

Migratie problemen zijn weliswaar niet aan de orde, maar ik wacht desondanks af of Freedom Internet op het netwerk wordt toegelaten alvorens te overwegen over te stappen van Xs4all/KPN (VVDSL IPv4/6, 100/30 Mbits/s) naar glasvezel.

Bedankt dat je hier registreert om te delen dat dit topic mensen zoals jou helpt om ze te behoeden van een grote fout. Dit topic heeft inmiddels meer dan 1650 view, hopelijk zijn er ook vele andere die behoed worden.

PS. In je bericht benoem je heel specifiek IPv6; helaas bied T-Mobile dit niet aan en ze hebben ook geen plannen om dit aan te bieden. 

Reputatie 7

Hi @Wouter_groningen en @J33Bee, ik ben het er echt mee eens dat dit al erg lang duurt! Ik heb echt bij mijn collega nagevraagd of er andere opties zijn om dit te fixen, maar zoals ik eerder aangaf dienen we voor nu inderdad morgen af te wachten aangezien we de andere klant niet te pakken krijgen. Graag had ik je ook van ander nieuws voorzien en wil ik echt dat dit issue niet vaker voor gaat komen. Wat betreft jouw opmerking @J33Bee, dit heb ik vandaag ook gelijk nagevraagd en de switch is altijd passief. Erg attent dat je dit onder de aandacht hebt gebracht in het andere topic. 

Kan ik je wellicht nog een extra code geven @Wouter_groningen? Laat het vooral weten!