Beantwoord

Geen internet na switch

  • 10 November 2022
  • 20 reacties
  • 187 Bekeken

  • is een Master Poster
  • 14 reacties

Ik heb een Zyxel T50 router met een Netgear switch erachter. Tot een week geleden deed alles het perfect maar nu heeft alles na de switch geen internet.

Heb een nieuwe switch geprobeerd, andere kabels maar niets werkt.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 November 2022, 10:41

Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Wim P 

Heb je een andere poort op de Zyxel geprobeerd, andere internetkabel tussen Zyxel en switch en een andere kabel tussen switch en apparaat?

Krijgt de switch wel een IP adres van de Zyxel of niet?

Ja, ik heb denk ik elke combinatie geprobeerd. Kan het zijn dat de switch alleen op een bepaalde poort werkt of zijn ze allen gelijk? Ik heb hem op poort 1 en 3 geprobeerd

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wim P 

Alle poorten zijn gelijk, om welke switch gaat het?

netgear en ik heb gister een andere van tmobile gekregen maar die werkt ook niet

Het is de Netgear GS108 en op de router is de tv verbonden op LAN 3 en 4 en de switch op 2 en op 1 zit de desktop van mijn zoon.

 

Op de switch zat Hue, de koppeling voor uitlezing zonnepanelen, tv boven en een vaste kabel naar de zolder. Ik heb nu de switch losgekoppeld en de Hue bridge rechtstreeks op poort 2 en dan doet hue het wel. Via de switch niet

Reputatie 7
Badge +15

@Wim P

Misschien is er een apparaat die voor problemen zorgt? Je kunt alles eens loskoppelen en dan 1 vóór 1 alles aansluiten om te kijken waar het fout gaat.

Ga ik proberen

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Als ik de kabel van het het tv kastje van de tv boven in de switch stop, stoort dit blijkbaar het signaal dus denk dat het tv kastje stuk is

Precies gedaan wat je voorstelde, 1 voor 1 alle kabels toevoegen en met de kabel van het kastje gaat het fout. Thnx!!

Reputatie 7
Badge +14

Ik denk dat ik het probleem heb gevonden. Als ik de kabel van het het tv kastje van de tv boven in de switch stop, stoort dit blijkbaar het signaal dus denk dat het tv kastje stuk is

Of de kabel is kapot. Gebruik eens een patchkabel tussen je switch en haal het TV kastje even naar de router om hem daar te koppelen.

Reputatie 7
Badge +6

@Wim P Twee vragen: heb je DSL of glasvezel en zit je op het oude of het nieuwe tv-platform?

 

Glasvezel en interactieve TV

Reputatie 7
Badge +15

@Wim P

Wat ook mogelijk is, is de tv box rechtstreeks op de Zyxel aansluiten. Dan zou alles ook moeten werken.

De switch kan mogelijk de 2 signalen voor internet en IPTV niet aan. Een moderator zou je wel kunnen overzetten naar T-Mobile TV dan werkt alles via internet.

Ik heb geen vrije poorten meer op de Zyxel, dus overzetten naar T-Mobile TV lijkt me de enige optie. Wat is het verschil tussen beide opties, los van dat dan alles via internet gaat?

En hoe regel je de overgang?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Wim P

Een moderator zal hier vanzelf reageren en die kan een migratie voor je in gang zetten.

Hier lees je alles over T-Mobile TV

Reputatie 7
Badge +16

Ik heb geen vrije poorten meer op de Zyxel, dus overzetten naar T-Mobile TV lijkt me de enige optie. Wat is het verschil tussen beide opties, los van dat dan alles via internet gaat?

Hoi @Wim P, alle voordelen van T-Mobile TV zijn opgesomd in ons speciale topic: Alles over T-Mobile TV | T-Mobile Community. Het is te veel om hieronder neer te zetten, maar een snelle greep uit de vernieuwingen zijn:

  • Cloud Opnemen (€ 5,- per maand ongeacht het aantal TV Boxen)
  • Zeven dagen Terug Kijken op ruim 40 zenders
  • ​​Verbeterd gebruiksgemak
  • Persoonlijke Kijkprofielen
  • Verder Kijken op elke TV Box of via TV Anywhere of via T-Mobile TV op jouw smart-tv
  • Films en Series: In onze Videoshop vind je ruim duizend titels. Je huurt ze per stuk voor 48 uur. Ook heb je, afhankelijk van je zenderpakket, keuze uit veel gratis series en afleveringen.
  • Gemakkelijk zoeken: zoek in live TV, 7 dagen Terug Kijken, On Demand of je opnames
  • TV Menu also available in English
  • Opnames inplannen via TV Anywhere en bekijken op de TV Box of andersom

Je maakt momenteel gebruik van twee verouderde TV Boxen, de Kamai 510 en de Amulet 515. Om overgezet te worden naar T-Mobile TV zullen we de TV Boxen omruilen voor de Aria 610x variant. Kan ik beide boxen voor je omruilen of wil je er minder/meer gaan gebruiken? Houd er rekening mee dat je tijdens de migratieaanvraag (zo'n twee weken) geen gebruik kunt maken van de fysieke opnames op de Amulet 515 omdat je box dan omgeruild wordt. 

Zodra je de Aria boxen binnen hebt, kun je deze aansluiten op dezelfde manier als de Kamai en Amulet. De Kamai en Amulet mogen daarna bij het grofvuil geplaatst worden of kun je wegbrengen naar een milieustraat; we hoeven deze apparaten niet meer geretourneerd te hebben! 😄

Top, graag omruilen! Mooie service, thnx!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Wim P, de Amulet en Kamai worden omgeruild. Je ontvangt binnen maximaal vijf dagen de vervangende Aria's. Zou je me een seintje kunnen geven zodra deze aangesloten zijn, alsjeblieft? Dan kan ik de migratieaanvraag in gang zetten! 

Reageer