Beantwoord

Geen internet, LOS lampje knippert rood (2661, Bergschenhoek)

  • 14 July 2022
  • 9 reacties
  • 236 Bekeken

Reputatie 2

Sinds 12 uur vandaag opeens geen internet meer.

LOS lampje op de Huawei ONT knippert rood.

Heb zelf niks veranderd thuis.

Helpdesk heeft een ticket aangemaakt voor een monteur, maar kan niet zeggen hoe snel dit opgepakt wordt.

Heb internet wel dringend nodig, want werk vanuit huis.

Postcode 2661 (Bergschenhoek)

Kan iemand van het Webcare team mij vertellen hoe lang dit gaat duren?
 

icon

Beste antwoord door Lisa 14 July 2022, 18:17

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7

Hi @MauriceW67, heel goed dat je hier aanklopt! Ik kan me voorstellen dat je zo snel mogelijk weer online wilt zijn. Zojuist heb ik je in een privébericht voorzien van een Unlimited Data voucher. Wanneer je deze voucher activeert, hoef je niet tussentijds je GB's op te hogen, zoals bij een normaal Unlimited abonnement moet. Je kunt dan onbezorgd blijven internetten middels een hotspot. Houd er rekening mee dat het enkele dagen kan duren totdat het onderzoek succesvol is afgerond, maar mijn collega's doen er echt alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Het is lastige om een exacte tijdsindicatie aan te geven, omdat dit afhangt van onze technische dienst. Excuses voor het ongemak! ❤

Reputatie 2

Hallo Lisa. Bedankt voor de voor de voucher in elk geval.

Maar “het kan enkele dagen duren totdat het onderzoek is afgerond” klinkt niet erg hoopgevend op z’n zachtst gezegd.

Het probleem is m.i. duidelijk: zonder dat ik thuis iets heb gewijzigd valt midden op de dag de verbinding weg en gaat het LOS lampje knipperen. Dat kan bijna niet anders dan een probleem in de centrale zijn of een monteur die daar iets fout heeft gedaan. Dus stuur gewoon zo snel mogelijk een monteur naar die centrale zou ik zeggen. Hoe moeilijk kan het zijn?

Ik zit nu al bijna 2 dagen zonder internet en gezien het nu weekend is zal dat voorlopig wel zo blijven :( Waarom is er bijv. gisteren niet al actie ondernomen?

Reputatie 7
Badge +14

De ONT kan ook kapot zijn. De thuis situatie moet eerst door een monteur worden gecontroleerd voordat men de netbeheerder kan inschakelen. Zodra je de SMS voor een monteur bezoek krijgt kun je die afspraak inplannen.

Reputatie 2

En the story continues… Dag 5 zonder internet…

Zojuist T-Mobile gebeld. Situatie uitgelegd en werd rechtstreeks doorverbonden met Guidion: “Nee meneer, we hebben nog geen werkbon ontvangen van T-Mobile en dan kunnen we geen afspraak inplannen”. Zucht…

Nu moet ik eerst weer contact opnemen met T-Mobile om te vragen of er wel een werkbon voor Guidion is aangemaakt. Hoe slecht kun je je processen ingericht hebben? 😡

Reputatie 7

Hi @MauriceW67, ik baal er echt van dat je nog steeds zonder internet zit! Als ik ervoor kon zorgen dat je voor het weekend alweer online was, dan had ik dat zeker weten gedaan. Merci voor deze aanvulling. Ik wilde je direct verder helpen, maar ik zie dat mijn collega jou via social gelukkig al verder heeft geholpen. Heel fijn dat Guidion deze week langskomt. Laat je het weten als ik jou nog van een extra voucher kan voorzien? Die zet ik namelijk met alle liefde door. Excuses voor het ongemak en heel erg bedankt voor jouw geduld. Geef je een seintje zodra Guidion is geweest? Dan ga ik meteen aan de slag met een vergoeding! 

Reputatie 2

@LisaBedankt voor je betrokkenheid.

Inmiddels telefonisch contact gehad met Guidion en die zijn zo vriendelijk geweest om te kijken of er een monteur eerder tijd had om langs te komen. De oorspronkelijke afspraak was nl. pas op donderdag 21 juli. Maar als het goed is komt de monteur nu vandaag tusssen 14 en 16 uur. Fingers crossed!

Maar wel teleurstellend dat:

  1. Het blijkbaar normaal is dat een dergelijk ticket 2 tot 3 dagen bij de back office / technische dienst blijft hangen voordat er een afspraak met een monteur gemaakt kan worden (letterlijk de woorden van de webcare medewerker op Twitter: “De verwerkingstijd bij onze technische dienst is vaak 2/3 dagen”).
  2. Je overal meerdere malen zelf achteraan moet bellen, twitteren en klagen op de Community voordat er daadwerkelijk actie wordt ondernomen.

 

Reputatie 2

@Lisa De monteur is inmiddels langsgeweest. Zoals verwacht lag het probleem inderdaad in de centrale. Volgens de monteur was er een kabel defect en is deze vervangen. Internet werkt nu weer prima 👍🏻

Reputatie 7

Hi @MauriceW67, heel graag gedaan! Wat super dat Guidion de afspraak naar voren wilde trekken. Ik hoop dan ook dat ik morgen een positieve terugkoppeling terugzie met het nieuws dat jij weer online bent. Ik duim in ieder geval met je mee. Heel goed dat je deze punten van feedback hier deelt. Ik neem dit graag mee. Zeker communicatie-stuk vind ik een goed punt, want je hoeft uiteraard niet overal zelf achteraan te gaan. De verwerkingstijd daarentegen die geven wij altijd aan, zodat een klant hier rekening mee kan houden. Onze technische dienst doet er echt alles aan om de issues zo snel mogelijk te fixen, maar tijdens drukte dan kunnen deze dagen nog wel eens oplopen. Ik zet jouw punten in ieder geval intern door en hoop natuurlijk dat dit gelijk de laatste keer was dat je met problemen kampte. Voor nu nog een hele fijne zonnige middag en ik wacht met smart op jouw update na het monteursbezoek, zodat ik de compensatie kan fixen! 🎈

Reputatie 7

Hi @MauriceW67, yay! Wat een top nieuws. Ik was nog met mijn bericht ​​​​​bezig, vandaar dat ik nu pas jouw laatste update terugzie. Heel fijn dat je dit meldt en dat Guidion dit vandaag nog kon regelen. Zojuist heb ik de vergoeding dan ook in orde gemaakt, die je kunt checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Ik hoop dat je nu weer volop van jouw verbinding geniet, enjoy!