Geen Internet Beverwijk

  • 13 February 2023
  • 26 reacties
  • 490 Bekeken

Sinds zaterdagnacht een storing in Beverwijk, klantenservice in de ochtend gebeld en die zei dat hij op de kaart zag dat er meerdere adressen waren met glasvezel problemen (geen glasvezel connectie, LOS lampje op media converter knippert rood). Echter kan ik helemaal niks over deze storing terug vinden behalve 1 topic van iemand waarbij het een dag later opeens wel weer werkte. De algemene community pagina heeft alleen een melding en updates over Den Haag. My T Mobile geeft aan dat er '’geen storing bekend is op dit adres'’, wat nogal zorgwekkend is. Nu zitten we ondertussen 2 dagen zonder vast internet. Is er iets meer bekend over deze storing en wanneer kunnen we een update/fix verwachten?

Alvast bedankt!


26 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @earslan, welkom op de Community! Goed dat je dit aankaart. Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Hier is een ticket voor aangemaakt bij onze technische dienst. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update over de situatie. We wachten af. 

Hi @earslan, welkom op de Community! Goed dat je dit aankaart. Ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met onze klantenservice. Hier is een ticket voor aangemaakt bij onze technische dienst. Op dit moment heb ik nog geen nieuwe update over de situatie. We wachten af. 

Bedankt voor de reactie Tommie! Het is ondertussen wel dag 3(!) zonder internet, en dat maakt het voor mij nog steeds onmogelijk om te werken. De ticket staat nu 2 volle dagen open zonder dat er enige voortgang is geboekt, wat nou niet bepaald geruststellend is aangezien ik zag dat andere storingen op de dag zelf of na 1 dag zijn verholpen met constante updates. De indicatie tijdens het eerste gesprek was ook na 1 dag, maar zit nu al op dag 3. Hoop dat er zo snel mogelijk iets bekend is...

Reputatie 7
Badge +9

Hey @earslan, onze technische dienst kan het soms erg druk hebben waardoor het iets langer duurt. Weet dat ze er mee bezig zijn! Zodra ik meer weet, laat ik je het weten. Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. SMS naar 2244 om de komendezeven dagen gebruik te kunnen maken van Unlimited internet op je mobiel. Kort daarna krijg je een activatie SMS en kun je direct in heel Nederland gebruik maken van het Unlimited netwerk van T-Mobile. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: www.t-mobile.nl/toestelhulp. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Stuur mij een privébericht als je deze wilt ontvangen.

Hey @earslan, onze technische dienst kan het soms erg druk hebben waardoor het iets langer duurt. Weet dat ze er mee bezig zijn! Zodra ik meer weet, laat ik je het weten. Om je uit de brand te helpen kun je daarom gratis gebruik maken van internet via ons 4G netwerk. SMS naar 2244 om de komendezeven dagen gebruik te kunnen maken van Unlimited internet op je mobiel. Kort daarna krijg je een activatie SMS en kun je direct in heel Nederland gebruik maken van het Unlimited netwerk van T-Mobile. Natuurlijk heb je niet alleen internet op je mobiele telefoon nodig. Geen nood! Stel je telefoon in als hotspot om een wifi-netwerk te maken voor je laptop en andere apparaten. Op onze website kun je de stappen vinden om jouw telefoon als hotspot in te stellen: www.t-mobile.nl/toestelhulp. Let op: de voucher kan alleen worden geactiveerd met een T-Mobile, Tele2 of Ben simkaart (prepaid of abonnement; beide kan). Stuur mij een privébericht als je deze wilt ontvangen.

Heb al een voucher die vanwege onze abonnementen maar op 1 toestel kan die niet de hele dag thuis is, in een huishouden van 3. De werk computer werkt niet zonder ethernet kabel, vandaar dus de noodzaak bij de reparatie. Het gaat ook om een storing in een gebied en niet alleen in één huis van wat ik heb begrepen, dus snap niet helemaal waarom het dagen lang mag duren.
En het feit dat op geen een van de storingspagina iets vermeld staat over dit probleem geeft ook niet bepaald de indruk dat er iemand mee bezig is. Maar goed, kun jij verder ook niks aan doen, dus dan maar afwachten. Toch bedankt en ik hoop dat er snel een update komt.

Reputatie 7
Badge +9

@earslan Ik kan helaas alleen maar de vouchercode bieden om zo toch nog verbinding te kunnen maken met internet. Er is verder niks bekend over een algemeen probleem in Beverwijk. Ik houd het ticket in de gaten, zodra er een update is breng ik je op de hoogte!

Begrijp zeker dat je niet meer kan doen dan dat. Ik wacht het af en hoop op het beste, nogmaals bedankt Tommie!

Update: dag 4, gezinslid heeft er iets minder begrip voor en belde vandaag weer, kreeg te horen dat we waarschijnlijk tot volgende week moeten wachten. Nog altijd 0 zinvolle updates, en niet eens een hint over wat het probleem zou kunnen zijn. Ongelofelijk.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @earslan, ik snap de frustratie hierin volledig! Ik heb alleen nog geen nieuwe update over dit euvel. Zoals ik al eerder aangaf, als ik iets te horen krijg, meld ik het meteen. 

Goedenavond @Tommie (of iemand anders van T-Mobile). We zijn door de unlimited data codes heen voor de Hotspots, zouden we er nog een paar kunnen krijgen tot het internet weer terug is? Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @earslan, ik heb de vouchercode via een privébericht gestuurd! 

Mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben en hier belanden: 2 maanden later, nog steeds geen internet. Heb in totaal 22 keer de klantenservice gesproken, afgelopen maand eindigt het gesprek steeds met '’we bellen terug'’, wat ook nooit gebeurt. Gaat dus nergens meer over, elke keer dat ik bel hoor ik dat er iets '’on hold'’ staat en ze er achter aan zullen gaan. Sta dus nu al 2 maanden on hold, zonder enige voortgang, en de enige keer dat er gehandeld wordt (ook zonder voortgang) is als ik zelf bel. Neem het de mensen van de klantenservice niet kwalijk, maar degene hogerop die dit probleem moeten oplossen hebben er zo te zien geen zin in. Iemand van de forums die me iets meer kan vertellen dan dat we on hold staan?

Mocht iemand ooit hetzelfde probleem hebben en hier belanden: 2 maanden later, nog steeds geen internet. Heb in totaal 22 keer de klantenservice gesproken, afgelopen maand eindigt het gesprek steeds met '’we bellen terug'’, wat ook nooit gebeurt. Gaat dus nergens meer over, elke keer dat ik bel hoor ik dat er iets '’on hold'’ staat en ze er achter aan zullen gaan. Sta dus nu al 2 maanden on hold, zonder enige voortgang, en de enige keer dat er gehandeld wordt (ook zonder voortgang) is als ik zelf bel. Neem het de mensen van de klantenservice niet kwalijk, maar degene hogerop die dit probleem moeten oplossen hebben er zo te zien geen zin in. Iemand van de forums die me iets meer kan vertellen dan dat we on hold staan?


Ik kom zelf ook uit Beverwijk en was me aan het orienteren op glasvezel internet.. Als ik dit zo lees dan bedank ik er maar voor… 2 maanden en nog niet opgelost !

Mag ik vragen in welk deel van Beverwijk je zit? Wij wonen in de buurt van de Plantage. Ze hebben het afgelopen jaar overal hier overal glasvezelkabels aangelegd en misschien zijn het kinderziektes omdat de infrastructuur hier nieuw is (?)

Maar daar heb jij als klant natuurlijk geen boodschap aan. Heeft T-mobile je enige vorm van compensatie aangeboden??

Zelf zit ik nog bij KPN (ex Telfort) maar ik denk dat ik voorlopig nog maar niet overstap. Op zich heb ik qua stabiliteit niets te klagen maar ik dacht laat ik eens kijken voor wat sneller internet...

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @earslan, ik heb het meteen nagekeken voor je! Ik zie dat het nu in behandeling is bij de externe leverancier, er zal dan echt zo snel mogelijk contact met je opgenomen worden. En ik begrijp je reactie volledig. Ik had het 't liefst anders had gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik begrijp je wens absoluut, maar ik heb nu echt voor de allersnelste weg gekozen. Weet dat we jouw voorbeeld echt meteen intern meenemen, want dit is niet hoe we het voor ons zien. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Hoi @earslan, ik heb het meteen nagekeken voor je! Ik zie dat het nu in behandeling is bij de externe leverancier, er zal dan echt zo snel mogelijk contact met je opgenomen worden. En ik begrijp je reactie volledig. Ik had het 't liefst anders had gezien en dit is iets wat we intern mee willen nemen. Het is niet fijn om zo lang te moeten wachten, hier kunnen wij van leren. Ik begrijp je wens absoluut, maar ik heb nu echt voor de allersnelste weg gekozen. Weet dat we jouw voorbeeld echt meteen intern meenemen, want dit is niet hoe we het voor ons zien. Voor nu dank ik je oprecht voor al je geduld en wens ik je toch een mooie dag! Groetjes, Ishana

Ik vroeg om een update en kreeg een update, dus meer kan ik niet van je vragen, bedankt! Zal gewoon weer hopen voor het beste en het maar gewoon afwachten.


Ik kom zelf ook uit Beverwijk en was me aan het orienteren op glasvezel internet.. Als ik dit zo lees dan bedank ik er maar voor… 2 maanden en nog niet opgelost !

Mag ik vragen in welk deel van Beverwijk je zit? Wij wonen in de buurt van de Plantage. Ze hebben het afgelopen jaar overal hier overal glasvezelkabels aangelegd en misschien zijn het kinderziektes omdat de infrastructuur hier nieuw is (?)

Maar daar heb jij als klant natuurlijk geen boodschap aan. Heeft T-mobile je enige vorm van compensatie aangeboden??

Zelf zit ik nog bij KPN (ex Telfort) maar ik denk dat ik voorlopig nog maar niet overstap. Op zich heb ik qua stabiliteit niets te klagen maar ik dacht laat ik eens kijken voor wat sneller internet...

Woon in de buurt van het Marlo-terrein, waar het hele glasvezel netwerk ook helemaal nieuw is. Ik denk dat mijn case gewoon een hele extreme is en (hopelijk) niet vaker voor komt. Ik weet dat dit raar gaat klinken, maar ik kan de overstap alsnog aanraden wanneer alles wel gewoon werkt zoals het hoort. De prijs/snelheid verhouding is heel goed, en als het wel normaal werkt zit je echt met een geweldige connectie. Alleen jammer dat ik dan net de pineut ben.

Ondertussen al iets duidelijker of nog niet?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @earslan, nee nog niet. Geen zorgen! Ik heb meteen een berichtje gestuurd naar een collega om het na te vragen, aangezien het nu al een tijd is doorgezet. Fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

... en nu al iets duidelijker? Heb het steeds maar gewoon af zitten wachten sinds dit de beste glasvezel optie is voor ons, maar na DRIE maanden geen internet is het wel mooi geweest. We gaan maar ergens anders kijken als er niks nuttigs gebeurt binnenkort. Heb de hele tijd geduld gehad maar het voelt ondertussen als een grote grap, 0 vooruitgang of communicatie in 3 maanden tenzij ik er steeds zelf constant achterna zit is waanzin. Hoor het graag

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @earslan, net als jij begrijp ik ook niet helemaal waarom dit zolang stilstaat, sorry voor de wachttijd! Ik heb onze opleveringsafdeling met klem verzocht jou deze week een concreet antwoord te geven - zij bellen altijd dus houd alsjeblieft je telefoon in de gaten. Het lijkt erop alsof alles gereed is voor aansluiting dus het ontgaat mij wat hieraan ten grondslag ligt. 

Hoi @earslan, net als jij begrijp ik ook niet helemaal waarom dit zolang stilstaat, sorry voor de wachttijd! Ik heb onze opleveringsafdeling met klem verzocht jou deze week een concreet antwoord te geven - zij bellen altijd dus houd alsjeblieft je telefoon in de gaten. Het lijkt erop alsof alles gereed is voor aansluiting dus het ontgaat mij wat hieraan ten grondslag ligt. 

We zijn gebeld, maar nogmaals was het gesprekje niets meer dan '’we weten niet hoe lang het zal duren, we vragen het aan de ondernemer, dus we bellen ooit terug”. Hebben in februari gewoon functionerend internet gehad en zijn helemaal aangesloten met modem en al, snap er zelf dus ook helemaal niks van. We zouden nog een keer teruggebeld worden, dus we wachten op dat telefoontje (en als die niet komt hooguit nog een week of 2), en anders maar het annuleringsproces starten. Enige manier om een einde te maken aan de onzekerheid gok ik.
Toch bedankt en een hele fijne dag, Jason!

Weer een weekje verder sinds de belofte dat we teruggebeld zouden worden, als het zo'n onmogelijk probleem is om op te lossen laat het ondertussen dan please gewoon weten zodat we elders kunnen zoeken.

Reputatie 7
Badge +9

@earslan ik weet eerlijk gezegd niet waarom dit nu nog zo lang moet duren… Ik heb nogmaals verzocht om dit met spoed te realiseren. Ze gaan hierover nog een keer contact met je zoeken. Hopelijk verloopt het nu echt eindelijk goed!

@Tommie haha nou het rondje is compleet, welkom terug in dit topic Tommie!

Zou het waarderen als ze op z'n minst even konden vermelden waarom het zo lang duurt. In ieder geval bedankt, en ga maar weer wachten op contact. Fijne avond!


Het is inmiddels 4 maanden geleden dat ik hier een reactie heb geplaatst… 

Destijds was ik me aan het orienteren op glasvezel internet maar ik heb besloten om de plannen op de lange baan te schuiven. Open Dutch Fiber is de glasvezel ‘beheerder’ hier in deze regio en momenteel is T-Mobile de enige aanbieder op hun netwerk. Blijkbaar is dit zo overeen gekomen voor een bepaalde periode, daarna zullen waarschijnlijk andere aanbieders worden toegelaten op dat netwerk.

Nu kan er altijd wel ‘iets’ gebeuren tijdens/na oplevering van de dienst maar normaal gesproken wordt het dan relatief snel opgelost. De kans zal weliswaar groot zijn dat alles werkend wordt opgeleverd (en blijft werken) maar niemand zit te wachten op deze taferelen als er een storing is. En deze storing duurt nu al 6 maanden 😩 ?

De mensen die in dit forum namens T-Mobile reageren zullen ongetwijfeld doen wat ze kunnen… Maar blijkbaar heeft T-Mobile het een en ander uitbesteed aan een externe partij en het lijkt erop dat de samenwerking niet bepaald soepeltjes verloopt…

Heb je nog steeds dat glasvezel abbo bij T-Mobile?

 

Reputatie 1

@intrepid2007 Hier ook steeds meer twijfels om glasvezel internet te nemen via t-mobile als ik dit zo lees. Hier komt ook ODF eerdaags met T-mobile als enige aanbieder.

Zie topic Hoge Latency sinds 17:45 in gebied 4761KR. 
Hoe lang dat duurt voor er iets mee gedaan word om het op te lossen, In grote getallen worden mensen op het netwerk aangesloten maar de capaciteit word niks mee gedaan. En een vergoeding is niet mogelijk.

 

Reageer