Beantwoord

geen internet Nijmegen

  • 15 September 2022
  • 22 reacties
  • 205 Bekeken

Hoi, sinds 13 september Tmobile glasvezel thuis  rond 17:30 uitgevallen. ik woon in Nijmegen (postcode 6543MX). Modem en mediaconverter van glasvezel heeft 5 minuten uitgestaan en toen weer aangezet maar helaas geen verbinding. Lampje op modem internet brandt rood, lampje op kastje glasvezel LOS knippert groen.

Ik wil graag een snel oplossing want ik werk thuis

icon

Beste antwoord door Adam91z 19 September 2022, 23:46

Bekijk origineel

22 reacties

Reputatie 7

Hoi @Adam91z, goed dat je dit aangeeft bij ons! Ik help je graag met een oplossing. Om dit te kunnen doen, ben ik erg benieuwd of het tweede lampje op het modem wel netjes aan het branden is. Ook ben ik erg benieuwd hoe snel het LOS-lampje aan het knipperen is. Alvast heel erg bedankt voor je antwoorden! 

Het tweede lampje brand helemaal niet en LOS lampje knippert erg snel

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Adam91z 

Zou je ook eens een foto van het glasvezelaansluitpunt en ONT op 1 foto kunnen plaatsen? Misschien zit de oorzaak in de huis installatie.

Reputatie 7
Badge +16

@Adam91z Wanneer LOS wel brandt, is er in ieder geval een actieve verbinding vanuit de wijkcentrale die op het FTU en de converter binnenkomt - dat kunnen we dan bij deze uitsluiten. 

Mocht je nog de foto's hebben waar Waqqas naar vraagt, dan heel graag. Zo kunnen we checken waar de boosdoener zit en dat herstellen!

Los lamp brand niet meer en PON knippert snel. Zie foto 

 

 

Reputatie 7

Hi @Adam91z, ontzettend bedankt voor de foto! Ik wilde meteen verder voor je aan de slag, maar ik zie dat één van mijn collega’s mij al voor is geweest. De technische dienst gaat er alles aan doen om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen. Ik heb je in ieder geval van een Unlimited Data voucher voorzien in een privébericht om op deze manier zo min mogelijk hinder te ervaren. Excuses voor het ongemak! ❤

Ik heb nog geen sma gekregen voor een afspraak, ik zit te wachten sinds 12 uur. 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Adam91z, de techneuten gaan eerst controleren of het niet op afstand oplosbaar is. Mocht een monteur de enige oplossing zijn, dan zal je vanzelf een afspraaktool per sms en e-mail ontvangen. De huidige verwerkingstijd betreft twee tot vijf dagen. Ik zal verzoeken er zoveel mogelijk vaart achter te zetten als mogelijk is. Nog een prachtige zondag toegewenst! 

@Jason het klopt helaas niet wat je zegt, ik heb tmobile weer gebeld en er was een fout in het systeem en daardoor had ik geen sms gekregen. Dus het is niet omdat gekeken moet worden of het oplosbaar is op afstand.

Reputatie 7

Hi @Adam91z, dankjewel voor de aanvulling! Heb je inmiddels wel de sms gekregen? Ik zie namelijk dat het verzoek naar de technische dienst nog open staat. Dat is wat mijn collega bedoelde met dat de technische dienst allereerst checkt of het op afstand op te lossen is. Ik hoor het graag van je, merci.  

Ik heb nog niks ontvangen en ik heb klantservice 10 keer gebeld en ieder medewerker zegt anders 

Ik heb 100 keer nog gebeld met tmobile en ik heb nog geen sms gekregen. Ik zit zonder internet al een week en na 8 jaar als klant bij Tmobile heb ik echt besloten om over te stappen naar kpn want dit is echt verschrikkelijk slecht service.

ik ben software engineer en ik heb meerdere apparaten thuis die stabiele internet nodig hebben en nu werken deze apparaten allemaal niet 

Update: Het internet doet ineens vanzelf weer

Reputatie 7

Hi @Adam91z, ik ben echt ontzettend blij om te lezen dat je weer online bent! Zojuist heb ik dit achter de schermen meteen doorgegeven aan de technische dienst en heb ik de vergoeding voor je in orde gemaakt. Je kunt de vergoeding checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Dankjewel dat je dit meteen hebt gemeld. Ik vind het heel rot dat je deze ervaring hebt gehad, nogmaals excuses daarvoor. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 

Ik ben heel boos op Tmobile, het internet doet weer niet, het deed minder dan 20 uur en die is weer uitgevallen. Ik wil gelijk een afspraak zodat de monteur komt om dit te fixen want alle apparaten doen weer niet meer thuis

Reputatie 7

Hi @Adam91z, dank voor je bericht! Ik zie dat er direct contact met de telefonische collega’s is geweest en dat het onderzoek meteen is vervolgd. We zijn hard op zoek naar oorzaak en oplossing. Excuus voor het ongemak. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, laat het vooral weten. We zitten voor je klaar! 

Het is heel duidelijk hoe dat komt en het is bekend probleem. De oorzaak is gewoon de mediaconverter en bij deze klant is precies hetzelfde verhaal ook maar ik snap niet waarom tmobile zo moeilijk doet en wil geen monteur regelen

 

Reputatie 7

Hi @Adam91z, dank voor je terugkoppeling! Ik begrijp dat je er inmiddels voor hebt gekozen om je abonnement bij een andere provider onder te brengen. Ondertussen gaan wij nog hard op zoek naar de oplossing. Deze is lastig vast te stellen, want er moet eerst worden onderzocht wat de verstoring is voordat er een monteur kan worden aangestuurd. Excuus voor het ongemak!

@Boris 10 dagen aan het onderzoeken en nog geen uitslag? Ik wil niks meer van tmobile, als jullie geen monteur willen sturen dat is goed maar gewoon me laten weten zodat de ingangsdatum laten beginnen gelijk bij de nieuwe provider want dit is nooit te geloven.

Het probleem is nog niet opgelost en de onbeperkte data is afgelopen. Zouden jullie dat nog willen vernieuwen?

Reputatie 7

Hi @Adam91z, ik heb je zojuist direct een nieuwe code gestuurd. Ondertussen zijn we nog bezig met het zoeken naar de juiste oplossing. Excuses voor het ongemak. 

Reageer