Beantwoord

Geen internet en geen idee hoelang het gaat duren


  • is een Top Poster
  • 5 reacties

Sinds afgelopen maandagavond 30-05-2022 hebben we geen glasvezel internet meer in huis. Alles 100x opnieuw opgestart, maar de bij de media converter blijft LOS rood knipperen om de seconde. Wifi netwerk wordt wel opgebouwd maar geen verbinding met internet. Op basis van de verhalen in de community lijkt het niet aan de hardware te liggen. Lijkt mij dat er toch bijna dagelijks iemand in de buurt van de wijkkast is om te kijken..

Ik heb nu meerdere keren contact gehad met support via verschillende kanalen maar ik heb werkelijk geen idee wat de status is en hoelang dit nog gaat duren. Ben net een maand klant dus opzeggen kan niet en ze dreigen meteen met afkoopkosten. Ik betaal nu voor iets wat niet werkt, waar ik niet vanaf kan en waarvan niemand weet wanneer het wel weer gaat werken. Iemand tips?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 June 2022, 15:47

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dedup 

Er lijkt geen glasvezel signaal te zijn, kan je misschien een foto uploaden van je glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto? Misschien is daarop wat te zien.

Een moderator zou je een voucher kunnen aanbieden voor 7 dagen unlimited internet, die kan je activeren op een T-Mobile of Tele2 simkaart.

Je krijgt gelukkig wel een vergoeding bij storingen die langer duren dan 12 uur. De vergoeding bedraagt 1/30 van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen verbinding hebt.

Hallo @Dedup 

Er lijkt geen glasvezel signaal te zijn, kan je misschien een foto uploaden van je glasvezelaansluitpunt en mediaconverter op 1 foto? Misschien is daarop wat te zien.

Een moderator zou je een voucher kunnen aanbieden voor 7 dagen unlimited internet, die kan je activeren op een T-Mobile of Tele2 simkaart.

Je krijgt gelukkig wel een vergoeding bij storingen die langer duren dan 12 uur. De vergoeding bedraagt 1/30 van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen verbinding hebt.

Foto is onderweg maar aan de installatie is natuurlijk niets verandert sinds de ingebruikname. De compensatie interesseert mij natuurlijk helemaal niets. Er werkt niets meer thuis en ik krijg totaal geen feedback over wat er moet gebeuren en wanneer. Als ik niets zeg of doe heb ik het gevoel dat dit weken kan duren. Koop het nog liever af want dit gaat natuurlijk meerdere keren per jaar gebeuren.

Reputatie 7

Hi @Dedup, heel goed dat je via deze weg aan de bel trekt! Allereerst: excuses voor het ongemak. Ik vind het echt heel rot dat je dit momenteel ervaart, dus ik ben blij dat je hier aanklopt. Zojuist heb ik je in ieder geval alvast van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht. Zo kun je een hotspot maken van je telefoon en zo toch gebruikmaken van onbeperkt internet. Mocht je nog een extra code nodig hebben, let me know, dan stuur ik die met liefde!

Ook kom ik graag bij je terug op de status, omdat ik wil dat jij weet waar je aan toe bent. Het is uiteraard niet de bedoeling dat je in het duister aan het tasten bent. Ik zie toevallig een update achter de schermen van tien minuten geleden. Hierin geeft mijn collega van de technische dienst aangegeven dat Guidion is aangestuurd om het klantdomein te onderzoeken en uit te sluiten. Als het goed is, heb je hier zojuist dan ook een sms/e-mail van ontvangen. Ik hoop dat er heel snel een gaatje vrij is, zodat jullie zo snel mogelijk weer online komen. 

Daarnaast wil ik je alvast laten weten dat zodra dit is opgelost, ik graag aan de slag ga met een vergoeding zoals @Waqqas ook al aanstipt. Ik wil je dan ook vragen om hier een seintje te geven, zodra jouw verbinding weer up and running is. Al gaan we er voor nu uiteraard eerst voor zorgen dat jij weer online komt!

Hi @Lisa en @Waqqas,

Bedankt voor de feedback in ieder geval. Voor de zekerheid de foto bijgevoegd.

Ik heb echter geen SMS/mail ontvangen en ik heb werkelijk geen idee wie Guidion is. Bedankt voor de voucher, dan kan er in ieder geval iemand op internet.

Hoe wordt ik nu proactief op de hoogte gehouden?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Dedup 

Guidion is de installatie partner van T-Mobile. Als het goed is zijn die ook geweest om het modem te plaatsen en de glasverbinding verder aan te sluiten.

Als er een storing is die de klantenservice niet kan verhelpen worden zij eerst op pad gestuurd om te kijken of het probleem in de glasvezel/ONT/modem zit. Als dit ook is uitgesloten en de storing is nog niet verholpen wordt de netbeheerder aangestuurd. 

De “pro-activiteit” zit hem in de mogelijkheid dat jij zelf na ontvangst van die email/sms een afspraak kan inplannen met de Guidion monteur. Dan weet je dus wanneer er gekeken gaat worden. 

De voucher die je hebt ontvangen is 7 dagen geldig en is volledig onbeperkt. Daarom kun je deze in een mobiel toestel stoppen die als WIFI hotspot configureerd zodat eigenlijk iedereen daarmee weer op internet kan. (behalve huis automatisering en pc's met alleen een ethernet poort). 

Reputatie 7
Badge +15

@Dedup

Check ook je spammail voor de afsprakentool van Guidion.

Op de foto ziet het er wel goed uit, wat je eventueel kan proberen is die gele glasvezel kabel wat losser maken waar hij is opgerold en daarna de Huawei herstarten.

@Waqqas Goede, ik ga dat in ieder nog proberen, misschien is die iets beschadigt.

@eric Duidelijk. Ik heb echter nog geen sms/email ontvangen. Geen idee wanneer die dan komt. Dan nog een afspraak inplannen en mogelijk nog een escalatie naar weer een andere partij. In theorie kan dit dus weken duren?

@Waqqas Gisterenavond jouw advies opgevolgd. Daarna werkte het internet weer. Lijkt mij dat die kabel dan niet helemaal lekker is. Ik blijf er nu helemaal maar vanaf en wacht even af wat de klantenservice zegt. We zijn in ieder geval weer online voor nu.

Reputatie 7
Badge +15

@Dedup

Ik heb die tip ook ergens gelezen haha 😅

Volgens mij geeft de kabel het signaal dan niet goed door wanneer de kabel te klein wordt opgerold oid.

Dit scheelt je iig weer een monteurs bezoek 🙂

Reputatie 7

Hi @Dedup, ik ben echt onwijs blij om te lezen dat jij weer online bent! Echt een super tip @Waqqas, dankjewel topper. Als jij nog offline was, dan had ik jou hier via deze weg verder op de hoogte gehouden. Gelukkig werkt jouw verbinding weer zoals het hoort en zijn er geen vervolgstappen meer nodig. Heb je de link van Guidion inmiddels gevonden? Dit is onze monteursservice. Je kunt de link in ieder geval negeren mocht je hem hebben gevonden, want er is geen monteur meer nodig. 

Zojuist heb ik meteen de vergoeding voor je in orde gemaakt van de dagen dat je zonder internet zat. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Maak er een hele mooie dag van! 😁

Dankjewel @Lisa

Kunnen er wel vanuit gaan dat als het weer uitvalt een monteur wel nodig is :)

Reputatie 7
Badge +16

@Dedup Mocht dit weer opspelen, dan gaan we zeker kijken naar een vervolgactie en een monteursbezoek kan daar absoluut een onderdeel van zijn.

Voor nu: geniet van je verbinding en alvast een schitterend, zonnig weekend toegewenst! 😄