Beantwoord

geen internet pon lampje uit en los knippert rood

  • 14 April 2023
  • 13 reacties
  • 643 Bekeken

Goedemorgen, 

Sinds gisteravond heb ik geen internetverbinding meer. De lampjes op de mediaconverter zijn veranderd naar groen voor power en lan, rood knippert los lampje, elke seconde aan en uit, en het pon lampje is helemaal uit. 

Er is geen lokale storing gemeld tot nu toe en ik heb meerdere keren het modem en de media converter van de stroom afgehaald en opnieuw opgestart en de bekabeling nagelopen, maar de lampjes op de mediaconverter blijven hetzelfde. 

Kunnen jullie mij helpen? 

Groetjes Marcia 

icon

Beste antwoord door Tommie van Odido 20 April 2023, 12:09

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Minimarsje, fijn dat je op de deur klopt, hier moet snel een oplossing voor komen! Daarom heb ik ook meteen een onderzoek voor je geopend bij de technische dienst. Zij gaan proberen te achterhalen waar dit probleem precies zit.

Om het onderzoek voor hen nog verder aan te vullen: brandt het WAN lampje op het modem ook rood? Ik neem aan dat de glasvezelkabel naar de Media Converter ook goed vast zit? Houd er hierbij graag rekening mee dat de glasvezelkabel erg gevoelig is en ook makkelijk kapot kan gaan.

Ik hoop dat wij je snel dé oplossing kunnen bieden, ik ga hier voor je achteraan!

Hoi Cal, 

Bedankt voor je snelle reactie en het starten van het onderzoek. 

Op het modem is het lampje van de wereldbol rood, de rest doet het prima. De verbinding is ook wel zichtbaar bij de wifi kanalen maar bij een verbinding is er geen internet toegang. 

Ik heb de kabel van het glasvezelkastje naar de mediaconverter gecontroleerd maar daar lijkt niks mis mee te zijn en hij zit goed aangesloten zowel op het kastje als de mediaconverter. Hopelijk wordt de oorzaak snel gevonden en verholpen. Alles op de hotspot laten draaien is verre van ideaal!

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Minimarsje, heel erg bedankt voor de informatie! Het is doorgezet naar onze technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

De storing is opgelost. Alle lampjes op het modem zijn weer groen en op de mediaconverter ook. En de verbinding werkt weer prima! 

Reputatie 7
Badge +9

De storing is opgelost. Alle lampjes op het modem zijn weer groen en op de mediaconverter ook. En de verbinding werkt weer prima! 

@Minimarsje wat geweldig om te horen dat alles is opgelost en je weer kunt genieten van een goede verbinding!🤗 Ik wens je nog een hele fijne dag toe.

Goedemorgen, ik heb precies de problemen die minimarsje beschrijft. Kunnen jullie ajb zsm contact met me opnemen om deze storing te verhelpen? Dank, Alankomaat

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Alankomaat, heel goed dat je aan de bel trekt, hier wil ik graag voor je achteraan! Ik zie dat je inmiddels een eigen topic hiervoor hebt aangemaakt, namelijk: Geen internet. Pon lamp uit, Los lamp knippert rood. Om de informatie compleet én de oplossing gericht te houden zie je mij snel verschijnen in je eigen topic, ik duik hier voor je bovenop! 😃

Goedenavond, helaas heb ik ook precies hetzelfde probleem als hierboven geschetst. Hoe kan dit verholpen worden?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Tomioso, kun je een foto maken van de voor- en achterkant van het modem en de converter (ONT), alsjeblieft? Heb je alle stappen uit dit artikel doorgenomen: Problemen Internet verbinding van T-Mobile voor thuis | T-Mobile Community.

 

 

Goedemorgen,

Ik ervaar sinds donderdag ochtend hetzelfde probleem. Ik heb meerdere malen de stappen gevolgd om problemen op te lossen met internet, helaas zonder resultaat. De lampjes bij los op de huawei kastje en internet symbool op de zyxel t-54 blijven rood branden. Graag dit z.s.m. Oplossen! Ik heb vrijdag al contact opgenomen met jullie service, het zou z.s.m. Opgelost worden. Helaas tot op heden jog niets vernomen. Heb vanochtend weer alle bekabeling gecheckt en nogmaals de stappen gevolgd, maar nog steeds niks. 
 


 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Tomioso & @Aanissa, heel fijn dat jullie ook foto's mee konden sturen! Ik wilde voor jullie beiden meteen aan de slag, alleen was ik erg blij om te zien dat er voor jullie allebei vanmiddag nog een monteur langskomt. Ik heb er vertrouwen in dat de monteur heel veel voor jullie kan betekenen en er een prachtige Tweede Pinksterdag van kan maken! 😃

Reageer