Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3726 Bekeken


Toon eerste reactie

96 reacties

Overgestapt naar T-Mobile vanwege mooie aanbieding en snelle levering.. De snelle levering ging niet door omdat de monteur die op 30-12 zou komen verhinderd was, ze zouden kijken naar een oplossing maar halverwege de middag hadden we nog niks gehoord, gebeld en bleek dat de monteur pas 02-01 zou komen. Het hele weekend zonder internet/tv gezeten! Vandaag wederom een probleem. Rond 13u ineens geen internet meer. Wereldbol bij internet staat op rood (wij hebben een Zyxel T54) en op de Media Converter knippert LOS ook rood. Stekkers eruit en er in, stroom eraf, andere Media Converter aangesloten maar niks helpt. Contact gehad met de klantenservice en de dame aan de tel zei dat er een storing in de grond zit. Dus er moet weer een monteur komen, kan vandaag maar kan ook 5 werkdagen duren. Weer geen internet en weer extra kosten voor het gebruik van onze mobiele internetbundel! Niet echt een goed begin bij T-Mobile, helaas.. Graag zien wij iets van een compensatie tegemoet voor het geen gebruik kunnen maken van jullie diensten en zouden we graag willen weten wanneer de monteur gaat komen? 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil graag de volgende update met je dalen! De technische dienst heeft vandaag Guidion voor jou aangestuurd om binnenshuis alles te onderzoeken en uit te sluiten. Geef je hier een update zodra ze zijn langsgekomen? Ik hoop ontzettend dat je dan probleemvrij bent. 

Hi @Henri001, heel goed dat je mij hier aan mijn mouw trekt! In een privébericht heb ik je zojuist van twee extra Unlimited Data vouchers voorzien. Ook heb ik één van mijn collega's gevraagd of dit proces meer versneld kan worden en of er opnieuw aangeklopt kan worden bij Volker Wessels Telecom. Ik wil dat je zo snel mogelijk online komt, dus ik zit hier bovenop voor je. Nogmaals excuses voor deze situatie! 

Hi @Lotte123123, ik heb nogmaals mijn collega's van de technische dienst vriendelijk verzocht om dit met prioriteit op te pakken! Zodra ik een update in het systeem zie, dan meld ik het meteen. De vraag voor een heldere update heb ik al uitstaan, maar ik wacht nog op een terugkoppeling. Ik hoop dat ik heel snel bij jou terug kan komen met goed nieuws en ben dit voor je aan het chasen. Sorry! 

Hi @Henri001, wat ontzettend fijn om te lezen! Yes, top dat je dit aangeeft. Ik heb er zojuist twee verzonden in een privébericht. Ik snap de verwarring. Het contact was steeds tussen VWT en T-Mobile, maar zowel VWT als KPN kunnen dit fixen. Vandaar dat KPN voor nu is aangestuurd. Laat je hier zaterdag weten of je weer online bent? Dan maak ik meteen de vergoeding in orde. 

Hi @Lotte123123, dat ben ik volledig met je eens! Ik duim echt op een positieve terugkoppeling van jou morgen. Yes, daar ga ik graag mee aan de slag. Fijn dat je mij hier op de hoogte houdt. 

@Lisa 

De monteur van KPN heeft vrijdagmiddag het probleem verholpen. Zoals verwacht lag het aan de bekabeling in de wijkcentrale. Jammer dat we hiervoor zo ontzettend lang voor moeten wachten. Ik stuur je een prive bericht m.b.t de dagen dat wij geen internet hebben gehad. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, dankjewel voor jouw berichtjes! Mijn dienst van vandaag is pas net begonnen, vandaar dat ik jou deze ochtend niet meteen heb kunnen helpen - excuses daarvoor. Ik ben blij om te zien dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat ingepland. Met het chasen had ik alleen echt gerekend op een eerdere datum dan 16-09-2022. Ik heb nog geprobeerd om deze datum naar voren te halen, maar wegens drukte is dit niet mogelijk. Wat ik voor nu het belangrijkste vind is dat je hier vrijdag kunt aangeven of jullie verbinding weer online is. Dan ga ik namelijk gelijk aan de slag met een vergoeding, want ik kan je via deze weg al zwart op wit laten weten dat jullie enkel betalen voor de dagen dat jullie een goedwerkende verbinding hadden. Ik kijk graag naar een passende compensatie! 

Hi @AstridVdW, ik hoor ontzettend graag een terugkoppeling van je na het bezoek van de monteur van vandaag! Zojuist ben ik al gaan checken of jij weer online bent, maar ik zie (nog) geen update terug van de monteur. Kun je laten weten hoe de afspraak ging? 

Hi @Henri001, bij jou ben ik vandaag ook meteen weer een kijkje gaan nemen achter de schermen! Ik zie dat mijn collega's nog druk bezig zijn om een update binnen te krijgen van Volker Wessels Telecom. Mijn collega's hebben meermaals bij hen aangeklopt en zitten er achteraan, zodat VWT zo snel mogelijk een reactie gaat geven. 

Hoi,

Ik heb precies sinds vanmiddag het zelfde probleem. 
Geen internet, wereldbol op de modem rood, LOS knippert en PON uit.

Help..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @J-Esso-e, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik heb goed nieuws, volgens onze techneuten en mijn lijnmeting moet je weer online zijn! Kan je alles voorzien van een volledige powerflip en dit confirmeren?

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Reputatie 7

Hi @Henri001, super leuk! Ik heb dit voor je geregeld en dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Dit dien je inderdaad zelf weer uit te zetten. Weet jij zo voldoende? Veel kijk-plezier! 😁

Hi @Lotte123123, yay - daar ben ik echt ontzettend blij om! Dankjewel dat je dit hier laat weten. Weet dat ik het met je eens ben en intern het balletje ook heb opgegooid of we dit proces kunnen verbeteren. Heel fijn dat je mij ook meteen een privébericht hebt gestuurd. Ik spreek je daar verder over de vergoeding. 

Ze beloven vsn alles maar ze lossen niks op. Enige wat ze doen is wijzen naar andere

 

Moderator edit: Je bent inmiddels drie keer gewaarschuwd maar blijft hetzelfde doen. Jammer genoeg zijn we genoodzaakt je te verbannen. 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik ben ook teruggekomen op jouw privéberichten en heb je daar van extra voucher codes voorzien! 😊 Zojuist heb ik een nieuwe update gespot achter de schermen, die ik graag met je wil delen. De netwerkbeheerder is aangestuurd door mijn collega. Hier heb je ook een e-mail over ontvangen. Ik hoop ontzettend dat je na dit bezoek weer online bent. Houd je ons hier op de hoogte? 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik heb vandaag nog gecheckt of ik al een update met je kan delen, maar ik zie nog geen update terug! Na het weekend ga ik meteen weer voor je checken of ik je kan verblijden met goed nieuws. Voor nu alvast een heel mooi weekend. 

Reputatie 1

Enige andere oplossing om internet dit weekend te hebben? Probeer nu te tetheren met de telefoon maar kan telkens weer mbs bij plaatsen. Kan dit open worden gezet gezien het sowieso een onbeperkt abbonement betreft?

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat wij een verzoek voor jou hebben ingeschoten bij de technische dienst! Zodra hier een update uitrolt, dan deel ik die met je. Zij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Excuses voor het ongemak! ❤

Hi @Roland Verheijden, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Het is zeker niet de bedoeling dat je dit vaker ervaart, excuses hiervoor. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat mijn collega een verzoek bij onze monteursservice Guidion voor jou heeft ingediend. Zodra dit verzoek is verwerkt, dan ontvang je een sms / e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is, zodat jij weer online komt. Heb je toevallig een Ben of Tele2 Mobiel abonnement of Prepaid? Dan voorzie ik je namelijk graag van een Unlimited Data voucher. Zo gaat het niet van jouw eigen bundel af. Ook ontvang ik graag een seintje van je als jij weer online bent. Dan ga ik namelijk meteen aan de slag met een vergoeding! 💪

@Lisa Wij hebben exact dezelfde probleem als Astrid, al 3 dagen geen internet, klantenservice zegt dat er een ticket is aangemaakt maar wij krijgen helemaal geen informatie vanuit de technische dienst. Wat is nu het probleem? Kan dit op korte termijn gefixt worden? Moeten wij betalen voor de dagen zonder internet (wij hebben enkel 1gb Glasvezel als klant). 

 

Wij werken allebei thuis en hebben daarnaast 20 apparaten, alarmsysteem, camera's, deurbel, alles werkt op WIFI. 

 

We hebben niks aan een Hotspot want deze apparaten moeten constant met WIFI verbonden zijn en niet enkel als je 1 meter ernaast staat. 

 

Graag horen wij hoe dit probleem z.s.m. opgelost kan worden. 

Reputatie 1

Hey hier sinds vanmorgen hetzelfde probleem. Hopelijk kan ik net zo goed geholpen worden als jullie?

Kan ik esn voucher krijgen voor 4g? Ik zit al 3 dagen over me 12 gb heen en hij is echt hewl labgzaam met verbinden. Ik zit al 7 dagen zonder interner en tv. Hoelang duurt dit ongrveer? West nirt of je het met ee anfefd situatie kan vergeleijken dan kan ik iets van n indicatie qua tijd gdmaKt 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik ga je hier gelijk bij helpen - thanks voor het melden! Kun je aangeven of het WAN-lampje op het modem groen brandt? Kun je daarnaast aangeven of het LOS-lampje op de ONT (de witte Media Converter) uit is of snel/langzaam knippert? Ook hoor ik graag hoe het PON-lampje lampje brandt. Zijn deze lampjes op de ONT allebei uit, zoals ook het geval was in het eerste bericht van dit topic? Als je dit kunt aangeven, ga ik verder voor je aan de slag. Ik wil dit heel snel bij je verholpen hebben! 🍀

Reputatie 1

Pon is uit. Los knippert langzaam rood

Nou dit belooft niet veel goeds. Woensdag 19 okt is een monteur langs geweest om T-Mobile thuis aan te sluiten. Rood LOS lampje en PON lampje uit. Monteur is vervolgens gegaan met de melding dat er contact met ons zal worden opgenomen. Op de bon van monteur stond het volgende: 

Repeater geinstalleerd die meegeleverd was, meerwerk netwerkcrew gebruikt. Tv bekabeld aangesloten, kabel uitgegeven. Rood los lampje. Patch dubbelgecheckt. Geen licht doorgezet.

 

T-mobile gebeld of er daadwerkelijk iets uitstaat maar als ik de berichten op dit forum lees moet ik denken aan minimaal een maand geen internet/tv. Ik hoop dat hier iemand toch nog wat kan betekenen voor me? Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten?? 
 

Mvg, Roan

Reputatie 1

Wereldbol op de modem is ook rood

 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, hartstikke goed dat je mij via een privébericht aan de mouw hebt getrokken! Graag wil ik je laten weten dat ik een status update voor je heb opgevraagd bij mijn collega's van de technische dienst. Ik geef je namelijk graag meer duidelijkheid en wil dat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht komt. Zodra ik een reactie doorkrijg, dan laat ik je dat weten. Excuses voor het ongemak en heel erg bedankt voor jouw geduld! 

Reputatie 7

Kijk, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie @jimmy100! Goed om te weten, merci. Kun je ook nog aangeven hoe het WAN-lampje op het modem brandt? Dit is niet het wereldbolletje, maar het tweede lampjes van links die zich voor het wereldbolletje begeeft. Als je enkel dit nog kunt aangeven, dan kan ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. 

Reageer