Beantwoord

Geen internet na wijzigen abonnement

  • 28 March 2023
  • 8 reacties
  • 150 Bekeken

Goedenavond, 

Op zondag 26 maart 2023 heb ik mijn abonnement veranderd van 100mbps naar 400mbps. De bestelling was dezelfde dag nog afgerond, maar na een snelheidstest bleek de snelheid onveranderd. Via een post las ik dat het mogelijk zou helpen om je installatie opnieuw op te starten, dus ging ik dat even doen. 

In plaats van sneller internet heb ik nu helemaal geen internet. Nadat ik de stekkers weer erin heb gedaan van mijn connector en modem verbindt de modem zich niet meer met de connector (volgens de lampjes). Ik heb alles geprobeerd wat ik maar kon vinden op internet, helaas zonder succes. Nu heb ik maandag met de klantenservice gebeld en we zijn tot de conclusie gekomen dat er een monteur langs moet komen. Ik zal een uitnodiging krijgen van de monteur, maar die heb ik nog steeds niet ontvangen. Duurt dat altijd zo lang of is er wellicht wat fout gegaan? 

Daarbij zou ik nog willen vragen wat er hier mis is gegaan, want ik snap er niks van. Hoe kan het dat wanneer ik mijn stekkers in en uit doen ik opeens geen internet meer heb. De lampjes van de connector en modem branden wel allemaal hoe het hoort volgens mij, behalve de belangrijkste. Iemand enig idee? Ik ben ook namelijk bang dat ik zo nog 2 weken zonder internet kom te zitten.😐 Als het goed is heb ik afbeeldingen toegevoegd

 

icon

Beste antwoord door Nova998 30 March 2023, 11:40

Bekijk origineel

8 reacties

Halo, 

Kan er via deze weg ook een afspraak met de monteur worden ingepland. Ik ben namelijk erg geïrriteerd op dit moment. Net weer met de klantenservice gebeld en te horen gekregen dat het verzoek is afgekeurd, omdat de medewerker het stappenplan verkeerd heeft ingevuld. Nu kan ik niet een nieuw verzoek indienen omdat ik niet thuis ben en niet kan bevestigen welke lampjes er wel en niet branden. Terwijl ik de hele modem uit mijn hoofd ken hoevaak ik er naar heb gekeken.

Kan a.u.b. iemand reageren?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nova998 

Een moderator hier kan een monteur voor je aansturen, je ontvangt dan een sms/mail om een afspraak in te plannen.

Knippert het connection lampje groen op de mediaçonverter of brandt hij constant groen? En heb je al eens gekeken of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router helpt?

Hallo @Nova998 

Een moderator hier kan een monteur voor je aansturen, je ontvangt dan een sms/mail om een afspraak in te plannen.

Knippert het connection lampje groen op de mediaçonverter of brandt hij constant groen? En heb je al eens gekeken of het vervangen van de internetkabel tussen mediaconverter en router helpt?

 

Connection lampje brand constant groen en ik heb inderdaad al 4 verschillende kabels aangesloten om te kijken of dat werkt. Ik las ergens dat de Lampjes bij de aansluiting van de internetkabel horen te branden, maar dat brand bij mij niet. 

 

Hoe kan ik in contact komen met een moderator? 

Reputatie 7
Badge +15

@Nova998

Waar ik zelf ook mee te maken heb gehad met dezelfde mediaçonverter is dat de WAN poort bij de eerst batch van deze mediaconverters snel kapot kan gaan aldus een KPN monteur.

Ik weet het verder ook niet zeker maar er is dus wel een glasvezel signaal, ik denk dat hier een monteur voor moet komen om het op te lossen.

Een moderator zal hier vanzelf reageren.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Nova998, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zag dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Er stond een aanvraag voor een monteur open maar werd niet opgepakt. Ik heb zojuist zelf Guidion voor je aangestuurd. Hierover ontvang je bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij op de hoogte houden? Talk soon! 

@Nova998

Waar ik zelf ook mee te maken heb gehad met dezelfde mediaçonverter is dat de WAN poort bij de eerst batch van deze mediaconverters snel kapot kan gaan aldus een KPN monteur.

Ik weet het verder ook niet zeker maar er is dus wel een glasvezel signaal, ik denk dat hier een monteur voor moet komen om het op te lossen.

Een moderator zal hier vanzelf reageren.

Ja daar heb ik meer over gelezen. Wel raar dat het gebeurde toen ik de stekker eruit trok. Dankjewel voor het reageren.

Hi @Nova998, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zag dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Er stond een aanvraag voor een monteur open maar werd niet opgepakt. Ik heb zojuist zelf Guidion voor je aangestuurd. Hierover ontvang je bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij op de hoogte houden? Talk soon! 

Hallo @Tommie, dankjewel voor het reageren. Met zelf aangestuurd bedoel je dat ik vandaag nog een uitnodiging om een afspraak in te plannen kan verwachten? Ik zal je op de hoogte houden. 

Hi @Nova998, goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zag dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Er stond een aanvraag voor een monteur open maar werd niet opgepakt. Ik heb zojuist zelf Guidion voor je aangestuurd. Hierover ontvang je bericht om een afspraak in te plannen. Wil je mij op de hoogte houden? Talk soon! 

Hallo @Tommie, dankjewel voor het reageren. Met zelf aangestuurd bedoel je dat ik vandaag nog een uitnodiging om een afspraak in te plannen kan verwachten? Ik zal je op de hoogte houden. 

@Tommie Nou het is net alsof ze kunnen meelezen. Ik heb een afspraak voor vandaag ingepland, dankjewel!

Reageer