Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 88 reacties
  • 1734 Bekeken


Toon eerste reactie

88 reacties

@Lisa

Goedemiddag. Ik heb deze topic doorgelezen, en het viel mij op dat ik hetzelfde probleem heb. Ben dus overgestapt naar 1 gb. Als volgt een opsomming:

  • Guidion langs geweest
  • Patch omgezet, rood wereldbolletje
  • Huwaei converter aangesloten, enzovoort
  • PON knippert, ofwel geen verbinding
  • Hij met een andere Huwaei geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem
  • Tot slot heeft meneer een ticket aangemaakt

Hij had beloofd op de 27e dat ik 3 - 4 uur moest wachten, dan zou er iemand anders aan de deur komen. Ik wachten en wachten, maar helaas. Gisteren nog contact met T-mobile opgenomen via de chat. Ik zou 2 dagen moeten wachten. Vanmiddag weer contact opgenomen, en nu 3 - 7 dagen. Heb ook een voucher gekregen, maar er moet ook gewerkt worden, en ik werk met grote bestanden over en weer.

Nu is het natuurlijk zo dat meneer van Guidion een belofte doet, en aan een belofte moet je je houden. Ook na het lezen van deze topic denk ik dat er vast een kabeltje los is, of vervangen moet worden in de wijkcentrale / pop , enzovoort.

Nu mijn vraag: Zou je mij kunnen helpen? 3 - 4 uur wachten op zijn collega, gisteren ineens 2 dagen, en nu 3 tot 7 dagen. Dat rijmt niet zo. Ik denk dat het vast zo iets kleins is als een los kabeltje.

Met vriendelijke groeten,

TheMemeMaster

 

Aantal uren later: Op Tweakers staat dat het ook wellicht kan komen door een ongeregistreerde Huwaei, maar dan zou die van meneer van Guidion het gewoon moeten doen.. Hmmm.

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @TheMemeMaster, kun je mij het serienummer van de ONT (witte Huawei converter) toesturen, alsjeblieft? Dan ga ik deze registreren en kunnen we checken of dit effect heeft. Het gaat dan specifiek om het PON-serienummer en niet het serienummer dat erboven staat (zoals op de afbeelding):

 

Reputatie 1

@Lisa Nou hij is geweest....een kabeltje vervangen en hoppa het werkt weer. Nogmaals bedankt voor jouw fijne hulp!

Reputatie 7
Badge +15

@TheMemeMaster Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook hier nog: 

Het ONT serienummer is correct geregistreerd dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het buitenshuis ligt, maar daar zal de technische dienst hun eindoordeel nog over vellen. Overigens wil ik me nog even bemoeien met de aangegeven tijdsaanduiding van 3 à 4 uur: dit is complete onzin en zeer onrealistisch. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt twee tot vijf werkdagen en zeker niet een paar uur. Ik ga hier een officiële klacht voor indienen bij Guidion zodat de desbetreffende persoon hierop aangesproken kan worden: bedankt voor je feedback en sorry voor deze incorrecte informatie!

Beste @Jason 

Top! Best zonde van die 3-4 uur, want ik maar wachten. Dan hoop ik dat het deze week nog goed komt. Want het was 3-4 uur, donderdagavond 2 dagen, en zaterdag ineens 3-7 dagen.

 

Dan moet ik het maar nog even zien te rooien, met de unlimited. Hoop niet dat ik het woensdag, dus voor donderdag, nog een keer moet aanvragen.

 

Is mijn abbo ook netjes overgezet naar 1gb? dus een nieuw IP en alles? Niet dat ik nog op de oude zit, en ik een nieuwe converter heb, en de patch is omgezet, ;)

 

Nog even geduld dan maar.

 

Mvg,
The MemeMaster

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @TheMemeMaster, logische vragen die je stelt, ik beantwoord ze graag! 

De Guidion monteur heeft vóór zijn komst naar jouw adres de patch omgezet voor je 1000/1000 Mbit/s verbinding. Het klopt inderdaad dat je modem hiermee ook een nieuw IP adres zou ophalen.

Inmiddels zit er al meer progressie in en ik verwacht dat je morgen door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL gecontacteerd zal worden voor een monteursafspraak. Ik ga de druk op de ketel hoog houden. Ik hoop en verwacht dat ze je snel in de lucht kunnen krijgen! 😃

@Cal Top! Dat dacht ik al. Ben een uurtje geleden gebeld, en we hebben een afspraak staan voor donderdag. Fingers crossed! Ben benieuwd wat KPN gaat doen, denk de wijkcentrale in.

Reputatie 7
Badge +2

Dat is super nieuws @TheMemeMaster😃 KPN gaat als netwerkbeheerder inderdaad het netwerk en daarmee de wijkcentrale in. Vaak komen ze ter controle nog bij je thuis langs om te controleren of de wijzigingen correct waren.

Ik heb er vertrouwen in dat het snel goedkomt! 

Zo dacht je dat je de enige was met dit probleem, en zo lees je hier op het forum dat er meerdere gevallen zijn van KPN, wijkcentrales en rode wereldbolletjes. Ik ben nu al een week aan het bellen, zonder internet, en hoop dat het snel verholpen is. Zo te lezen had Astrid 2 maanden geen internet. Dat is is mijn situatie erg onhandig. Heb een eigen topic aangemaakt. 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Coevering, goed dat je dit meldt, dit moet absoluut snel opgelost worden! Zojuist heb ik in je eigen topic blij gereageerd dat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL vanmiddag bij je langs komt, namelijk dit topic: Rood wereldlampje - Glasvezel - KPN naar T-mobile overstap.

Ik vertrouw erop dat dit snel goed komt en je kan genieten van zeer snel Internet! 😁

Overgestapt naar T-Mobile vanwege mooie aanbieding en snelle levering.. De snelle levering ging niet door omdat de monteur die op 30-12 zou komen verhinderd was, ze zouden kijken naar een oplossing maar halverwege de middag hadden we nog niks gehoord, gebeld en bleek dat de monteur pas 02-01 zou komen. Het hele weekend zonder internet/tv gezeten! Vandaag wederom een probleem. Rond 13u ineens geen internet meer. Wereldbol bij internet staat op rood (wij hebben een Zyxel T54) en op de Media Converter knippert LOS ook rood. Stekkers eruit en er in, stroom eraf, andere Media Converter aangesloten maar niks helpt. Contact gehad met de klantenservice en de dame aan de tel zei dat er een storing in de grond zit. Dus er moet weer een monteur komen, kan vandaag maar kan ook 5 werkdagen duren. Weer geen internet en weer extra kosten voor het gebruik van onze mobiele internetbundel! Niet echt een goed begin bij T-Mobile, helaas.. Graag zien wij iets van een compensatie tegemoet voor het geen gebruik kunnen maken van jullie diensten en zouden we graag willen weten wanneer de monteur gaat komen? 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Sarina., slim dat je hier melding van maakt, dit wil ik absoluut snel voor je oplossen! Sorry dat de eerste monteur uitviel, dat is zeker ongelukkige timing met nieuwjaar. 

Het liefst zien wij je zo snel mogelijk zorgeloos genieten van een hele snelle internetverbinding en daarom zijn wij al druk voor je aan de slag om in contact te komen met de netwerkbeheerder.

In de tussentijd wil ik je zo goed mogelijk online houden en je uit de brand helpen. Het viel wij op dat je een Tele2 abonnement hebt lopen. Ik zal je snel via een privébericht aanschieten om extra data voor je te regelen.

Zo probeer ik je in de lucht te houden terwijl we werken aan een permanente oplossing, dit komt helemaal goed!

Reageer