Beantwoord

Geen internet - Media Concerter LOS lampje knippert rood

  • 15 November 2022
  • 20 reacties
  • 949 Bekeken

Sinds eerder vandaag hebben wij geen internet meer thuis.

LOS lampje op de MediaConverter knippert rood.

herstart al geprobeerd, maar maakt helaas geen verschil.

 

postcode gebied: 2264

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 November 2022, 19:01

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Dylan.M 

Kan je ook eens een foto van de mediaconverter en glasvezelaansluitpunt op 1 foto toevoegen? En knippert het LOS lampje langzaam of snel?

Goedeavond @Waqqas

zie bijgevoegd de foto.

het los lampje knippert langzaam rood.

Reputatie 7
Badge +15

@Dylan.M

De gele glasvezelkabel is niet te klein opgerold? Die kabel wat losser maken waar hij te veel gebogen is kan helpen 

@Waqqas 

deze is niet te klein opgerold.

hier is vanaf moment van installatie niet aan gezeten en heeft altijd zonder problemen gewerkt.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Dylan.M, top dat je deze informatie kon posten! Ik wilde meteen met je verbinding meekijken alleen zie ik dat je gisteravond al contact hebt opgenomen met een collega van mij en dat er inmiddels een onderzoek openstaat bij onze technische dienst. Wij gaan hard voor je aan de slag en ik hoop dat wij je binnenkort kunnen contacteren voor dé oplossing.

Heel graag zorg ik ervoor dat je in de tussentijd ook online bent via je databundel. Zo te zien heb je zelf al een onbeperkte bundel, super. Is er nog iemand anders in jouw huishouden die gebaat is met extra data op een T-Mobile, Tele2 of Ben Mobiel abonnement?

In de tussentijd gaan wij hard aan de slag om tot een permanente oplossing te komen!

@Cal  dank voor je bericht.

ondertussen zijn we er week verder en worden we vooral van het kastje naar de muur gestuurd en lijkt er weinig voortgang te zijn met het oppakken en oplossen van ons probleem. Het is geëscaleerd naar de netbeheerder en die heeft het weer doorgezet naar de aannemer van onze regio.

maar daar lijkt weinig response van te komen.

ondertussen 15 telefoontjes verder maar nog steeds geen duidelijke update ontvangen wanneer men verwacht langs te kunnen komen of de glasvezel kabel te kunnen doormeten.

 

Zeker in een tijd als deze waar wordt thuisgewerkt en thuis apparaten een internet voorziening vereisen vind ik het onacceptabel dat dit zo lang moet duren om een update of planning te ontvangen van de stand van zaken noch een oplossing.

 

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, heel goed dat je dit opnieuw aansnijdt! Excuses dat je het idee hebt dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd, want dat is zeker niet wat we willen. Ik ben meteen verhaal gaan halen, want ik wil je graag voorzien van een concrete status update. Hier ben ik op dit moment nog in afwachting van, maar ik kom er meteen bij je op terug als ik nieuws heb. Ik ga hier voor je achteraan, zodat je weet waar je aan toe bent. 

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, ik wil je graag laten weten dat ik dagelijks check of er een update bekend is die ik met je kan delen! Op dit moment zijn we nog in afwachting van een terugkoppeling van de aannemers. Ik heb aan één van mijn collega's gevraagd of we hier meer druk op kunnen uitoefenen, want ik wil je zo snel mogelijk kunnen laten weten wat de definitieve oplossing gaat worden. Excuses dat ik je nu nog geen concrete update mee kan geven, maar ik houd het goed in de gaten voor je. 

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, ik wil bij je aangeven dat we nog steeds in afwachting zijn van een terugkoppeling! Ik had gehoopt je inmiddels te kunnen voorzien van een concrete update, maar die is er jammer genoeg nog niet. Ik waardeer jouw geduld enorm, merci. Ik blijf het voor je in de smiezen houden. 

Hi @Lisa ondertussen is er gister na 3 weken een monteur langs geweest en er lijkt een kabel breuk gedetecteerd te zijn elders in de wijk (waarschijnlijk graaf werkzaamheden). En blijken andere bewoners in de straat het zelfde probleem te hebben.

aangezien het glasvezel netwerk er pas net een aantal maanden ligt zitten er nog niet veel klanten op en is de storing daardoor niet als hoge prio behandeld.

ik hoop dat dit snel gerepareerd kan worden aangezien we volgende week alweer 3,5 week verder zijn !!!

voor alsnog geen update ontvangen vanuit T-Mobile  wanneer dit opgelost kan gaan worden 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Dylan.M, dank voor deze update! Ik zie inderdaad dat het onderzoek nog loopt. Weet dat we dit zo snel mogelijk voor je oplossen en je een update geven zodra deze er is. Sorry voor het ongemak op dit moment. Als je mij laat weten wanneer je weer online bent, maak ik direct een vergoeding aan voor de periode dat je geen verbinding hebt gehad!

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, ik wil je graag laten weten dat ik opnieuw aandacht heb gevraagd voor een status update! Zodra ik hier een reactie op krijg, dan laat ik dat aan je weten. Je hoort namelijk te weten waar je aan toe bent, dus hier ga ik voor je achteraan. 

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, ik wil je graag laten weten dat er woensdag een update is binnengekomen vanuit OPF! Er is vermoedelijk sprake van graafschade. Het probleem is bij hen bekend en is verder doorgepakt. We kunnen alleen nog geen exacte datum van herstel met jou delen. We zullen dit nog heel even moet afwachten vanuit OPF. Vind je het prettig als ik jou van twee 7-daagse Unlimited Data vouchers voorzie? Ik hoor het graag. 

 

Goedemiddag, @Lisa @Cheyenne 

Zojuist kom ik zelf tot de ontdekking dat het internet het weer doet! en het LOS lampje niet meer rood knippert.

Er vanuit gaande dat de graafschade hiermee opgelost is? hebben jullie hier enig update over ontvangen? Aangezien ik van T-Mobile nog geen bericht heb ontvangen dat de storing verholpen zou zijn.

Hierbij zou ik graag de vergoeding in gang willen laten zetten voor de tijd dat wij geen internet hebben gehad over de maanden November en December.

Op het Glasvezel kastje branden helemaal geen lampjes… ook

op de modem branden niet alle lampjes. 

Het ene laatste lampje flikkert. Sinds vanavond ineens geen internet en tv meer. Beeld viel ineens stil tijdens het kijken van videoland. Ook de lampjes van het glasvezel kastje doen het allemaal niet, zie foto vorig bericht). Sinds dat er onderhoud is geweest veel problemen met tv kijken, internet en netflix etc. .. is er een oorzaak en een snelle oplossing? 

Inmiddels zelf zover dat de modem het weer doet, alleen nog steeds geen internet op mijn tv, waardoor netflix etc niet mogelijk is. Ook het LOS lampjes brandt niet. 

Reputatie 7

Hi @Dylan.M, je bent mij net voor met jouw berichtje! 🎉 Ik heb vandaag van mijn collega vernomen dat je inderdaad weer helemaal probleemvrij bent. Heel fijn dat je dit meteen hebt doorgegeven. Zojuist heb ik direct de vergoeding voor je geregeld. Dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten. 

Hi @Melanie2412, heel goed dat je hiervoor aanklopt! Excuses voor het ongemak. Hartstikke fijn dat je meteen foto's mee hebt gestuurd van de ONT en het modem, dankjewel. Ik ben meteen met je mee gaan kijken en het lijkt erop dat jouw verbinding weer helemaal up and running is. Klopt dat? Zo niet, dan hoor ik het graag en ga ik onze monteursservice Guidion voor jou aansturen. Ik wil namelijk dat je nul komma nul problemen ervaart! 😊

@Lisa de verbinding is inmiddels inderdaad herstelt tot zover. Al valt de wifi nog steeds tussendoor weg. Ook zie ik bij de wifi instellingen dat er ineens 2 nieuwe verbindingen bij zijn gekomen, zie foto. Waar het ✔️ achter staat is de verbinding die ik altijd heb gehad nu heb ik ook de 2,5GHz en 5GHz erbij staan. Wat houd dit in en welke moet ik nu hebben? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Melanie2412, fijn dat je deze screenshot mee kon sturen, dat geeft handige informatie! Kan het kloppen dat je de verbindingen op het modem ooit gesplitst hebt voor je Eneco Toon? Als ik het mij goed herinner werkt de Eneco Toon namelijk niet op een 5 Ghz verbinding. Daarom raden wij je soms aan om de Wifi te splitsen in twee netwerken.

Mocht dit niet het geval zijn en heeft de Eneco Toon altijd goed gewerkt op het Wifi netwerk waarmee je nu verbonden bent? Dan voeg ik graag de netwerken weer voor je samen. 

Zo te zien is het netwerk van het Wifi-punt namelijk niet gesplitst en daarom ben je nu verbonden met het gezamelijke netwerk van het Wifi-punt. Echter, die van het modem is wel gesplitst. Daarom zie je nu drie Wifi verbindingen, namelijk één gezamenlijke van het Wifi-punt en twee gesplitste van het modem.

Nogmaals, mocht het gezamenlijke Wifi netwerk goed werken voor de Eneco Toon dan zorg ik er graag voor dat je modem en het Wifi-punt weer in harmonie werken als één gezamenlijk netwerk zodat je weer als vanouds super wifi hebt! 😃

Reageer