Geen internet eindhoven 5643


  • is een Top Poster
  • 6 reacties

Hallo,

ik heb sinds begin vanmiddag geen verbinding met mijn glasvezelinternet. Dit is sinds begin van de middag. Zijn er meerdere mensen die er last van hebben in de postcode regio 5643? Het lijkt alsof er helemaal geen signaal binnenkomt. Verderop zijn ze bezig met bestrating en dacht misschien dat ze daar per ongeluk iets geraakt hebben maar dat lijkt me sterk. 


This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @BadrC 

Welke lampjes branden of zijn uit op de mediaconverter? Daaruit moet duidelijk zijn of er geen signaal is of er is iets anders aan de hand.

Hoi Waqqas,

Ik heb nog de draytek en de lampjes “Fiber” en “wan” zijn uit. Het lampje “act” knippert alleen maar ik heb geen signaal. De klantenservice heeft al een melding gemaakt en ik word als het goed is spoedig door een monteur gebeld maar vroeg me af of er meer mensen last van hebben. Het lijkt alsof er geen glasvezelsignaal binnenkomt wat ik nooit eerder heb meegemaakt. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BadrC, van harte welkom op de Community!

Vermoedelijk is de vezel uitgevallen door de straatwerkzaamheden, maar dat is een onderbuikgevoel dat ik met je deel. De technische dienst zal dit verder met je oppakken, houd ons op de hoogte in dit topic alsjeblieft!

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe.

Goedemorgen @BadrC, van harte welkom op de Community!

Vermoedelijk is de vezel uitgevallen door de straatwerkzaamheden, maar dat is een onderbuikgevoel dat ik met je deel. De technische dienst zal dit verder met je oppakken, houd ons op de hoogte in dit topic alsjeblieft!

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een voucher code toe.

 

Hoi Jason,

Dank voor je reactie en welkom heten. Ik denk zelf ook inderdaad dat er iets is geraakt bij die wegwerkzaamheden, gelukkig heb ik maandag een afspraak met een monteur van Guidion. Ik heb wel een vouchercode gekregen voor mijzelf maar mijn vrouw is vaker thuis dan mij en de code heb ik op mijn mobiel geactiveerd. Kan ik een vouchercode voor haar krijgen tot we (hopelijk) maandag weer online zijn? 
 

Gr Badr 

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @BadrC, heel graag gedaan, ben blij dat je maandag al geholpen wordt! 

Heeft je vrouw een T-Mobile of Tele2 simkaart? Zo ja: geen enkel probleem, ik stuur je meteen een tweede vouchercode toe. Zo nee: ze kan ook een prepaid simmetje gebruiken zolang het maar van TM of T2 is! 😊

Hoi Jason,

 

We hebben wel ergens een t-mobile simkaart.
De vouchercode is welkom. 
 

Alvast bedankt.

 

Gr Badr

Reputatie 6

Hoi @BadrC, ik heb jou zojuist via DM een tweede vouchercode toegestuurd. Voor nu een heel mooi weekend toegewenst!

Dank je wel, Ginny.
Maandag zal ik deze topic sluiten als mijn internet probleem opgelost is. 
 

gr. Badr

Beste lezers,

De monteur kwam maandagochtend en kon niks doen omdat ik geen signaal binnenkreeg. Uiteindelijk zou er een melding gemaakt worden bij kpn aangezien alles wees op een storing het verdeelpunt in de wijk. Heen en weer gebeld met kpn en t-mobile (nog nooit zovaak achter een storing moeten bellen) en dinsdag weer met t-mobile helpdesk gebeld en bleek het niet aan kpn te liggen. Het zou iets technisch zijn en het zou aan de modem liggen, zei de helpdesk medewerker. Inmiddels is de nieuwe modem onderweg. Maar tot mijn verbazing zag ik dat ik sinds gistermiddag weer verbinding heb. Ik heb een week lang zonder internet gezeten en de helpdeskmedewerkers hebben hun best gedaan maar de oorzaak v.d. storing is mij nog steeds niet duidelijk. Ik ben voornemens een klacht in te dienen om 1 week van mijn internetabonnement te vergoeden. Deze topic zal ik sluiten aangezien ik wel weer internet heb en het om 1 of andere reden weer werkt alsof er niks aan de hand is.

Gr Badr. 

 

Reputatie 7

Hi @BadrC,

Thanks voor je terugkoppeling! Ik help je graag wat duidelijkheid te scheppen in deze situatie. Ik zie dat er momenteel een nieuwe afspraak is gemaakt met een Guidion monteur, nadat onze technische dienst inderdaad een signaal heeft gemeten. Het probleem lijkt dan ook niet voort te komen vanuit geen signaal, maar vanuit een te hoge demping. Om dat op te lossen is er gezorgd dat het Draytek modem wordt gewisseld voor een nieuwer exemplaar, namelijk het Zyxel modem. Om de installatie daarvan goed te doen verlopen, is er ook een monteur aangestuurd. 

Om er zeker van te zijn dat de problemen zijn verholpen, wil ik je aanraden om het bezoek van de monteur af te wachten. Zijn de problemen dan helemaal verleden tijd, zal ik voor de periode dat jij geen verbinding hebt ontvangen direct een vergoeding aanmaken. Dat is natuurlijk wel zo eerlijk. Wil je het mij laten weten via dit topic? De Community hoort het graag van je! 

Hoi Boris,

 

Uiteindelijk is het probleem verholpen. 1 dag na de installatie van de monteur had ik ineens geen internet meer maar na een reset werkt de nieuwe modem. Als je wil kun je voor de periode dat ik inderdaad geen internet had een vergoeding aanmaken. Ik zal deze topic sluiten zodat de community schoon blijft van openstaande topics. Alvast bedankt Boris en als er iets is dan kun je me via DM bereiken. 
 

Gr. Badr

Reputatie 7

Hi @BadrC ,

Fijn om te horen dat de verbinding is hersteld! Voor de periode dat jij geen verbinding hebt gehad, heb ik meteen een vergoeding voor je aangemaakt. Deze zal worden verrekend met de eerst volgende factuur. Mocht je onverhoopt ergens tegenaan lopen in de toekomst, staan we hier voor je klaar!