Beantwoord

Geen internet glasvezel na upgrade snelheid

  • 24 January 2022
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Ik heb al een paar jaar glasvezel wat via kpn wholesale loopt, waarmee ik dus een lange tijd niet de 500/500 kun upgraden (zonder naar t-mobile gpon te gaan).

Vandaag had ik de optie om naar 1000mbit te gaan op hetzelfde netwerk dus dat heb ik aangeklikt. Paar uur later de router opnieuw gestart en sindsdien doet het internet het niet meer. Er is wel een fiber verbinding, maar ik krijg geen ip adres en er is bijna geen data uitwisseling (heel af en toe 2kbps)

De router is een edgerouter X SFP met de correcte instellingen wat al 3 jaar op deze manier prima werkt. Uptime was 6 maanden, dus misschien is er een verandering geweest wat dit heeft veroorzaakt?

Klantenservice was niet heel nuttig, zelfs na het aansluiten van de originele draytek 2132vfn werkt het internet het niet en vanuit de klantenservice werd aangegeven dat het probleem buitenshuis zou liggen en er een monteur moet komen?

 

Ik hoop erop dat iemand een idee heeft hoe ik dit kan oplossen, is de vlan misschien veranderd van 300? Ik heb het ook geprobeerd zonder vlan, maar dat werkte niet.

icon

Beste antwoord door Sander 25 January 2022, 11:34

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

1 reactie

Reputatie 7

Hi @Nutral,

 

Wat fijn dat nu ook 1 Gbps beschikbaar is! Nu moet het internet nog even hersteld worden. Ik zie dat er inmiddels een afspraak gemaakt kan worden met onze monteurs van Guidion. Als je nog geen e-mail/SMS ontvangen hebt, kun je ook bellen met hen op 088-2000151. Dan kun je meteen een afspraak inplannen. Ik hoop dat de monteur het snel weet te herstellen!