Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3709 Bekeken


Toon eerste reactie

96 reacties

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, wat rot om te lezen dat jullie alsnog niet online zijn! Ik ben hier gelijk weer voor gaan aankloppen bij één van mijn collega's om helder te krijgen wat nu de volgende en hopelijk laatste stap wordt. Ook hoor je geen rekening te krijgen van Guidion, dus ik ontvang hier graag een foto van (waarop jouw persoonsgegevens zijn doorgekrast) zodat ik dit voor je kan vergoeden. Guidion is namelijk vanuit mijn collega's aangestuurd. Ik ga ervoor zorgen dat dit verder wordt opgepakt en ik laat het je weten als ik hier een nieuwe update over binnen heb. Weet dat ik mijn handen hier pas van af trek als jij weer online bent! 

Zojuist ben ik ook teruggekomen op jouw privébericht! Kun je laten weten of het helemaal gelukt is met de voucher codes? Anders stuur ik er graag nog één extra jouw kant op.

Hi @Henri001, we hebben jammer genoeg nog geen update gekregen! We hebben meerdere keren nog een navraag gedaan en ik zie in het systeem dat er nog tot morgen wordt afgewacht en daarna trekken wij hen opnieuw aan de mouw. Ik baal er flink van dat we geen reactie krijgen vanuit VWT, excuses voor het wachten. 

 

Halllo, nou ik kreeg steeds dat mijn verbinding niet prive was wn kon ook niet op toch na onveilige website kliklen want die optie was ee niet.  nou ik nen al bijna door mn internet bundel dus ik hoop dat we t  snel pp kunnen lossen

Ik krijg jou bericht niet meer te zien, ik zie alleen mijn eigen berichten, ook bij die andere topic zie ik jou vraag om de ont van de stroom af te ehale  niet staan, alleen toen net wel maar toen laden ee site zonder kleur enz. Nu laad die goed ma krijg ik niet jou reacrie te zie .wat ee  ellende

Zo dacht je dat je de enige was met dit probleem, en zo lees je hier op het forum dat er meerdere gevallen zijn van KPN, wijkcentrales en rode wereldbolletjes. Ik ben nu al een week aan het bellen, zonder internet, en hoop dat het snel verholpen is. Zo te lezen had Astrid 2 maanden geen internet. Dat is is mijn situatie erg onhandig. Heb een eigen topic aangemaakt. 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik heb goed nieuws! Vandaag vroeg ik of één van mijn collega's dit verder kon oppakken en mijn collega heeft net laten weten dat hij Guidion heeft aangestuurd om alles binnenshuis uit te sluiten en te onderzoeken. Je gaat zo dan ook een sms/e-mail krijgen met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat er op heel korte termijn een monteur bij jou langs kan komen. Houd je ons hiervan op de hoogte? 💪

Reputatie 7

Top dat deze is ingeschoten @jimmy100! 😁

@Lisa goedemorgen, 

Nadat de monteur van Guidon mij zei dat het door VWS opgelost moest worden en dat het meestal snel opgelost zou worden (vandaag of morgen zei hij dinsdag)had ik goede hoop. Inmiddels loopt na vandaag mijn onbeperkt internet op 2 gsm abonnementen af en heb ik nog altijd geen verbinding thuis. Kan dit nou echt niet sneller? Ik dacht dat Ziggo een belabberde service had, maar daar zat ik in elk geval geen week zonder verbinding. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @TheMemeMaster, logische vragen die je stelt, ik beantwoord ze graag! 

De Guidion monteur heeft vóór zijn komst naar jouw adres de patch omgezet voor je 1000/1000 Mbit/s verbinding. Het klopt inderdaad dat je modem hiermee ook een nieuw IP adres zou ophalen.

Inmiddels zit er al meer progressie in en ik verwacht dat je morgen door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL gecontacteerd zal worden voor een monteursafspraak. Ik ga de druk op de ketel hoog houden. Ik hoop en verwacht dat ze je snel in de lucht kunnen krijgen! 😃

@Lisa vanmorgen ben ik gebeld door KPN ??? dat ze zaterdag komen om de storing te verhelpen. Zou jij mij nog wat codes (2) kunnen sturen want morgen verlopen de huidige? Vind het wel vreemd dat ik al die tijd Volker Wessel Telecom hoorde ala partij die het op zou moeten lossen en dat nu ineens KPN komt.

Reputatie 7

Hi @AstridVdW,

Dank voor je bericht en duidelijke toelichting van de situatie. Ik help je graag meer duidelijkheid te geven en heb daarom direct de verbinding bekeken. Wat direct opvalt is dat er tussen de wijkcentrale en jouw aansluiting geen verbinding kan worden gemaakt. Dit kan komen door een eventuele kabelbreuk en missend signaal, maar dit zal moeten worden uitgewezen in een onderzoek door onze technische dienst. Ik ga er graag voor zorgen dat dit direct wordt gestart, maar daarvoor heb ik wel extra informatie nodig. Achterop het modem en de witte Media Converter staan een serienummer en MAC-adres. Met deze extra gegevens zorg ik ervoor dat we direct aan de slag kunnen. Wil je mij deze gegevens in een privébericht sturen? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

@Lisa @Cal 

Inmiddels dag 6 nadat de monteur vorige week is langsgeweest nog steeds geen update over wat het probleem is, wie het gaat oplossen en wanneer dit gaat gebeuren. 

Sinds 17 augustus al hiermee bezig en we zijn er oprecht klaar mee. In welke wereld leven wij als dit een prio zaak is? 

 

 

Hi @AstridVdW, ik wil graag de volgende update met je dalen! De technische dienst heeft vandaag Guidion voor jou aangestuurd om binnenshuis alles te onderzoeken en uit te sluiten. Geef je hier een update zodra ze zijn langsgekomen? Ik hoop ontzettend dat je dan probleemvrij bent. 

Hi @Henri001, heel goed dat je mij hier aan mijn mouw trekt! In een privébericht heb ik je zojuist van twee extra Unlimited Data vouchers voorzien. Ook heb ik één van mijn collega's gevraagd of dit proces meer versneld kan worden en of er opnieuw aangeklopt kan worden bij Volker Wessels Telecom. Ik wil dat je zo snel mogelijk online komt, dus ik zit hier bovenop voor je. Nogmaals excuses voor deze situatie! 

Hi @Lotte123123, ik heb nogmaals mijn collega's van de technische dienst vriendelijk verzocht om dit met prioriteit op te pakken! Zodra ik een update in het systeem zie, dan meld ik het meteen. De vraag voor een heldere update heb ik al uitstaan, maar ik wacht nog op een terugkoppeling. Ik hoop dat ik heel snel bij jou terug kan komen met goed nieuws en ben dit voor je aan het chasen. Sorry! 

@Lisa 

 

WIj horen graag of het gechase voor een update tot iets heeft geleid. 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, excuses - dit bericht heb ik niet meer gezien voor het weekend! Ik voorzie je met liefde van een Unlimited Data voucher, ook al heb je al een Unlimited Data abonnement. Het handige aan een voucher is dat je dan namelijk niet tussentijds je GB's hoeft op te hogen. Ik heb je de code via een privébericht gestuurd. Deze ochtend heb ik ook gevraagd of een collega hier vandaag naar kan kijken, dus ik zit hier bovenop voor je. 

@Lisa

Goedemiddag. Ik heb deze topic doorgelezen, en het viel mij op dat ik hetzelfde probleem heb. Ben dus overgestapt naar 1 gb. Als volgt een opsomming:

  • Guidion langs geweest
  • Patch omgezet, rood wereldbolletje
  • Huwaei converter aangesloten, enzovoort
  • PON knippert, ofwel geen verbinding
  • Hij met een andere Huwaei geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem
  • Tot slot heeft meneer een ticket aangemaakt

Hij had beloofd op de 27e dat ik 3 - 4 uur moest wachten, dan zou er iemand anders aan de deur komen. Ik wachten en wachten, maar helaas. Gisteren nog contact met T-mobile opgenomen via de chat. Ik zou 2 dagen moeten wachten. Vanmiddag weer contact opgenomen, en nu 3 - 7 dagen. Heb ook een voucher gekregen, maar er moet ook gewerkt worden, en ik werk met grote bestanden over en weer.

Nu is het natuurlijk zo dat meneer van Guidion een belofte doet, en aan een belofte moet je je houden. Ook na het lezen van deze topic denk ik dat er vast een kabeltje los is, of vervangen moet worden in de wijkcentrale / pop , enzovoort.

Nu mijn vraag: Zou je mij kunnen helpen? 3 - 4 uur wachten op zijn collega, gisteren ineens 2 dagen, en nu 3 tot 7 dagen. Dat rijmt niet zo. Ik denk dat het vast zo iets kleins is als een los kabeltje.

Met vriendelijke groeten,

TheMemeMaster

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Coevering, goed dat je dit meldt, dit moet absoluut snel opgelost worden! Zojuist heb ik in je eigen topic blij gereageerd dat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL vanmiddag bij je langs komt, namelijk dit topic: Rood wereldlampje - Glasvezel - KPN naar T-mobile overstap.

Ik vertrouw erop dat dit snel goed komt en je kan genieten van zeer snel Internet! 😁

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik heb goed nieuws gekregen van mijn collega vanochtend! Het telefoonnummer stond al juist bij de netwerkbeheerder, dus mijn collega heeft hen opnieuw aangestuurd. Wil je goed jouw telefoon in de gaten houden, zodat je geen (anoniem) telefoontje mist? Ik hoor het heel graag als het is gelukt om een afspraak in te schieten. 

Ook heb ik nogmaals gecheckt of ik jouw e-mail terugzie met het bonnetje, maar ik zie nog niks aan de achterkant. Zou je die nog eens kunnen mailen naar: klantenservice@t-mobilethuis.nl? Merci! 

Aantal uren later: Op Tweakers staat dat het ook wellicht kan komen door een ongeregistreerde Huwaei, maar dan zou die van meneer van Guidion het gewoon moeten doen.. Hmmm.

Hi @Lotte123123, dankjewel voor jouw berichtjes! Mijn dienst van vandaag is pas net begonnen, vandaar dat ik jou deze ochtend niet meteen heb kunnen helpen - excuses daarvoor. Ik ben blij om te zien dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat ingepland. Met het chasen had ik alleen echt gerekend op een eerdere datum dan 16-09-2022. Ik heb nog geprobeerd om deze datum naar voren te halen, maar wegens drukte is dit niet mogelijk. Wat ik voor nu het belangrijkste vind is dat je hier vrijdag kunt aangeven of jullie verbinding weer online is. Dan ga ik namelijk gelijk aan de slag met een vergoeding, want ik kan je via deze weg al zwart op wit laten weten dat jullie enkel betalen voor de dagen dat jullie een goedwerkende verbinding hadden. Ik kijk graag naar een passende compensatie! 

Hi @AstridVdW, ik hoor ontzettend graag een terugkoppeling van je na het bezoek van de monteur van vandaag! Zojuist ben ik al gaan checken of jij weer online bent, maar ik zie (nog) geen update terug van de monteur. Kun je laten weten hoe de afspraak ging? 

Hi @Henri001, bij jou ben ik vandaag ook meteen weer een kijkje gaan nemen achter de schermen! Ik zie dat mijn collega's nog druk bezig zijn om een update binnen te krijgen van Volker Wessels Telecom. Mijn collega's hebben meermaals bij hen aangeklopt en zitten er achteraan, zodat VWT zo snel mogelijk een reactie gaat geven. 

 

@Lisa 

 

Jammer dat je dat niet hebt kunnen regelen. De 5e week nu zonder internet helaas. Hopelijk kan de KPN het vrijdag direct fixen want wij zitten echt NIET te wachten om nóg langer in deze ellende te zitten.

Uiteraard zal ik contact met je opnemen voor het herstellen van de factuur en we verwachten ook een compensatie vanuit T-mobile zelf richting ons. 

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat ik bij jou ook nog steeds een oogje in het zeil houd! Echter zie ik nog geen concrete update terug die ik met je kan delen. Zodra ik jou een heldere terugkoppeling kan geven, dan meld ik die hier aan je. 

Hi @Lotte123123, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super fijn dat Guidion eerder bij jou langs kon komen. Ik had alleen niet op deze uitkomst gehoopt. Goed dat je dit laat weten, want ik gooi intern graag op hoe we dit een volgende keer kunnen voorkomen. Wij zorgen er altijd voor dat Guidion eerst lansgkomt om alles binnenshuis uit te sluiten. Zo lost Guidion in veel gevallen het probleem binnenshuis gelijk op, in plaats van dat de netwerkbeheerder op de stoep staat en die concludeert dat Guidion eerst moet komen.

Ik ga het balletje in ieder geval opgooien met de vraag of er in sommige gevallen niet voor een andere volgorde gekozen kan worden, zodat dit niet vaker gebeurt. Goed dat je dit laat weten. De monteur heeft vandaag netjes alles naar ons doorgezet, dus de technische dienst pakt dit weer verder op. Ik heb gelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hier zo snel mogelijk naar gekeken kan worden om dit definitief te fixen. 

Hi @Damook, hier ben ik echt heel blij om! Zojuist heb ik je ook van een antwoord voorzien in dit topic: 

 

@Lisa ik hoop dat jullie wat met deze feedback doen, want wij gaan nu al tegen de maand aan dat we zonder internet zitten. Dit is echt absurd voor woorden. Heb je een update van de technische dienst voor ons? Wat is de verwachting dat iemand het kan fixen bij de wijkcentrale? Wanneer hebben we weer internet? Graag een update….

 

Als we morgen geen internet hebben en wéér een weekend ingaan zonder internet dan overwegen we het contract eenzijdig op te zeggen. Wij hebben een dienst afgenomen van T-mobile met de verwachting dat we stabiel internet ontvangen. Als je sinds 17 augustus slechts een paar dagen internet hebt, dan heeft T-mobile niet de dienst geleverd die we zijn overeengekomen in het contract. 

Na weer talloze belletjes vandaag zijn we dan eindelijk een stap verder. De volgende monteur, de 4e inmiddels in een maand tijd, kan helaas pas 16 september langskomen.

 

Dat betekend wéér een week zonder internet. De 5e week inmiddels. Wéér een week ellende. 

 

Sinds 17 augustus hebben wij alleen op 20,21 ,22 en 23 augustus volle dagen internet gehad. Wij willen dan ook dat jullie de eerste factuur hierop aanpassen en wij willen hier per e-mail een bevestiging van. 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, dankjewel voor het mooie compliment! ❤ Mijn collega heeft laten weten dat hij dit verder is gaan oppakken en mij op de hoogte houdt. Ik hoop dan ook morgen meer te horen. Vandaag draai ik een avonddienst, dus zag ik in de middag pas zijn update - excuses daarom voor de latere reactie. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 7
Badge +4

Dat is super nieuws @TheMemeMaster! 😃 KPN gaat als netwerkbeheerder inderdaad het netwerk en daarmee de wijkcentrale in. Vaak komen ze ter controle nog bij je thuis langs om te controleren of de wijzigingen correct waren.

Ik heb er vertrouwen in dat het snel goedkomt! 

Reputatie 7

Hi @Henri001, wat ontzettend fijn om te lezen! Yes, top dat je dit aangeeft. Ik heb er zojuist twee verzonden in een privébericht. Ik snap de verwarring. Het contact was steeds tussen VWT en T-Mobile, maar zowel VWT als KPN kunnen dit fixen. Vandaar dat KPN voor nu is aangestuurd. Laat je hier zaterdag weten of je weer online bent? Dan maak ik meteen de vergoeding in orde. 

Hi @Lotte123123, dat ben ik volledig met je eens! Ik duim echt op een positieve terugkoppeling van jou morgen. Yes, daar ga ik graag mee aan de slag. Fijn dat je mij hier op de hoogte houdt. 

Reputatie 1

Ook hier hetzelfde probleem. Sinds gister geen internet al de tweede keer deze maand. Wordt er echt heel moedeloos van. Nu mag ik drie dagen wachten totdat ik een afspraak kan maken met de monteur. Zet alsjeblieft zsm een werkafspraak door. Guidion inmiddels gesproken en geven aan dat zij vandaag eventueel tijd hebben om langs te komen. Alleen moet er echt een werkafspraak vanuit T mobile doorgezet worden.

Ik vraag jullie vriendelijk om mijn aanvraag zo spoedig te behandelen, zodat ik vandaag nog een afspraak kan inplannen. Ik kan niet weer drie werkdagen wachten in Maart had ik ook al een week geen internet. 
 

 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, dank voor je bericht! Ik heb het direct voor je uitgezocht. Ik zie dat het ticket na ongeveer 10 dagen is gesloten, nadat we meerdere keren hebben geprobeerd contact te leggen. Je hebt daarvoor ook een SMS ontvangen, zodat we dit kunnen maken. Wil je mij in een privébericht je telefoonnummer sturen? Dan kan ik checken of we de juiste gegevens in ons systeem hebben staan en kan ik het onderzoek opnieuw laten openen.

Om het bonnetje te kunnen vergoeden, wil ik je vragen deze te versturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl zodat we deze voor je kunnen vergoeden. Excuses voor het ongemak!

Reageer