Beantwoord

Geen internet PON lampje knippert

  • 8 September 2022
  • 8 reacties
  • 132 Bekeken

Sinds dinsdag 6 September 2022 heb ik glasvezel internet bij t-Mobile. Sinds vanochtend 8 September heb geen internet meer.

Ik heb alles volgens het stappenplan al uitgeprobeerd (opnieuw opstarten router, media converter etc). Het PON lampje knippert groen op de media converter en op de router brandt het internet lampje rood.

Ik heb al gebeld met t-mobile, maar ze konden mij niet verder helpen. Het enige wat mij aangeboden werd was een mobiel internet voucher voor 7 dagen. Ik heb echter al onbeperkt internet op mijn mobiel dus ik heb hier niets aan. Ik werk thuis en daarvoor heb ik stabiel glasvezel internet nodig. Aan mobiel hotspot heb ik niets.

Ik zou binnen 3 werkdagen iets moeten horen van de technische dienst, maar dit kan dus ook tot maandag duren. Ik voel mij totaal niet geholpen en ik hoop dat er via dit kanaal toch zo snel mogelijk hulp komt/iets goed wordt gemaakt, want dit is geen service.

Daarnaast hoor ik dat een vriend (ook bij t-Mobile) al 3 weken zonder internet zit, omdat ze afhankelijk zouden zijn van kpn. Hier zit ik dus echt niet op te wachten. Ik kan niet zo lang zonder internet. Ik heb het nodig voor mijn werk.

icon

Beste antwoord door Boris 9 September 2022, 10:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lizajolie, thanks voor het delen van je ervaring en gevoel. Ik geef je graag meer duidelijkheid over de situatie. Nadat we verschillende stappen hebben gevolgd via de telefoon, is er gebleken dat er een verstoring aanwezig is in de wijkcentrale. Deze verstoring zorgt ervoor dat er momenteel geen verbinding is bij jou. Om oorzaak én oplossing te vinden, moet dit worden onderzocht door onze technische dienst, zodat we kunnen bepalen waar het precies fout gaat. Dit onderzoek vergt tijd, ondanks dat ik jou ook het liefst vandaag nog online zie komen.

We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je op te lossen. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, staan we hier voor je klaar! 

Wanneer gaat er een monteur op pad om het op te lossen? We zijn ondertussen al 3 werkdagen verder en ik heb nog geen update gehad. Ik zou binnen 3 werkdagen gebeld worden door de technische dienst. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lizajolie, dank voor je bericht! Momenteel zijn we nog hard opzoek naar de veroorzaker en daardoor oplossing. Ik heb direct mijn collega aan de mouw getrokken om dit op te pakken. Ik zie daarentegen wel terug dat er momenteel een zogenoemde ‘migrate out’ in het systeem staat. Dat betekent dat er een aanvraag is gedaan bij een andere provider op hetzelfde adres. Uit nieuwsgierigheid, komt deze aanvraag vanaf jouw kant? 

Beste Boris,

Dat klopt, ik ben overgestapt naar een andere provider, ik vond de oplossing die geboden werd terwijl ik zonder internet zat erg matig: voucher voor onbeperkt internet op mijn mobiel. Zoals ik zei, ik heb al onbeperkt internet en ik heb betrouwbaar, stabiel internet nodig voor mijn werk. Bovendien is het niet bepaald goed voor mijn mobiel om continu als hotspot te dienen. 

Ook heb ik vernomen van een vriend dat hij na 3 weken nog steeds zonder internet zit (ook bij t-mobile). Ik gaf al aan dat ik niet zo lang kan wachten. Mijn buurman heeft vorig jaar wel 6 weken moeten wachten tot het probleem opgelost werd.

Er kon ook niets verteld worden over de compensatie die ik zou krijgen als het internet hersteld is. Ik hoor dan dat je niet hoeft te betalen dat je zonder internet zat. Dat is natuurlijk geen compensatie. 

 

Als er hard wordt gezocht naar de verookzaker, waarom komt er dan niet een monteur zo snel mogelijk langs hier? Mijn buurman heeft wel internet en hij zit ook bij t-mobile.

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lizajolie, dank voor je snelle reactie. Ik had er graag voor gezorgd dat je zo snel mogelijk weer kan genieten van je verbinding, maar het bepalen van de verstoring is een proces wat tijd in beslag kan nemen. De thuissituatie hoeft daarbij geen invloed te hebben, wel de situatie in de wijkcentrale. Daarbij moet er eerst een monitoring en analyse worden gedaan door de technische dienst, alvorens we deze kunnen verhelpen.

Eind van deze maand zal het abonnement aflopen, waarbij we je feedback meenemen. Dit zorgt ervoor dat we dit in de toekomst anders kunnen doen. Dank daarvoor. Mocht je in de toekomst de overstap willen wagen, ben altijd van harte welkom. Ook de Community blijft voor je klaar staan! 

We zijn onderhand een week verder en er is nog niets gebeurd. Althans, ik heb nog niets gehoord. Mag ik een update krijgen van de werkzaamheden die uitgevoerd zijn? Wat is het resultaat van de monitoring en analyse? Ik krijg zo het idee dat ik tot het eind van deze maand zonder internet zal blijven zitten, omdat ik toch over ben gestapt. Gaat T-Mobile het probleem overlaten aan KPN om op te lossen?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @lizajolie, excuus dat een oplossing is uitgebleven! Ik heb nogmaals navraag gedaan om dit zo snel mogelijk op te pakken. Ik houd je daarvan graag op de hoogte via dit topic zodra er nieuwe informatie is. 

Tot vandaag helaas nog steeds geen internet via T-Mobile gehad. Dus in totaal was ik 3 weken en een dag zonder internet. Vandaag is mijn overstap naar KPN voltooid. Ik had direct toegang tot het internet. Ik hoop dat er nog een compensatie komt voor de 3 weken dat wij zonder internet zaten.

Ik vind het ook opvallend dat KPN geen last had van de storing en dat jullie er 3 weken hard aan hebben gewerkt (althans, dat zijn de berichten die ik van T-Mobile kreeg) om ons weer te verbinden met het internet, maar dat het niet is gelukt. Er is bij mij geen monteur langs geweest om de verbinding te meten of wat dan ook en ik betwijfel het ten zeerste dat er een monteur is geweest bij de wijkcentrale.

Ik verwijt jou persoonlijk niets, maar mijn constatering is wel dat T-Mobile zeer laks is geweest bij het oplossen van deze storing.

Reageer