Beantwoord

Geen internet (glasvezel) en wacht al bijna 3 weken op Guidion monteur!

  • 23 December 2022
  • 7 reacties
  • 212 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Sinds bijna 3 weken geen internet thuis en wacht sinds die tijd op een 'telefoontje’ van Guidion monteur. Regelmatig naar de status geïnformeerd maar er wordt geen mededeling gedaan wat de verwachte wachttijd is. Kortom ik tast in het duister of en wanneer ik geholpen wordt. Kom niet verder dan de klantenservice, kan/mag niet doorverbonden worden met een supervisor/manager, ontvang geen reactie op mijn email etc etc etc. Voelt aan alsof je van de (glasvezel) kastje naar de bekende muur wordt gestuurd. Ook bij Guidion kom ik niet verder, is intern besproken met de supervisor maar die durft ook niet zelf contact op te nemen net als bij T-mobile. Ik ben er wel heel erg klaar mee.

Het enige wat ik vraag en graag wil weten is wanneer ik een monteur kan verwachten!

 

 

icon

Beste antwoord door Sander 1 January 2023, 13:38

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor je topic @SaWi8! Ik wilde direct kijken wat ik voor je kan betekenen, want het is niet de bedoeling om zolang te moeten wachten op een monteur. Echter wanneer ik je abonnement bekijk, zie ik dat je sinds 06-12-2022 een afspraak met Guidion kunt maken. Je hebt op deze datum een bericht van Guidion ontvangen waar via je een afspraak kunt maken. Mocht je dit bericht niet meer hebben, kun je met Guidion bellen om de afspraak alsnog in te plannen: 020-3232767 

Mocht je toch tegen iets aanlopen dan hoor ik graag, maar aan onze kant staat de mogelijkheid om een afspraak in te plannen al heel lang klaar in het systeem. Ik verneem het  graag als het gelukt is of wanneer je nog een vraag hebt!

@Cheyenne Bedankt voor je reactie. Mij is medegedeeld, zowel telefonisch als per email, dat Guidion contact met mij zou opnemen voor een afspraak. Ongeveer 1 ½ tot 2 weken geleden toch met Guidion contact opgenomen en zij geven aan dat ik op de handmatige planning sta en dat er momenteel geen monteurs beschikbaar zijn en dat ze geen indicatie kunnen aangeven wanneer wel. Ik heb gevraagd naar een supervisor maar het enige wat de persoon aan de telefoon bij Guidion kon doen was mijn case bespreken met haar supervisor en dat ik terug zou worden gebeld. Dat heeft dezelfde persoon van Guidion ook gedaan binnen 2 minuten (min of meer) met enkel de mededeling dat ze niets meer konden doen dan mij op de handmatige planning te laten staan. Aangezien ik niet een supervisor/manager aan de telefoon heb gehad vraag ik me dan af in hoeverre eea besproken is. Kortom ik moet het er maar mee doen.  

Ondertussen blijf ik maar wachten (4e week) en vraag ik me af of ik dit ook via een andere weg kan oplossen…. KPN contacten (want het kan ook daar liggen, glasvezel is aangelegd iov nKPN). 

Reputatie 7

Hio @SaWi8

 

Al kan ik begrijpen dat in sommige gebieden er minder monteurs beschikbaar zijn, is het onbegrijpelijk dat er géén afspraak gemaakt kan worden. Ik wil je vragen om direct te bellen met Guidion en een concrete afspraak te maken. Als dit niet lukt, dan hoor ik het graag en kan ik het intern aankaarten. Voor nu ga ik er vanuit dat het een eenmalige kronkel was en dat het in dit nieuwe jaar soepeler loopt!

Hio @SaWi8

 

Al kan ik begrijpen dat in sommige gebieden er minder monteurs beschikbaar zijn, is het onbegrijpelijk dat er géén afspraak gemaakt kan worden. Ik wil je vragen om direct te bellen met Guidion en een concrete afspraak te maken. Als dit niet lukt, dan hoor ik het graag en kan ik het intern aankaarten. Voor nu ga ik er vanuit dat het een eenmalige kronkel was en dat het in dit nieuwe jaar soepeler loopt!

Ik heb contact opgenomen en na ‘enig’ aandringen komt er morgen iemand langs. Hopelijk is na dit bezoek mijn internetprobleem opgelost. 

Reputatie 7

Hi @SaWi8, heel fijn dat je dit laat weten! Ik kijk er ontzettend naar uit om vandaag te lezen dat jouw verbinding weer up and running is. Houd je ons hiervan op de hoogte? Dan kan ik meteen de vergoeding regelen. 

Ik heb weer internet maar pas na de derde afspraak. Eerste 2 afspraken gingen niet door waarvan de eerste omdat de monteur plotseling was uitgevallen maar dat werd een paar uur van te voren gemeld en bij de tweede afspraak kwam de monteur niet opdagen na 2 uren wachten. Ben ik zo 'vriendelijk’ om te bellen en na te vragen of en waar de monteur blijft en dat ik niet lang meer kan wachten omdat ik later die dag een afspraak heb. Geeft Guidion aan dat de monteur het waarschijnlijk niet zal redden binnen het uur (nadat ik al 2 uren had gewacht) waarop ik aangaf daar kan ik helaas niet op wachten … durft die persoon bij Guidion nog te zeggen dat hij het toch wel jammer vind dat ik niet wachten. Nee want ik wacht al 5 weken! En omdat ik niet thuis zou zijn … dus weigering… Guidion een nieuwe werkbon nodig heeft (via Tmobile dus). Ongelofelijk dit en dit hele gebeuren geeft me een erg onprettig gevoel. 

Het probleem was binnen 5-10 min gefixt (kabel vervangen in de kpn centrale) tegenover 5 weken wachten en zonder internet via de kabel. Tmobile heeft me wel elke x een voucher gegeven voor unlimited mobiel internet. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @SaWi8, bedankt voor deze update en sorry voor hoe de zaken gelopen zijn. Dit is feedback die ik zeker met Guidion deel dus dank voor het delen hiervan. Ik heb meteen een vergoeding aangemaakt voor de periode dat je offline was, je ontvangt nog een e-mail ter bevestiging. Ik wil je voor nu een mooie dag toewensen!

Reageer