Beantwoord

Geen internet, PON lampje knippert groen.

  • 14 January 2023
  • 7 reacties
  • 446 Bekeken

Reputatie 3

Hallo,

sinds 10 januari jl. bij thuiskomst een groen knipperend PON lampje. ONT en Fritzbox gereset, helaas. Zyxel T50 aangesloten en nog steeds geen internet. UTP van ONT naar Zyxel vervangen, ONT stroomloos gemaakt en na 5 minuten weer aangesloten, nog steeds geen internet en PON blijft groen knipperen.

Contact gehad met de klantenservice, zeer irritante medewerker aan de lijn. Bleef in eerste instantie volhouden dat de storing kwam doordat ik een eigen router gebruik, zit er sinds begin november 2022 tussen zonder problemen, daarna lag het eraan dat ik een Huawei ONT gebruikte en geen mediaconvertor. Lijnmeting kon hierdoor ook niet voltooid worden.

Na een hoop heen en weer geneuzel kwam de medewerker toch tot de conclusie dat een knipperend PON lampje een extern probleem is. 

Voucher gekregen welke aankomende dinsdag 17-01 afloopt. Kan er maandag a.s. een nieuwe code gestuurd worden naar mij?

 

Mvg Timo

icon

Beste antwoord door peter-keetfm 14 January 2023, 22:08

Bekijk origineel

7 reacties

@Timo78 

Hoi.

Dat is niet zo netjes van de klanten service.

Het probleem zit waarschijnlijk in het pop station (wijkkast).

Of een probleem met de registratie met het ONT.

Hier op het forum wordt je goed geholpen even wachten tot een medewerker het hier op pakt.

Het probleem zit sowieso niet in je Fritzbox.

Zie hier de betekenis van de lampjes van de Huawei GPON ONT.

 

Reputatie 7

Hi @Timo78, ik had gehoopt dat je een fijnere ervaring had met één van mijn collega's! Excuses dat hier niet direct gehoor aan gegeven werd. Ik help je heel graag door je te voorzien van een extra Unlimited Data voucher. Die heb ik je zojuist toegestuurd in een privébericht. Ook checkte ik of ik al een update met je kan delen, maar ik kan nu nog niks concreets melden. Mijn collega's pakken dit zo snel mogelijk verder op en gaan er alles aan doen om dit te fixen. Fijn dat @peter-keetfm jou ook al van extra informatie kon voorzien! 😊 

Reputatie 1

Dag @Timo78 

Inmiddels heb ik (denk ik ) alle soorten issues meegemaakt, en zoals je misschien in mijn topic kan lezen kan een groen pon knipperd ledje van alles zijn, maar het komt op het volgende neer. Het (licht) signaal wat binnen komt op je ONT wordt niet juist gedecode/decrypt. Dit kan te maken hebben met dat je het signaal niet voor jou bestemd is maar voor de buren (niet correct gepatched in de wijk centrale), serie nummer van je ONT is niet correct opgenomen door T-Mobile (zowel frontend als in de database), laat ze het volledige serie nummer nalopen en niet enkel de laatste 4. Het kan ook zijn dat de aders niet volledig “schoon” zijn maar als niemand er aan gezeten heeft dan is dat waarschijnlijk niet het geval. 

Reputatie 3

@peter-keetfm, bedankt voor je bericht, dat het in de POP zat was me al duidelijk. Intern was alles al vervangen, dus moest het wel extern gezocht worden.
Vandaag bij thuiskomst (19:07 uur) ineens een continu brandend groen PON lampje, jahoe, ONT stroomloos gemaakt, Zyxel T-50 weer aangesloten. ONT aangesloten en daarna de Zyxel, helaas...geen internet. Denk dat hetzelfde probleem is als een half jaartje geleden, toen kon ineens mijn profiel niet geladen worden. Nu weet ik dat mijn buren, waar ik geen contact meer mee heb, ook T-Mobile Thuis hebben en diverse malen een poging hebben gedaan om te verbinden met mijn Wi-Fi netwerk, vandaar een Fritzbox gekocht.

 

@Lisa, bedankt voor de voucher, heb jij de reactie van @peter-keetfm als antwoord gemarkeerd? Is niet de oplossing tot op heden.

@Sli_2022, bedankt voor je bericht, denk idd dat zoals hierboven aangegeven mijn profiel niet juist geladen is dan wel geladen kan worden. Op de ONT is de PON continue groen, herkenbaar probleem van juni/juli 2022 was same issue. Toen is de patchkabel van FTU/NTU naar de ONT vervangen. Daarna liep alles als een zonnetje, ook na vervangen van de T-50 voor de Fritzbox 4060 geen problemen gehad. Betreffende de aders (licht), is aangesloten door Guidion en verder niet aangekomen.

Morgenmiddag tussen 16:00 uur en 17:59 uur komt Guidion langs, fingers crossed en keep you all informed…

Greetz Timo

 

 

Reputatie 7
Badge +6

@Timo78 Als ik het goed begrijp werkte het even, heb je alles stroomloos gemaakt, opnieuw aangesloten en werkte het toen niet meer? Heb je daarbij de Fritzbox ook aangesloten? Als je wisselt van router duurt het soms een uur voor je een IP-adres krijgt.

Reputatie 3

Vandaag om 14:03 uur telefoontje ontvangen dat de afspraak zoals gemaakt was, tussen 16:00 uur en 17:59 uur, niet kon doorgaan en de persoon die belde was ingehuurd namens Guidion en kon er over 10 minuten zijn. Gelijk naar huis gegaan vanuit werk uiteraard. Zyxel T-50 welke hij bij zich had aangesloten, helaas geen internet. De ONT vervangen, 3de keer al sinds 01-04-2020 en voilà er was weer www 👌
De “oude” ONT was wel normaal geregistreerd volgens het systeem.

 

Fritzbox wederom aangesloten en ben content met de resultaten: 

 Thanks all zover voor jullie berichten en meedenken…👋

@Lisa en anders moderators: compensatie is niet nodig, doneer het aan de voedselbank oid welke het beter kunnen gebruiken dan ondergetekende.

 

Mvg Timo

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Timo78, tof om te zien dat je verbinding weer mooie resultaten toont! Dat is nobel van je en ik wens je ook nog heel veel plezier met het Internet toe. 😃

Reageer