Beantwoord

Geen internet in Naarden

  • 21 June 2022
  • 8 reacties
  • 153 Bekeken

Hallo T-Mobile,

Sinds afgelopen Donderdag geen internet meer. DIt komt volgens de monteur doordat er een kabel in de wijkcentrale niet goed is of niet goed zit. Dit is bij mijn buurvrouw op zaterdag al vast gesteld en bij mij gisteren op Maandagavond. Het probleem lijkt bij KPN te liggen. De monteur zei dat hij het opnieuw zou door geven aan T-Mobile en dat het dan vandaag of met een beetje pech op Woensdag gerepareerd zou worden.

 

Ik heb hier 4 vragen over.

Waarom beweerd T-Mobile dat er geen storing is terwijl dat mijns inziens wel degelijk het geval is.

En waarom worden we niet op de hoogte gehouden. de hele straat zit zonder internet.

Waarom duurt het repareren zo lang terwijl het probleem waarschijnlijk al vrijdag gedetecteerd was.

hebben jullie het uberhaupt wel gemeld aan KPN?

 

Ik zit nu heel sporadisch op internet via mijn mobiele hotspot waarvoor ik al extra MB voor heb moeten kopen. Ik vind deze service echt zeer slecht.

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 21 June 2022, 15:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Stef Vissers, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️ 

Ik zal je vier vragen naar volle waarheid beantwoorden:

  1. Waar wordt dit precies beweerd? Indien je doelt op het algemene storingstopic (Is er een storing bij T-Mobile Thuis op Internet, TV of vaste Telefonie? | T-Mobile Community) → dit topic is bestemd voor algemene verbindingsproblemen, niet voor lokale verstoringen of op zichzelf staande incidenten.
  2. Wanneer een monteur een storingsmelding doorzet, wordt dit direct doorgezet naar onze technische dienst. Pas zodra het probleem verholpen is, zal je ingelicht worden per e-mail. Overigens wordt er tussentijds ook nog een e-mail gestuurd waarin aangegeven wordt dat een probleem in behandeling is. Om alvast op de zaken vooruit te lopen: er is nu (nog) geen mogelijkheid om zelf de status van jouw case te bekijken. Hier wordt vaak over gebrainstormd en we zijn aan het kijken naar eventuele mogelijkheden, maar dat is nu nog niet aan de orde. Je kunt aan ons verzoeken om je op de hoogte houden, of af en toe bellen met 0800 0092 - houd er rekening mee dat de Community een reactietijd hanteert van maximaal 24 tot 48 uur.
  3. Wanneer de monteur gisteren op 20 juni langsgaat om het te herstellen en het probleem echter ingewikkelder is dan verwacht of elders zijn oorsprong vindt, kan er niet altijd direct op gepareerd worden. Dat is erg jammer, maar komt doordat er eerst geconstateerd moet worden hoe het dan wel oplosbaar is en/of welke partij hiervoor moet worden ingeschakeld. Elke partij heeft een eigen verwerkingstijd van doorgaans twee tot vier werkdagen.
  4. Het is door Guidion doorgegeven aan onze technische dienst. De TD zal het doorzetten naar KPN wanneer dit behandeld wordt.

“Ik zit nu heel sporadisch op internet via mijn mobiele hotspot waarvoor ik al extra MB voor heb moeten kopen. Ik vind deze service echt zeer slecht.” → Zie onderstaande optie:

Maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Hallo Jason,

 

Bedankt voor het snelle antwoord. wat betreft mijn eerste vraag. als je geen internet hebt word er eerst gevraagd te kijken op de pagina voor algemene storingen. als daar niks bij staat word je gevraagd te kijken in my T-mobile thuis voor lokale storingen. Volgens My T-mobile thuis is er echter ook geen lokale storing. Maar als het internet in de hele straat plat ligt dan vind ik dat er wel sprake is van een lokale storing.

Wat betreft mijn mobiele abbonnement ik zit bij Ben, dus van deze optie kan ik helaas geen gebruik maken.

 

Met vriendelijke groet,

Stef,

Reputatie 7
Badge +16

@Stef Vissers Graag gedaan en sorry dat het zolang duurt eer er een oplossing wordt gevonden! Ik ben het helemaal met je eens dat er sprake is van een lokaal probleem wanneer de hele straat platligt, dat lijkt me zelfs vrij duidelijk een lokaal probleem. Het kan zijn dat het nog niet officieel erkend is en dat het daarom achterblijft in My T-Mobile Thuis, maar dat kan ik momenteel niet inzien. Wel zie ik dat je op het WBA-glasvezelnetwerk van netbeheerder KPN zit. Dat betekent dat de verstoring eerst bij hen moet worden aangemeld voordat het “officieel” mag worden gezien als lokaal probleem - dat geldt dan ook voor elke aansluiting die gedupeerd is in de straat. Maar goed, laten we de focus leggen op de oplossing: ik probeer er zoveel mogelijk vaart achter te zetten en doe mijn uiterste best voor je, maar maak hierin geen belofte want dat zou niet eerlijk zijn.

Jammer dat je geen abonnement van Tele2 of T-Mobile hebt, maar geen zorgen: we kunnen je ook ondersteunen wanneer je een prepaidsimkaart aanschaft. Indien je in de mogelijkheid bent om dit bij een lokale winkel te kopen (supermarkt of T-Mobile winkel), kan ik de aanschafkosten vergoeden en ontvang je meteen een Unlimited voucher. Is dat een ideetje?

Hallo Jason,

 

Bedankt voor het snelle antwoord, ik heb nu ook meer duidelijkheid, ik begrijp nu dat het pas als lokaal probleem mag worden aan gemerkt als het officieel erkend is.

Wat betreft de oplossing met de prepaid simkaart, icm unlimited voucher dat lijkt me een goede oplossing. Ik zal nu ff een prepaidsimkaart van T-Mobile kopen.

 

Met vriendelijke groet,

Stef

Reputatie 7
Badge +16

@Stef Vissers Dat is fijn om te horen en ik snap de verwarring zeker wel. Het moet gewoon veel duidelijker aangegeven worden, zeker als blijkt dat de hele straat offline is! 

Wat betreft de prepaidkaart: ik stuur je alvast een werkende vouchercode per privébericht. Over een halfuurtje zit mijn dienst er voor vandaag namelijk op. De vergoeding voor de aanschafkosten, zet ik morgen dan direct in het systeem! 👍

Alles is prima op gelost, Ik heb sinds 17:00 weer internet via de hotspot van t-mobile.

 

met vriendelijke groet,

Stef

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Stef Vissers, ik zal meteen het aankoopbedrag voor je vergoeden! Kun je de bon in dit topic plakken, alsjeblieft?