Beantwoord

Geen internet en TV


Sinds vrijdag hier geen internet of TV

Inmiddels vele malen contact gehad met klantenservice. 

Ze kunnen niks doen. Ticket uitgezet maar dit kan pas binnen 5 werkdagen opgepakt worden. 

Om moedeloos van te worden. 

Probleem lijkt het glasvezelnetwerk te zijn.

Is er iets wat we zelf kunnen doen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 8 August 2022, 11:01

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

31 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JuliaThuis 

Welke lampjes branden er op dit moment op de mediaconverter (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router)? Controleer ook of de internetkabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van je router gaat.

Staat er misschien ook een storing gemeld in je T-Mobile thuis account onder actuele storingen?

Er is geen storing bekend sinds vrijdag. 

Op de mediaconverter (zo noem je dit dus) die verbonden is met de glasvezel brandt geen enkel lampje. Er zouden er 3 moeten branden volgens de kenners.

Op het andere kastje brandt het internet lampje vanaf vrijdag al rood. Alle stappen om te resetten al meerdere malen doorlopen. 

Ik ben niet zo thuis in dit soort zaken.... Heb foto's gemaakt van wat wel en niet brandt

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @JuliaThuis 

Knippert het PON lampje op de 2de foto?

Ja het PON lampje knippert

Reputatie 7
Badge +15

@JuliaThuis 

Daar kun je zelf denk ik vrij weinig aan doen, misschien zou je kunnen proberen om de mediaconverter even van het stroom te halen.

Er zit blijkbaar ergens eens een stoorzender in het netwerk, zodra die is verwijderd zou je verbinding weer moeten werken.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @JuliaThuis, welkom! 🙋‍♂️ 

Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat de ONT (de witte converter die we ook wel Optical Network Terminal noemen) op dit moment uitstaat of geen actieve verbinding doorgeeft. Kun je deze eens resetten? Ik denk dat net als Waqqas dat de stoorzender hierdoor hersteld wordt - we kunnen in ieder geval een aantal zaken zo uitsluiten.

Hoi @JuliaThuis, welkom! 🙋‍♂️ 

Ik heb een lijnmeting uitgevoerd en zie dat de ONT (de witte converter die we ook wel Optical Network Terminal noemen) op dit moment uitstaat of geen actieve verbinding doorgeeft. Kun je deze eens resetten? Ik denk dat net als Waqqas dat de stoorzender hierdoor hersteld wordt - we kunnen in ieder geval een aantal zaken zo uitsluiten.

Ik heb alles gereset maar zonder resultaat. 

Reputatie 7

Hi @JuliaThuis, super fijn dat je dit zo snel kon uitvoeren! Wat balen dat dit niet mocht baten. Ik had heel erg gehoopt dat dit de oplossing zou zijn. Ik wil je vragen om voor nu toch af te wachten tot onze technsiche dienst het onderzoek succesvol heeft afgerond. Is er toevallig iemand in jouw huishouden met een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement? Dan stuur ik met alle liefde een Unlimited Data voucher jouw kant op, zodat er met een telefoon een hotspot gemaakt kan worden voor onbeperkt internet. Excuses voor het ongemak. Weet dat zodra jouw verbinding weer up and running is, ik heel graag een vergoeding in orde maak! ❤

Hi @JuliaThuis, super fijn dat je dit zo snel kon uitvoeren! Wat balen dat dit niet mocht baten. Ik had heel erg gehoopt dat dit de oplossing zou zijn. Ik wil je vragen om voor nu toch af te wachten tot onze technsiche dienst het onderzoek succesvol heeft afgerond. Is er toevallig iemand in jouw huishouden met een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement? Dan stuur ik met alle liefde een Unlimited Data voucher jouw kant op, zodat er met een telefoon een hotspot gemaakt kan worden voor onbeperkt internet. Excuses voor het ongemak. Weet dat zodra jouw verbinding weer up and running is, ik heel graag een vergoeding in orde maak! ❤

Helaas is er niemand met dit abonnement. Ik hoop toch echt dat het snel verholpen wordt. Is er een manier om te weten te komen of de technische dienst er al mee bezig is? Er kan hier nu al 4 dagen niet gewerkt worden en ook geen TV aan, dat kan toch eigenlijk niet in deze tijd.

Fijn om te horen dat de extra gemaakte onkosten vergoed gaan worden, daarvoor alvast dank.

Tot die tijd zullen we proberen geduld te hebben maar dat wordt wel steeds lastiger. 

Hoihoi, ik heb letterlijk precies hetzelfde! Ik wacht ondertussen al 5 dagen.. het is echt een schande! 

Hoihoi, ik heb letterlijk precies hetzelfde! Ik wacht ondertussen al 5 dagen.. het is echt een schande! 

Ik ben er ook echt niet over te spreken. Een storing dient verholpen te worden, zo snel als mogelijk. Blijkbaar kennen ze geen storingsdienst o.i.d

Mensen komen in de problemen op deze manier

Ja ik heb super vaak gebeld en elke keer zegt iemand ook iets anders. Vandaag was er wel een fijne medewerker en hoorde ik ook dat er in het weekend helemaal geen technische dienst is.. Terwijl ze dit weekend zeiden van wel. Het meisje van de klantenservice vandaag heeft zelf de technische dienst voor mij heeft gebeld en gekeken of ze er mee bezig zijn. Dit is het geval. Maar dit kan ook tot 3 werkdagen duren en daarna is de kans groot dat er iemand toch echt langs moet komen. Dus nog langer wachten. Je kan nog eerder overstappen voor wij weer internet hebben van t mobile. Ik vind het echt te belachelijk voor woorden. 

Ik heb ook heel vaak al gebeld en steeds verschillende antwoorden gekregen. Vrijdag zei een medewerker dat ze met man en macht bezig waren de storing te verhelpen!!

Het komt zo absoluut niet geloofwaardig over, steeds verschillende antwoorden.

Ook ik sprak vandaag een medewerker en hij heeft me beloofd morgenvroeg terug te bellen. Ik ben dus heel benieuwd. Hopelijk met goed nieuws anders moet ik gaan overwegen andere stappen te gaan nemen.

En precies wat je zegt, overstappen zou in ons geval nog sneller gaan dan blijven wachten tot dit probleem is opgelost. Dit levert alleen maar frustraties en onnodige hoge kosten op.

Ik vind het serieus een hele slechte zaak.

 

Herkenbaar! Ja wij moeten nu wachten en morgen maar weer bellen hoe het er voor staat gok ik. 

Echt heel vervelend! Ik hoop dat het morgen bij jullie is opgelost! 

Er wordt beloofd dat je teruggebeld gaat worden....is niet gebeurd. 

Zelf maar weer gebeld. Voor de zoveelste keer moeten zeggen welke lampjes er wel/niet branden.

Deze medewerker nam wel de moeite om na te gaan hoever ze met het onderzoek waren. Echter weer hetzelfde antwoord, ze zijn er mee bezig. Alweer? Nog steeds?

Ik kan zelf niks doen. Weer de belofte dat het binnen 3 werkdagen opgelost moet zijn.

Ik mag overmorgen!! terugbellen als ik nog geen internet heb.

Is er iemand die ons wel kan helpen? We worden er wanhopig van. 

Reputatie 7
Badge +15

Hi @JuliaThuis, super fijn dat je dit zo snel kon uitvoeren! Wat balen dat dit niet mocht baten. Ik had heel erg gehoopt dat dit de oplossing zou zijn. Ik wil je vragen om voor nu toch af te wachten tot onze technsiche dienst het onderzoek succesvol heeft afgerond. Is er toevallig iemand in jouw huishouden met een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement? Dan stuur ik met alle liefde een Unlimited Data voucher jouw kant op, zodat er met een telefoon een hotspot gemaakt kan worden voor onbeperkt internet. Excuses voor het ongemak. Weet dat zodra jouw verbinding weer up and running is, ik heel graag een vergoeding in orde maak! ❤

Helaas is er niemand met dit abonnement. Ik hoop toch echt dat het snel verholpen wordt. Is er een manier om te weten te komen of de technische dienst er al mee bezig is? Er kan hier nu al 4 dagen niet gewerkt worden en ook geen TV aan, dat kan toch eigenlijk niet in deze tijd.

Fijn om te horen dat de extra gemaakte onkosten vergoed gaan worden, daarvoor alvast dank.

Tot die tijd zullen we proberen geduld te hebben maar dat wordt wel steeds lastiger. 

@JuliaThuis je zou eventueel ook een T-Mobile prepaid simkaart kunnen halen in de winkel, daar kun je de voucher voor 7 dagen onbeperkt internet ook op activeren.

Hi @JuliaThuis, super fijn dat je dit zo snel kon uitvoeren! Wat balen dat dit niet mocht baten. Ik had heel erg gehoopt dat dit de oplossing zou zijn. Ik wil je vragen om voor nu toch af te wachten tot onze technsiche dienst het onderzoek succesvol heeft afgerond. Is er toevallig iemand in jouw huishouden met een T-Mobile of Tele2 Mobiel abonnement? Dan stuur ik met alle liefde een Unlimited Data voucher jouw kant op, zodat er met een telefoon een hotspot gemaakt kan worden voor onbeperkt internet. Excuses voor het ongemak. Weet dat zodra jouw verbinding weer up and running is, ik heel graag een vergoeding in orde maak! ❤

Helaas is er niemand met dit abonnement. Ik hoop toch echt dat het snel verholpen wordt. Is er een manier om te weten te komen of de technische dienst er al mee bezig is? Er kan hier nu al 4 dagen niet gewerkt worden en ook geen TV aan, dat kan toch eigenlijk niet in deze tijd.

Fijn om te horen dat de extra gemaakte onkosten vergoed gaan worden, daarvoor alvast dank.

Tot die tijd zullen we proberen geduld te hebben maar dat wordt wel steeds lastiger. 

@JuliaThuis je zou eventueel ook een T-Mobile prepaid simkaart kunnen halen in de winkel, daar kun je de voucher voor 7 dagen onbeperkt internet ook op activeren.

Met een sim kaart kan ik toch geen internet verbinding maken met bv mijn laptop? Kan zo niet werken. En mijn TV dan? 

Reputatie 7
Badge +15

@JuliaThuis 

Je kunt bijvoorbeeld je hotspot aanzetten en daarmee verbinding maken, houdt er wel rekening mee dat de snelheid wel beperkt is tot een paar Mbps echter is er geen limiet voor hoeveel data je kunt gebruiken per dag.

Reputatie 7

Hi @JuliaThuis, merci voor de aanvulling! Ik ben gelijk weer gaan kijken of er al een nieuwe update beschikbaar is die ik met je kan delen. Mijn collega's zijn volop bezig met het onderzoek. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een mogelijke stoorzender in het netwerk. En er wordt alles aan gedaan om deze stoorzender op te sporen en jou weer online te krijgen. Ik kan je verzekeren dat wij hier heel druk mee bezig zijn, maar zo'n onderzoek vergt altijd tijd. Als ik het proces nog meer kon versnellen, dan deed meteen. Weet dat ik mij jouw gevoel daarentegen zeker voor kan stellen. Heel fijn dat @Waqqas ook met jou meedenkt. In dit geval vergoed ik graag de kosten van een sim-kaart als je deze aanschaft. Vervolgens kun je ook via de hotspot tv-kijken via de webversie van TV Anywhere. Laat je het weten of dit een tijdelijke optie voor jou is? 

Hi @JuliaThuis, merci voor de aanvulling! Ik ben gelijk weer gaan kijken of er al een nieuwe update beschikbaar is die ik met je kan delen. Mijn collega's zijn volop bezig met het onderzoek. Er lijkt bij jou sprake te zijn van een mogelijke stoorzender in het netwerk. En er wordt alles aan gedaan om deze stoorzender op te sporen en jou weer online te krijgen. Ik kan je verzekeren dat wij hier heel druk mee bezig zijn, maar zo'n onderzoek vergt altijd tijd. Als ik het proces nog meer kon versnellen, dan deed meteen. Weet dat ik mij jouw gevoel daarentegen zeker voor kan stellen. Heel fijn dat @Waqqas ook met jou meedenkt. In dit geval vergoed ik graag de kosten van een sim-kaart als je deze aanschaft. Vervolgens kun je ook via de hotspot tv-kijken via de webversie van TV Anywhere. Laat je het weten of dit een tijdelijke optie voor jou is? 

Fijn te horen dat er in ieder geval aan gewerkt wordt. Ik hoop echt dat het nu niet lang meer gaat duren voordat ik weer online ben. 

Ik waardeer het echt dat er mensen met mij meedenken. 

Aangezien ik nu al 5 dagen zonder TV en internet zit, kan ik nog wel een avondje zonder. Des te meer hoop ik dat morgen het probleem verholpen is. De moed zakt me steeds verder in de schoenen. 

Is het mogelijk dat je me op de hoogte houdt van de ontwikkelingen? Dat zou ik zeer op prijs stellen. 

Hoihoi Julia, ik heb precies hetzelfde probleem! Woon je toevallig ook in Den Haag? Vandaag ging ik weer eens bellen met t mobile en ik sprak een jongen die zei dat je bij kpn tijdelijk een dsl kastje kan huren voor een maand ofzo. Ik ga er vanuit dat t mobile dat vergoed aangezien zij het niet voor elkaar kunnen krijgen om internet te fixen. 
 

Het onderzoek kan nog erg lang duren omdat het probleem ergens anders ligt. En de technische dienst of in elk geval bij mij een ander bedrijf is..

Wij hebben unlimited data gekregen van t mobile maar die verbinding is niet sterk genoeg om normaal sites te openen en om tv te kijken. Hopelijk bij jou wel, maar hier niet! 

 

Hoihoi Julia, ik heb precies hetzelfde probleem! Woon je toevallig ook in Den Haag? Vandaag ging ik weer eens bellen met t mobile en ik sprak een jongen die zei dat je bij kpn tijdelijk een dsl kastje kan huren voor een maand ofzo. Ik ga er vanuit dat t mobile dat vergoed aangezien zij het niet voor elkaar kunnen krijgen om internet te fixen. 
 

Het onderzoek kan nog erg lang duren omdat het probleem ergens anders ligt. En de technische dienst of in elk geval bij mij een ander bedrijf is..

Wij hebben unlimited data gekregen van t mobile maar die verbinding is niet sterk genoeg om normaal sites te openen en om tv te kijken. Hopelijk bij jou wel, maar hier niet! 

 

Ik woon in de Achterhoek, in Doetinchem 

Ik mag dus hopen dat ons probleem niet hetzelfde is. 

Ik blijf hopen dat het morgen, uiterlijk overmorgen opgelost is. 

Succes daar in den Haag👍

Hoihoi oh haha nee daar zit wat afstand tussen! Nou heb ik wel met ook een stoorzender te maken op het glasvezelnetwerk. Tegen mij is gezegd dat het binnen 3 werkdagen wordt opgelost (vanaf maandag) maar eerst kon het ook tot 7 werkdagen. Dus eerlijk gezegd zakt de moed mij onwijs in de schoenen en heb ik er weinig vertrouwen in.. 

Succes in doetichem en hopelijk is het morgen opgelost voor je! 

Ik krijg zojuist een mail van T mobile dat mijn probleem is opgelost!!!

Na 5 hele lange dagen werkt alles weer.