Beantwoord

Geen internet. PON lampje knippert groen

  • 29 November 2022
  • 49 reacties
  • 1437 Bekeken

Sinds vanmorgen hebben we ineens geen internet meer. Het PON lampje op de ONT knippert groen en het LOS lampje is uit. 
 

Alles opnieuw opgestart, kabels gecheckt etc. maar dit heeft niet geholpen. 
 

Contact opgenomen met klantenservice en het enige wat zij konden doen is een taak open zetten voor de technische dienst. Ze konden geen indicatie geven over hoe lang dit zou duren…

Iemand nog tips? Is dit op een andere manier op te lossen voor we straks dagen zonder internet zitten?

icon

Beste antwoord door Sander 23 December 2022, 12:52

Bekijk origineel

49 reacties

Update: sinds dinsdagmiddag geen internet en nog steeds geen oplossing. Kan 5 werkdagen duren voordat de technische dienst het oppakt.. Helaas dus erg lang zonder internet. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mark92929 

Helaas is dit niet een probleem dat zelf op te lossen is, er zit ergens een verstoring in het netwerk en je zult moeten wachten totdat deze verwijderd wordt.

Soms kan het zo zijn dat je na een tijdje vanzelf weer online bent 🙂

Reputatie 7

Hi @Mark92929, heel goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken! Allereerst excuses voor het ongemak. Ik wil dat je zo snel mogelijk probleemvrij bent en heb dan ook direct gecheckt of er al een update is die ik met je kan delen. Momenteel kan ik je nog geen concrete update geven, maar weet dat de technische dienst er alles aan doet om dit zo snel mogelijk op te lossen. Ik ben heel blij dat je al bent voorzien van een Unlimited Data voucher. Mocht je er nog één nodig hebben, dan geef ik je er graag nog eentje. Voor nu is het inderdaad afwachten op de oplossing, sorry. Zodra je weer online bent, dan hoor ik het graag van je en ga ik direct aan de slag met een vergoeding. 

Hoi @Lisa, bedankt voor je reactie. We hebben inderdaad een voucher ontvangen, maar toch duurt het wel heel lang. Aan de telefoon kregen we te horen dat we tot dinsdag moeten wachten op de technische dienst en dat er dan pas contact wordt opgenomen voor een afspraak (dan zitten we al bijna een week zonder internet). Als we dan ook weer 5 werkdagen moeten wachten op een monteur, dan komt deze waarschijnlijk pas rond 13-12. Dit terwijl we vanaf 30-11 geen internet hebben. 

Er is toch wel een andere oplossing dan klanten twee weken zonder internet laten zitten? Vooral in de huidige maatschappij met thuis werken/studeren etc. Al onze verlichting is tevens geautomatiseerd en wordt aangestuurd via WiFi, dus we zitten letterlijk en figuurlijk in het donker. 

Hoor graag van jullie wanneer het opgelost wordt!

Reputatie 6

Hoi @Mark92929, de technische dienst heeft inderdaad een verwerkingstijd. Wanneer de uitkomst helder is, gaat het meestal rap. Ik wil dan ook geen aanname doen dat het hierna vijf werkdagen gaat duren. We doen er uiteraard alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Zodra er een update is, hoor je dit uiteraard!

Hoi @Ginny,

Een week verwerkingstijd was niet voorbarig. Net gebeld naar jullie omdat ik nog steeds geen update had ontvangen en er werd aangegeven dat de technische dienst de stoorzender moet lokaliseren. Dit duurt sowieso een week.

Zit dus straks twee weken zonder internet, super.  

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, sorry dat het ons nog niet is gelukt om het op te lossen, wij proberen onze uiterste best om hier zo snel mogelijk progressie voor je in te boeken! Omdat de technische dienst 4 dagen geleden de stoorzender heeft ontdekt hoop ik dat wij je voor het eind van de week het verlossende woord kunnen geven. Mocht dit ons niet lukken dan verwacht ik dat het niet lang daarna zal zijn voordat we dit hebben weten op te lossen.

Ik zag dat je gisteren al vouchercodes van ons hebt gekregen. Hopelijk kunnen wij je hiermee zo veel mogelijk uit de brand helpen. Ondertussen gaan wij hard aan de slag om dit permanent voor je op te lossen, ik zie niets liever dan dat je zorgeloos van het Internet kan genieten!

Beste @Cal ,

Bedankt voor je reactie! En nu even concreet: vanaf welke dag hebben wij weer werkend internet? Het is echt geen doen om zo lang zonder internet te zitten. Jullie geven steeds andere dingen aan en aan de telefoon werd gezegd dat jullie geen idee hebben hoelang het gaat duren. Ik zou dan ook graag een datum willen weten waarop alles weer werkt. 

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mark92929, op dit moment kan ik je nog geen concrete update qua tijdsindicatie bieden, sorry! We blijven het voor je najagen en proberen een update te forceren. 

Hoi @Jason ,

 

We hebben nog steeds geen internet. Wanneer krijgen wij eindelijk een oplossing? 

Reputatie 6

Hoi @Mark92929, ik hoop dat je begrijpt dat het onmogelijk is om een concrete datum te noemen dat alles weer werkt. Op dit moment wordt er gezocht naar de verstoring, er valt niet vooraf te zeggen hoeveel tijd dit in beslag neemt. Het onderzoek is erg uitgebreid, we willen jou namelijk de juiste oplossing bieden. Zodra er meer informatie bekend is, hoor jij dit uiteraard.

Hoi @Ginny ,

Ik hoop dat je begrijpt dat het een redelijk onwerkbare situatie is zo: thuis studeren, werken etc. Verder geven jullie geen enkele indicatie en hebben jullie eigenlijk geen flauw idee wanneer het opgelost is. 
 

Daarnaast krijg ik geen enkele update van jullie kant. Ik moet zelf continu bellen of contact zoeken via deze Community. Hierbij is het antwoord continu ‘dat ik nog even moet afwachten’. Dit ‘even’ is ondertussen al bijna twee weken, vandaar dat ik graag een oplossing zou zien.  

Reputatie 7
Badge +14

Ze bellen jou niet omdat klantenservice echt geen nieuws heeft. En daarom jij hoeft ook niet te bellen met de klantenservice, er wordt aan gewerkt,  het is een ingewikkelde storing en daarom is er dus geen voorspelling te geven. Zodra het weer werkt ben jij de eerste die het weer weet/ziet. Afwachten dus.

Hoi @eric ,

Dank voor de toevoeging. ‘Afwachten’ is 1 dag niet erg, 2 dagen niet erg en zelfs 3 dagen geen probleem. Inmiddels begint het ‘afwachten’ erg lang te duren, wat ik erg jammer/vervelend vind. Vooral het feit dat er geen enkele indicatie is. 

Inmiddels al twee weken zonder internet. T-Mobile heeft nog steeds geen update :-( We mogen ook niet opzeggen. Het liefst willen we ook niet opzeggen, maar het begint wel erg lang te duren. Hebben jullie hier al enige indicatie? Moet er niet een monteur komen? @Ginny 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, het spijt mij erg dat ik niet meer kan vertellen over de oplossingsduur, ik had dit heel graag anders gezien. Daarom heb ik ook individuele lopende onderzoeken voor andere klanten die aangesloten zijn op hetzelfde onderdeel in de wijkcentrale nagelopen om op te sporen of er in hun onderzoeken meer informatie te vinden is over een verwachte oplossingsduur, alleen bevatten ze allemaal niet meer informatie dan hetgeen wat ook te vinden is in het algemene onderzoek wat wij hiervoor hebben geopend. Omdat het huidige onderzoek al wat langer duurt dan gebruikelijk heb ik er wel goede hoop in dat het niet lang meer moet duren, alleen blijft dit een kwestie van een het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Daarom heb ik ook opgezocht of je nog extra data kon gebruiken, alleen zie ik dat je gisteren al nieuwe vouchercodes van ons hebt ontvangen.

Wij blijven ons onverminderd had inzetten om dit voor je op te lossen, ik hoop je heel snel meer te kunnen vertellen.

Morgen drie weken zonder internet :(. Ben erg benieuwd met wat voor tegemoetkoming jullie tzt komen. Zou je in ieder geval nog twee onbeperkt internet vouchers kunnen sturen? Voor Tele2 en T-Mobile. Deze lopen morgen namelijk alweer af. Alvast bedankt! @Cal 

Reputatie 7
Badge +14

De tijd dat de verbinding eruit ligt hoef je geen abonnement kosten te betalen. Dat crediteren ze nadat de verbinding weer terug is. Voor de vouchers hoef je niet te betalen. Dat is extra service/compensatie.

Hoi @eric, ze hebben aangegeven naast de normale (wettelijke) compensatie ook nog een extra compensatie te bieden voor het ongemak. Vandaar. 

Exact dezelfde ervaring gehad alleen de duur was iets korter, 16 dagen. Maar nadat KPN in de wijkcentrale was gaan kijken was het in 1 minuut opgelost. Blijkbaar iets met kabeltje in een soort 'splitter' aan de hand voor mijn aansluiting. Schijnt regelmatig voor te komen als mensen in de buurt, zelfde wijkcentrale, overstappen van provider x naar t-mobile of vice versa. Kunnen ze per ongeluk jouw kabeltje ook raken oid

Reputatie 7
Badge +4

De vouchercodes komen eraan @Mark92929! Ik schrik ervan dat het nog niet is opgelost, mijn diepe excuses hiervoor. Daarentegen was ik wel hoopvol om te zien dat er snel een monteur van Guidion langskomt. Geef het gerust aan als je verder nog ergens mee zit, dit moet absoluut snel rechtgezet worden!

Bedankt voor het meedenken @RonaldRs! In dit geval zal er geen sprake zijn van een kabel die los is gekomen in de wijkcentrale omdat we wel een deels actieve verbinding meten. Sorry dat het ook voor jou lang heeft geduurd, dat is zeker niet wat ik voor ogen heb!

Vandaag de monteur geweest en deze heeft het (uiteraard) ook niet kunnen oplossen. Hij constateerde exacte hetzelfde wat we al vanaf 02-12 weten: er zit een stoorzender in de wijkkast en KPN moet dit oplossen. Onbegrijpelijk dat KPN hier niet eerder over gecontacteerd is. Ze komen waarschijnlijk pas in het nieuwe jaar. Dan 1.5 maand zonder internet (als het al wordt opgelost). Erg vervelende situatie :-(

 

@RonaldRs Ja daar ben ik ook op aan het wachten…. Er is alleen geen enkele indicatie van wanneer KPN langs kan komen (waarschijnlijk… pas in het nieuwe jaar). Hoelang heeft dit bij jou geduurd? 

@Cal Ik heb je een PB gestuurd

 

 

Reputatie 7

Hoi @Mark92929, nou, het positieve is dat we nu uitsluitsel hebben dat het niet binnenshuis is en we zeker weten dat het aan de netwerkbeheerder ligt. De bal ligt nu bij hen en zij zullen óf iets aanpassen in de wijkkast óf een afspraak met jou inplannen om de lijn vanaf de wijkkast door te meten. De beste update die je kan krijgen is dus de lampjes op de MC in de gaten houden. Verandert daar iets, dan is de netwerkmonteur langsgeweest. 

Nog steeds niet opgelost…

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, goed dat je dit doorgeeft en sorry, ik baal ervan dat KPN NetwerkNL nog niks aan je heeft laten weten! Ik vind het lastig om te verklaren waarom ze je nog niet verder hebben geholpen omdat ze ook geen updates hebben doorgegeven. Daarom durf ik niet te zeggen of ze nog bezig zijn met het onderzoek of dat de feestdagen buitensporig veel druk op ze heeft geplaatst.

Hier gaan we zeker extra druk op plaatsen. Het lastige is alleen dat de onderzoeksafdeling van KPN NetwerkNL in weekenden niet werkt. Ik verwacht daarom sterk dat je begin komende week meer van hen hoort.

Dit moet hoe dan ook voor je rechtgezet worden!

Reageer