Beantwoord

Geen internet geen dhcp lesse

  • 8 June 2022
  • 9 reacties
  • 141 Bekeken

Reputatie 1

Sinds gisteren na een restart van het modem komt hij niet online hij krijgt geen lease !
Waarschijnlijk is de DHCP pool vol en krijg ik de indruk met een amateuristische partij te maken heb.

de Buren hadden hier eerst last van wat zich na enkele dagen weer vanzelf oploste waarschijnlijk bij het vernieuwen van lease maar aangezien de DHCP pool vol is verschuift het probleem zich naar de volgende klant in dit geval ik dus.

Ze gaan maar door met klanten aansluiten terwijl ze beter eerst de DHCP problemen op moeten lossen.

Ik was erg blij met T-mobile en wilde eigenlijk na een jaar overstappen maar daar het goed werkte was ik van plan te blijven en als ze goed oplossen dan blijft mijn keuze hetzelfde.

Mocht het niet zo zijn dan stap ik na een jaar over

 

Groet Snellie

icon

Beste antwoord door snellie1972 8 June 2022, 11:22

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @snellie1972 

Kun je de Zyxel-T50 eens een aantal uurtjes aangesloten laten? Dat helpt blijkbaar. En op de mediaconverter branden de juiste lichtjes?

Reputatie 1

Ja alles brandt en de zyxel heb ik al een paar uurtjes aangesloten staan ( de Fritzbox heb ik even uitgezet )

 

ze hebben teveel mensen in Den Haag aangesloten op het ODF en waren hier niet op voorbereid de pool is vol waardoor er geen ip beschikbaar is

 

dank voor je antwoord

Reputatie 7

Hoi @snellie1972 ,

Thanks voor je bericht en het aankaarten van het probleem. Ik begrijp dat inmiddels de verbinding is hersteld bij jouw thuis. Dat is fijn om te horen! Mocht je onverhoopt toch nog ergens tegenaanlopen, dan staan we hier voor je klaar! 

Reputatie 1

Nee helaas nog niet opgelost !
 

Zoals gezegd de polis vol 

 

Groet Snellie

Reputatie 1

De monteur is wel langsgekomen en die bevestigde mijn bevinding gelukkig is mijn 39 jaar ervaring niet voor niets geweest

 

groet

 

snellie1972

Reputatie 7

Hi @snellie1972,

Thanks voor je snelle antwoord. Mijn antwoord was nog ondoorgrond - na een meting van je verbinding zien wij namelijk op dit moment wel een toegegeven IP en een binnenkomst van de verbinding. Zou je kunnen checken of een powerflip voor jou de verbinding weer op gang helpt: 

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 1

Helaas !
 

ik weet ook niet welke verbinding je test ? Ga je uit van het ip adres waar ik mee communiceer ?
ik zit nu namelijk op het WiFi netwerk van de buren 

groet

Reputatie 7

Hi @snellie1972,

Het e-mailadres wat gekoppeld is aan jouw Community account geeft mij de gelegenheid om direct jouw account bij T-Mobile te bekijken. Daarbij zie ik dat je modem netjes een IP heeft gekregen vanuit de pool, waardoor je voor ons online oogt. Klopt dit e-mailadres met het account waarover we het hebben? Zo niet, wil je mij dan een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan weten we zeker dat we goed zitten! 😉

Reputatie 1

Beste Boris,

 

zojuist een privé bericht verstuurd