Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3728 Bekeken


Toon eerste reactie

96 reacties

@Lisa 

Goedemiddag Lisa, Bedankt dat je er bovenop zit v.w.b. deze storing. Zojuist de monteur van Guidon over de vloer gehad en deze constateerde dat het probleem niet bij mij ligt, maar aan de andere kant. Nog geen diensten en dus nog niet opgelost. 

Reputatie 7

Hi @Henri001, merci voor deze razendsnelle terugkoppeling! Ik had iets anders gehoopt, maar gelukkig heeft Guidion alles binnenshuis nu kunnen uitsluiten. Aan de achterkant zie ik dat Volker Wessels Telecom is aangestuurd om dit verder te verhelpen. Graag houd ik weer een oogje in het zeil, zodat ik je meer duidelijkheid kan geven als ik een specifieke update terugzie. We gaan dit voor je fixen. 

Voor de tweede keer deze maand een rode wereldbol terwijl er in het thuisnetwerk niets veranderd is.

Heb de reset stappen al uitgevoerd.

Op de ONT zijn de twee eerste lambjes groen en het lan lampje knippert.

Op het modem zijn de andere lampjes groen.

Bedraad kan ik mijn hele lokale netwek bereiken echter geen internet.

Zit nu via mobiele hotspot te werken.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Roan8, dank voor je update! Ik zie toevallig dat er vanochtend actie ondernomen is rondom het onderzoek. De beheerder KPN NetwerkNL is aangestuurd, je hebt hier ook een e-mail ter bevestiging over ontvangen. Het probleem ligt in dit domein. Mocht de beheerder je bellen, dan doen ze dat via een anoniemnummer. Neem dit telefoontje dus wel op. Dit komt goed!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @TheMemeMaster, kun je mij het serienummer van de ONT (witte Huawei converter) toesturen, alsjeblieft? Dan ga ik deze registreren en kunnen we checken of dit effect heeft. Het gaat dan specifiek om het PON-serienummer en niet het serienummer dat erboven staat (zoals op de afbeelding):

 

Tot heden nog geen voorruitgang, maandag komt de monteur langs. Ik ben benieuwd wat er uit komt en of ik meteen internet ga hebben. Maar 3 -4 weken helaas geen internet en geen tv, 

 

Waar moet ik zijn om een nieuwe router aan te vragen?  Ik wil de mijne graag omruilen, ivm voor de grote uitval, was r ook al slechtere verbinding, viel vaak weg. Een vriend uit de ICT zegt dat een nieuwe router de eerste stap is.   Want daljjk kan de monteur het maken en valr mn internet nog de hele tijjd weg. Maar ik weet niet waar ik deze online kan aanvragen? 

@Lisa  Heb je al wat meer informatie? Ik woon vlakbij de PoP locatie en zie deze week elke dag 2 auto's en hoop dat als ik thuiskom dat vervelende rode ledje eindelijk uit is, maar helaas.

Als ik onder mijn contract met T-mobile uit wil welke stappen moet ik dan nemen en kan dat dan kosteloos omdat jullie diensten niet worden geleverd?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AstridVdW 

Kun je eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en Huawei op 1 foto? Er kommt geen glasvezel signaal binnen op de Huawei.

 

Goedemorgen,

ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik zou wel eens willen weten of wij op dezelfde wijkcentrale zitten. Ik woon in de wijk Genderbeemd in Eindhoven. Ben ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens ik een terugkoppeling krijg over wat het precies is dat deze storing heeft veroorzaakt en wanneer het is opgelost. Ik was blij dat het eindelijk mogelijk was om iets anders te kiezen dan Ziggo en Vodafone, maar de overgang naar T-Mobile is niet erg vlekkeloos verlopen en krijg nu wel een beetje spijt dat ik ben overgestapt. 😥

Ik heb de Huawei al gereset. Als ik alleen de stroomadapter insteek en geen andere kabels dan brand ook het rode lampje.   Maar via Lan kan ik niks? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik heb alleen een smartphone en oudere tablet beschikking. 

Reputatie 1

Hi @Tommie zou je dit weer voor mij kunnen oplossen heb weer hetzelfde probleem. Wordt er niet goed van ;/

Reputatie 7

Hi @jimmy100, helemaal super! Geef je maandag weer een korte update van hoe het bezoek is gegaan? 🤞 Voor nu alvast een heel fijn weekend. 

Hi @Lotte123123, hartstikke goed dat je dit laat weten! Je bent mij voor met jouw bericht, want ik wilde aangeven dat Guidion gistermiddag is aangestuurd om het klantdomein geheel te onderzoeken en uit te sluiten. Zojuist heb ik gelijk Guidion gebeld om te vragen waarom je nog niet bent gebeld voor een afspraak. De medewerker die ik aan de lijn had ging meteen op onderzoek uit. Wegens enorme drukte die heerst bij Guidion lukt het niet om eerder dan vrijdag 16-09-2022 tussen 12:00-14:00 uur langs te komen. Ik heb geprobeerd om een plekje eerder te bemachtigen, maar dat is niet mogelijk. Sorry hiervoor! Je gaat zo snel mogelijk een mailtje krijgen met de afspraak op 16-09-2022. 

Heeft iemand in jouw huishouden een Tele2, Ben of T-Mobile mobiel abonnement of Prepaid? Dan stuur ik ontzettend graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een Prepaid sim-kaartje aanschaffen: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. Vervolgens kun je hier een hotspot van maken door middel van een Unlimited Data voucher. Omdat jij al enige tijd zonder internet zit, stel ik voor om de kosten van deze sim-kaart te vergoeden als je beslist om deze aan te schaffen. Op deze manier wil ik toch heel graag coulant zijn richting jou. 

Hi @Henri001, ik wil je graag laten weten dat Guidion ook bij jou is aangestuurd om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen! Ik ben heel blij om te zien dat er al een afspraak is ingepland. Geef je het hier aan als jouw verbinding weer werkt als een tierelier? Dan ga ik aan de slag met een vergoeding. 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

@Lisa,

 

Na echt een boze telefoontje, want het kan echt niet dat wij al sinds 17 augustus  maar een paar dagen internet hebben gehad, toch nog gelukt om met spoed een monteur langs te laten komen vandaag. Er is wéér een ticket aangemaakt voor de backoffice want het probleem ligt niet bij T-mobile, dus er moet iemand anders naar de wijkcentrale hier naar kijken. 

Dit had ik de backoffice ook kunnen vertellen, gezien de velen anderen met een vergelijkbaar probleem. Ik snap dan niet waarom het zo belachelijk lang moet duren tot dat T-mobile iemand aanstuurd om te kijken naar de binnenkomende lijn van de glasvezel. 

De monteur zei letterlijk '’ Ik snap niet waarom ik ben gestuurd, dit had je ook telefonisch kunnen doorgeven en wordt er iemand naar de centrale gestuurd'’. Hij was ook letterlijk binnen 2 minuten weer buiten de deur. 

T-mobile moet echt kritisch kijken naar hun protcollen, want dit is echt klantonvriendelijk en zwaar onder het niveau want een organisatie als T-mobile. 

 

Maar goed, nog steeds geen internet dus en nog steeds geen benul hoelang het gaat duren. Hopelijk kan je aan de backoffice het signaal afgeven dat er met spoed naar de ticket gekeken wordt. 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

Klinkt hetzelfde als wat ik ook heb sinds gisteren middag na een powerflip van modem en media converter. Ook hier lijkt er geen signaal meer vanuit de wijkcentrale te komen, Valkenswaard hier.

@Damook moest jij daarvoor zelf nog iets doen, of werkte het gewoon ineens weer? Heb je terugkoppeling gekregen?

Bij mij speelt hetzelfde, maar hier werkt nog steeds niks terwijl die zogenaamde PoP de hele dag bezet is ( ik woon er vlak bij en zie de auto's altijd staan).

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AstridVdW, wij vinden het ook erg jammer dat het nog niet eerder is opgelost sorry, ik kijk vol verwachting naar de monteur maandag! De monteur zal ook reserve modems en bekabeling mee hebben om je adequaat te kunnen helpen en de monteur zal ook niet zomaar weggaan.

De monteur zal dit dus tot op de bodem voor je uit kunnen zoeken, wij gaan je snel weer online krijgen!

Reputatie 7
Badge +9

Hey @J-Esso-e, het is niet de bedoeling om je bericht in meerdere topics te plaatsen. Ik heb al antwoord op je gegeven in een ander topic. Ben je niet bekend met onze huisregels? Neem ze gerust een keertje door:  

 

 

Reputatie 7

Hi @Henri001, dankjewel voor het aanstippen! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken. Mijn collega's zijn nog volop met het onderzoek bezig. Na het weekend ga ik kijken of ik een update terugzie en dan geef ik die bij jou aan. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit gaat duren, want dat is per situatie verschillend. Mijn collega's doen in ieder geval hun uiterste best en ik houd de aankomende week ook bij jou graag een oogje in het zeil. Zodra ik iets kan melden, dan hoor je dat van me. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat jouw gevoel weer de positieve kant op draait, zodra je weer online bent! 

Hi @Damook, merci voor het aangeven! Zojuist heb ik jou ook van een reactie voorzien in het onderstaande topic: 

We doen er alles aan om dit voor jullie allemaal individueel te fixen! 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat ik bij jou ook nog steeds een oogje in het zeil houd! Echter zie ik nog geen concrete update terug die ik met je kan delen. Zodra ik jou een heldere terugkoppeling kan geven, dan meld ik die hier aan je. 

Hi @Lotte123123, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super fijn dat Guidion eerder bij jou langs kon komen. Ik had alleen niet op deze uitkomst gehoopt. Goed dat je dit laat weten, want ik gooi intern graag op hoe we dit een volgende keer kunnen voorkomen. Wij zorgen er altijd voor dat Guidion eerst lansgkomt om alles binnenshuis uit te sluiten. Zo lost Guidion in veel gevallen het probleem binnenshuis gelijk op, in plaats van dat de netwerkbeheerder op de stoep staat en die concludeert dat Guidion eerst moet komen.

Ik ga het balletje in ieder geval opgooien met de vraag of er in sommige gevallen niet voor een andere volgorde gekozen kan worden, zodat dit niet vaker gebeurt. Goed dat je dit laat weten. De monteur heeft vandaag netjes alles naar ons doorgezet, dus de technische dienst pakt dit weer verder op. Ik heb gelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hier zo snel mogelijk naar gekeken kan worden om dit definitief te fixen. 

Hi @Damook, hier ben ik echt heel blij om! Zojuist heb ik je ook van een antwoord voorzien in dit topic: 

 

Reputatie 7

Hi @Henri001, ik word echt heel erg blij van deze update! Heel erg bedankt voor het melden. Zojuist heb ik gelijk de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Deze feedback ga ik intern meenemen, zodat dit zich hopelijk niet nog eens voordoet. Je kunt de vergoeding checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Naast deze vergoeding wil ik je ook nog graag twee maanden gratis een Thema zenderpakket naar keuze aanbieden. Laat je weten welke van de vier pakketten jou aanspreekt? Dan kan ik deze kosten overmaken en kun je zelf het pakket aan- en uitzetten. Heel graag gedaan en maak er een mooi weekend van! 😁

@Lisa dankjewel Lisa ik zou dan graag het entertainmentpakket willen.

Ik heb het pakket al aangevraagd. Moet ik dit zelf uitzetten of gaat dat automatisch na 2 maanden?

Reputatie 7
Badge +16

@TheMemeMaster Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook hier nog: 

Het ONT serienummer is correct geregistreerd dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het buitenshuis ligt, maar daar zal de technische dienst hun eindoordeel nog over vellen. Overigens wil ik me nog even bemoeien met de aangegeven tijdsaanduiding van 3 à 4 uur: dit is complete onzin en zeer onrealistisch. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt twee tot vijf werkdagen en zeker niet een paar uur. Ik ga hier een officiële klacht voor indienen bij Guidion zodat de desbetreffende persoon hierop aangesproken kan worden: bedankt voor je feedback en sorry voor deze incorrecte informatie!

Hee @Lisa  

Ik hwb tot nu toe NOG steeds gewn intwrnet.  Ik heb maar 1 monteur gezjen en dat is allangw tijd geleden  hoe zt nu want ik heb nu al bijna 2 maanden geen ttv en of internwt. 

 

Ik heb me simkaart bonnetje proberen up te loaden ma zo te zien is hef niet gelukt. Hoe kan ik hemxdan naar je aturen? 

Beste @Jason 

Top! Best zonde van die 3-4 uur, want ik maar wachten. Dan hoop ik dat het deze week nog goed komt. Want het was 3-4 uur, donderdagavond 2 dagen, en zaterdag ineens 3-7 dagen.

 

Dan moet ik het maar nog even zien te rooien, met de unlimited. Hoop niet dat ik het woensdag, dus voor donderdag, nog een keer moet aanvragen.

 

Is mijn abbo ook netjes overgezet naar 1gb? dus een nieuw IP en alles? Niet dat ik nog op de oude zit, en ik een nieuwe converter heb, en de patch is omgezet, ;)

 

Nog even geduld dan maar.

 

Mvg,
The MemeMaster

Reageer