Beantwoord

Geen internet. PON lampje knippert groen

  • 29 November 2022
  • 49 reacties
  • 1420 Bekeken

Sinds vanmorgen hebben we ineens geen internet meer. Het PON lampje op de ONT knippert groen en het LOS lampje is uit. 
 

Alles opnieuw opgestart, kabels gecheckt etc. maar dit heeft niet geholpen. 
 

Contact opgenomen met klantenservice en het enige wat zij konden doen is een taak open zetten voor de technische dienst. Ze konden geen indicatie geven over hoe lang dit zou duren…

Iemand nog tips? Is dit op een andere manier op te lossen voor we straks dagen zonder internet zitten?

icon

Beste antwoord door Sander 23 December 2022, 12:52

Bekijk origineel

49 reacties

Hoi! Helaas nog geen enkel bericht van KPN. Heb met hen gebeld (KPN netwerk NL) en zij konden het ook niet inzien. We zijn 5 weken verder en we zouden nu heel graag een oplossing zien. Het duurt echt te lang. 
 

Groet. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, ik erger mij ook erg dat je nog niet verder bent gekomen tot een oplossing, het spijt mij heel erg hiervoor. Een collega van onze technische dienst is druk in overleg met KPN NetwerkNL en morgen gaan ze weer naar het openstaande onderzoek kijken. Ik durf niet te zeggen waarom het onderzoek al zo lang open staat zonder duidelijke progressie. Ik zelf ook beperkt inzicht in het onderzoek waardoor ik lastig kan zeggen waar ze momenteel mee bezig zijn.

Ik hoop heel erg dat er morgen een betere update komt, dit moet snel opgelost worden!

Helaas hebben wij nog steeds geen internet. Op één dag na (morgen) is het zes weken geleden dat alle verbinding wegviel. Inmiddels eindeloos met T-Mobile gebeld etc. Nu sta ik in contact met de klachtenafhandeling.

Het probleem staat nog steeds uit bij KPN en zij hebben nog niets gedaan. Het is ook niet duidelijk waarom zij het ticket niet oppakken. Ik vind het erg jammer dat ik zelf continu achter updates aan moet en dat T-Mobile mij niet op de hoogte houdt. Zouden jullie KPN niet iets meer achter de broek aan kunnen zitten? 

Ik zou het heel erg waarderen als iemand zich nu eens écht gaat inzetten voor het probleem en om dit nu eindelijk eens op te lossen. Begrijpelijk dat er achter de schermen wel iets gedaan wordt, alleen het is nu wel héél erg lang wachten zonder updates en zonder uitsluitsel. 

 

 

 

 

 

Helaas hebben wij nog steeds geen internet. Op één dag na (morgen) is het zes weken geleden dat alle verbinding wegviel. Inmiddels eindeloos met T-Mobile gebeld etc. Nu sta ik in contact met de klachtenafhandeling.

Het probleem staat nog steeds uit bij KPN en zij hebben nog niets gedaan. Het is ook niet duidelijk waarom zij het ticket niet oppakken. Ik vind het erg jammer dat ik zelf continu achter updates aan moet en dat T-Mobile mij niet op de hoogte houdt. Zouden jullie KPN niet iets meer achter de broek aan kunnen zitten? 

Ik zou het heel erg waarderen als iemand zich nu eens écht gaat inzetten voor het probleem en om dit nu eindelijk eens op te lossen. Begrijpelijk dat er achter de schermen wel iets gedaan wordt, alleen het is nu wel héél erg lang wachten zonder updates en zonder uitsluitsel. 

 

 

 

 

 

Vraag me af of er überhaupt wel iets openstaat bij KPN Netwerk. Als je hun belt en ze kunnen niks op je adres vinden dan staat er normaliter ook niks open. In de regel is KPN Netwerk vrij vlot met het aansturen van een monteur als er eenmaal een ticket bij hun wordt geopend.

Inmiddels zijn ook de lampjes op de ONT gewijzigd. Waar eerst het PON lampje groen knipperde, gebeurt er nu het volgende:

 

Power lampje: groen

Pon lampje: uit

LOS lampje: knippert rood (ongeveer 1x per seconde)

LAN lampje: groen

 

Helaas nog steeds geen internet. Opnieuw opstarten werkt ook niet. 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, jeetje - ik had ontzettend gehoopt dat we jouw verbinding sneller online konden krijgen! Gelukkig heb ik goed nieuws. Vanochtend nam ik gelijk een kijkje achter de schermen om jou verder te helpen. De netwerkbeheerder komt vandaag langs, dus ik hoor heel graag van je of je na de afspraak weer van perfect werkend internet kunt genieten. Houd je ons hiervan op de hoogte? Ik wil namelijk zeker weten dat je na de afspraak weer probleemvrij bent. Dit issue hoort na enige tijd (eindelijk) definitief te worden opgelost, dus daar wil ik alles aan doen! 💪

Het is opgelost! 
 

Na bijna zeven weken, 45 dagen, hebben we weer internet. 29-11 viel al het bereik weg. Na heel wat uurtjes gebeld te hebben etc. is het nu eindelijk opgelost  

Vandaag kwam de onderaannemer van KPN Netwerk NL. Hij is naar de wijkkast gereden, waar bleek dat ‘onze’ kabel/patch los zat. Hij heeft deze erin gestopt en het werkte weer. Onbegrijpelijk dat dit zo lang heeft moeten duren. 
 

Onze maandelijkse factuur is €33,01. De wettelijke tegemoetkoming zou dan worden: (33,01/30)*45= €49,52. Zouden jullie dit bedrag kunnen crediteren op de volgende factuur?

Daarnaast is eerder door jullie klantenservice een extra tegemoetkoming beloofd voor de lange duur van de storing en al het ongemak. Hierover zou ene Jane nog contact opnemen om dit te bespreken. Zouden jullie dit door kunnen geven?

 

Alvast bedankt! En moderators, bedankt voor alle reacties op mijn (vele) berichten en de hulp. 

 

Reputatie 7
Badge +5

Super om dit te lezen @Mark92929! Ik heb de vergoeding meteen in orde gemaakt over de periode 29-11-2022 tot 13-01-2023. Je ontvangt nog een bevestiging per e-mail en zal de vergoeding terugzien op de eerst volgende rekening. Ik zie inderdaad dat Jan een mogelijk losse vergoeding met jou wilde bespreken, ik heb hem een bericht gestuurd ter herinnering hiervan. Ik ga er vanuit dat hij snel contact met jou opneemt! 😁

Bedankt @Cheyenne, het was echter niet Jan, maar ene Jane. Ik heb dit in ieder geval met een vrouwelijke collega van je besproken.

Reputatie 7

Hi @Mark92929, dankjewel voor de aanvulling! Ik zie verschillende namen terug achter de schermen, maar geen Jane. Weet je nog wanneer je met deze collega sprak? Dan ga ik via die weg kijken of bij de juiste collega uit kan komen. En als dat niet lukt, dan gaan we via deze weg een extra vergoeding met jou bespreken. 

Hoi @Lisa , wat gek! Heb redelijk wat met jullie gebeld, dus ik weet helaas niet meer wanneer het was… Maakt verder ook niet uit. Jullie mogen me ook een PB hierover sturen. Fijne zondag. 

Reputatie 7

Hi @Mark92929, ik help je graag via deze weg verder! Ik wil je twee opties meegeven. Graag zou ik je willen verblijden met een jaar lang een gratis wifipunt. Mocht je ergens in huis problemen hebben met de wifi hebben, dan zorg ik er met liefde voor dat je een jaar lang een wifipunt kunt gebruiken. Mocht dit geen verbetering voor jou opleveren, dan wil ik je in plaats van het wifipunt nog eens € 15,00 extra aanbieden. Met beide opties gaan we buiten het boekje, omdat we normaliter enkel de abonnementskosten vergoeden. Maar omdat het bij jou zo lang heeft geduurd, willen we jou toch één van deze extra opties aanbieden. 

Hoi @Lisa ,

Bedankt voor het aanbod. Als het internet werkt, doet onze WiFi het (gelukkig) goed. We hebben dan ook geen booster nodig. 

Wat betreft de €15,-. Persoonlijk vind ik dit aan de lage kant. Het zijn nagenoeg 7 weken zonder internet geweest. In deze tijd heeft ons alarmsysteem niet gewerkt, al onze verlichting werkte niet. We hebben voor tijdelijk andere (niet smart) lampen gekocht (helaas geen bonnetje van bewaard).

Daarnaast werd er na ongeveer drie weken al door een collega van je gesproken over een extra tegemoetkoming van 1 maand abonnementskosten. Aangezien de storing daarna nog 3,5 week heeft geduurd, had ik dan ook wel iets meer van jullie verwacht. 

Fijne dag. Groet.

Het is opgelost! 
 

Na bijna zeven weken, 45 dagen, hebben we weer internet. 29-11 viel al het bereik weg. Na heel wat uurtjes gebeld te hebben etc. is het nu eindelijk opgelost  

Vandaag kwam de onderaannemer van KPN Netwerk NL. Hij is naar de wijkkast gereden, waar bleek dat ‘onze’ kabel/patch los zat. Hij heeft deze erin gestopt en het werkte weer. Onbegrijpelijk dat dit zo lang heeft moeten duren. 
 

Onze maandelijkse factuur is €33,01. De wettelijke tegemoetkoming zou dan worden: (33,01/30)*45= €49,52. Zouden jullie dit bedrag kunnen crediteren op de volgende factuur?

Daarnaast is eerder door jullie klantenservice een extra tegemoetkoming beloofd voor de lange duur van de storing en al het ongemak. Hierover zou ene Jane nog contact opnemen om dit te bespreken. Zouden jullie dit door kunnen geven?

 

Alvast bedankt! En moderators, bedankt voor alle reacties op mijn (vele) berichten en de hulp. 

 

Ik krijg hier de zenuwen van. Dit voorspelt al veel goeds voor toekomstige storingen. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark92929,

 

Ik ben erg blij dat het nu is opgelost! Ik had gehoopt dat we je blij konden maken met de extra vergoeding. Dit is echt een uitzondering en moesten hiervoor buiten het boekje gaan. Zoals mijn collega al vertelde vergoeden wij normaliter alleen de abonnementskosten. Dit is natuurlijk geen normale zaak en willen we je toch dat extraatje aanbieden. Ik kan er niet nog meer van maken. 

Reputatie 3

Ik krijg hier de zenuwen van. Dit voorspelt al veel goeds voor toekomstige storingen. 

Valt mee hoor, zo kan het ook en binnen een week opgelost: 

Uiteraard is niet elke storing, al lijkt het soms erop, dezelfde...✌

Hoi @tommie persoonlijk vind ik €15,- op geen enkele manier tegemoet komen aan zeven weken zonder internet als ik eerlijk ben. Vooral omdat je collega’s telefonisch al andere dingen hebben gezegd. Maar als jullie dit blijkbaar een nette tegemoetkoming vinden, dan leg ik me hier uiteraard bij neer. Als jullie dit willen overmaken naar het bij jullie bekende rekeningnummer, dan zou dit fijn zijn. Alvast bedankt. 
 

@Timo78 klopt inderdaad. Als ze hier gelijk KPN hadden aangestuurd was het ook binnen een week opgelost. De vertraging ligt vooral bij T-Mobile. De netwerkbeheerder handelt (relatief) snel. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark92929, ik heb zojuist de vergoeding in gang gezet. Dit kan een aantal werkdagen duren. Via deze link kun je zien dat het is verrekend:  My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement

@Tommie hoi! We hebben de vergoedingen helaas nog niet op onze rekening ontvangen. Kan je kijken waar het misgaat? Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mark92929, ik ben meteen gaan kijken. Het bedrag wordt verrekend met de factuur van maart. Dit is daar ook op terug te zien! Als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust.

Hoi @Tommie in mijn T-Mobile staat dat het verrekend is met de factuur van februari. Dit is nu een negatieve factuur. Dit bedrag zou op mijn rekening gestort moeten worden, toch?

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mark92929, omdat je een actieve klant bent bij ons, wordt dit bedrag verrekend met een volgend factuur. Dus het min (-) bedrag gaat van je maandelijkse kosten af op een volgend factuur.

@Tommie Hi, zojuist zag ik de nieuwe factuur en hier is de compensatie niet vanaf gehaald. De factuur van februari zou ik (nagenoeg) 0,- moeten zijn en deze heeft nu de normale hoogte. Kan je dit oplossen? Bedankt. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Mark92929, het klopt inderdaad wat je zegt! Echter, omdat het min bedrag van de voorgaande periode verrekend wordt met de factuur zal je deze maand een incasso van ons terugzien voor slechts enkele euro’s. Oftewel: de compensatie wordt verrekend alvorens de incasso wordt uitgevoerd.

Ik kan je verzekeren dat dit helemaal goedkomt, wij gaan dit voor je rechtzetten!

Reageer