Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3608 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.  

Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien,  Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen. 
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

Ik heb ook geen tv,  daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv

Weet iemand wat er aan de hand is?  Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Lotte123123 2 September 2022, 09:49

Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AstridVdW 

Kun je eens een foto plaatsen van het glasvezelaansluitpunt en Huawei op 1 foto? Er kommt geen glasvezel signaal binnen op de Huawei.

 

Ik heb de Huawei al gereset. Als ik alleen de stroomadapter insteek en geen andere kabels dan brand ook het rode lampje.   Maar via Lan kan ik niks? Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar ik heb alleen een smartphone en oudere tablet beschikking. 

Halllo, nou ik kreeg steeds dat mijn verbinding niet prive was wn kon ook niet op toch na onveilige website kliklen want die optie was ee niet.  nou ik nen al bijna door mn internet bundel dus ik hoop dat we t  snel pp kunnen lossen

Ik krijg jou bericht niet meer te zien, ik zie alleen mijn eigen berichten, ook bij die andere topic zie ik jou vraag om de ont van de stroom af te ehale  niet staan, alleen toen net wel maar toen laden ee site zonder kleur enz. Nu laad die goed ma krijg ik niet jou reacrie te zie .wat ee  ellende

Reputatie 7

Hi @AstridVdW,

Dank voor je bericht en duidelijke toelichting van de situatie. Ik help je graag meer duidelijkheid te geven en heb daarom direct de verbinding bekeken. Wat direct opvalt is dat er tussen de wijkcentrale en jouw aansluiting geen verbinding kan worden gemaakt. Dit kan komen door een eventuele kabelbreuk en missend signaal, maar dit zal moeten worden uitgewezen in een onderzoek door onze technische dienst. Ik ga er graag voor zorgen dat dit direct wordt gestart, maar daarvoor heb ik wel extra informatie nodig. Achterop het modem en de witte Media Converter staan een serienummer en MAC-adres. Met deze extra gegevens zorg ik ervoor dat we direct aan de slag kunnen. Wil je mij deze gegevens in een privébericht sturen? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Alvast heel erg bedankt! 

Ik heb nog geen reactie op mijn privebericht gekregen 

Voor de tweede keer deze maand een rode wereldbol terwijl er in het thuisnetwerk niets veranderd is.

Heb de reset stappen al uitgevoerd.

Op de ONT zijn de twee eerste lambjes groen en het lan lampje knippert.

Op het modem zijn de andere lampjes groen.

Bedraad kan ik mijn hele lokale netwek bereiken echter geen internet.

Zit nu via mobiele hotspot te werken.

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat wij een verzoek voor jou hebben ingeschoten bij de technische dienst! Zodra hier een update uitrolt, dan deel ik die met je. Zij doen er alles aan om dit zo snel mogelijk te fixen. Excuses voor het ongemak! ❤

Hi @Roland Verheijden, heel goed dat je hier aan de bel trekt! Het is zeker niet de bedoeling dat je dit vaker ervaart, excuses hiervoor. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat mijn collega een verzoek bij onze monteursservice Guidion voor jou heeft ingediend. Zodra dit verzoek is verwerkt, dan ontvang je een sms / e-mail met daarin onze afspraaktool. Ik hoop dat er heel snel een plekje vrij is, zodat jij weer online komt. Heb je toevallig een Ben of Tele2 Mobiel abonnement of Prepaid? Dan voorzie ik je namelijk graag van een Unlimited Data voucher. Zo gaat het niet van jouw eigen bundel af. Ook ontvang ik graag een seintje van je als jij weer online bent. Dan ga ik namelijk meteen aan de slag met een vergoeding! 💪

@Lisa Wij hebben exact dezelfde probleem als Astrid, al 3 dagen geen internet, klantenservice zegt dat er een ticket is aangemaakt maar wij krijgen helemaal geen informatie vanuit de technische dienst. Wat is nu het probleem? Kan dit op korte termijn gefixt worden? Moeten wij betalen voor de dagen zonder internet (wij hebben enkel 1gb Glasvezel als klant). 

 

Wij werken allebei thuis en hebben daarnaast 20 apparaten, alarmsysteem, camera's, deurbel, alles werkt op WIFI. 

 

We hebben niks aan een Hotspot want deze apparaten moeten constant met WIFI verbonden zijn en niet enkel als je 1 meter ernaast staat. 

 

Graag horen wij hoe dit probleem z.s.m. opgelost kan worden. 

Kan ik esn voucher krijgen voor 4g? Ik zit al 3 dagen over me 12 gb heen en hij is echt hewl labgzaam met verbinden. Ik zit al 7 dagen zonder interner en tv. Hoelang duurt dit ongrveer? West nirt of je het met ee anfefd situatie kan vergeleijken dan kan ik iets van n indicatie qua tijd gdmaKt 

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

@Lisa Dank voor het nogmaals onder de aandacht brengen en we wachten af op je berichtje vandaag. 

Goedemorgen,

ik heb precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Ik zou wel eens willen weten of wij op dezelfde wijkcentrale zitten. Ik woon in de wijk Genderbeemd in Eindhoven. Ben ook wel benieuwd hoe lang het gaat duren alvorens ik een terugkoppeling krijg over wat het precies is dat deze storing heeft veroorzaakt en wanneer het is opgelost. Ik was blij dat het eindelijk mogelijk was om iets anders te kiezen dan Ziggo en Vodafone, maar de overgang naar T-Mobile is niet erg vlekkeloos verlopen en krijg nu wel een beetje spijt dat ik ben overgestapt. 😥

Reputatie 2

Klinkt hetzelfde als wat ik ook heb sinds gisteren middag na een powerflip van modem en media converter. Ook hier lijkt er geen signaal meer vanuit de wijkcentrale te komen, Valkenswaard hier.

Reputatie 7

Hi @Henri001, dankjewel voor het aanstippen! Ik ben gelijk met je mee gaan kijken. Mijn collega's zijn nog volop met het onderzoek bezig. Na het weekend ga ik kijken of ik een update terugzie en dan geef ik die bij jou aan. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit gaat duren, want dat is per situatie verschillend. Mijn collega's doen in ieder geval hun uiterste best en ik houd de aankomende week ook bij jou graag een oogje in het zeil. Zodra ik iets kan melden, dan hoor je dat van me. Excuses voor het ongemak. Ik hoop dat jouw gevoel weer de positieve kant op draait, zodra je weer online bent! 

Hi @Damook, merci voor het aangeven! Zojuist heb ik jou ook van een reactie voorzien in het onderstaande topic: 

We doen er alles aan om dit voor jullie allemaal individueel te fixen! 

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

Hi Lisa,

Wij krijgen van de klantenservice telkens te horen dat we gebeld zouden worden door een monteur voor een spoedafspraak, wij zijn nog steeds niet gebeld. Inmiddels weer een week verder en sinds 17 augustus hebben wij welgeteld 7 dagen gebruik kunnen maken van internet.

2 verdiepingen van ons huis zitten letterlijk 24/7 in het donker omdat we onze smart light's niet kunnen gebruiken zonder wifi. Deurbel, camera's, televisies, niets doet het. 

Wil je alsjeblieft kijken of er op korte termijn een monteur gestuurd kan worden. We worden er moedeloos van. Dit is niet oké. 

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

@Lisa,

 

Wij krijgen nu een e-mail dat er een monteur kan langskomen op 16 september. Dat is over 10 dagen(!!!) En dan hebben we nog geen garantie dat het opgelost wordt. Het is echt niet oke om nog 10 dagen in deze ellende te zitten.

 

Na contact met de klantenservice was ons beloofd dat er een spoedafspraak zou worden gemaakt wegens een storing en dat het uiterlijk deze week opgelost zou worden. En nu krijgen we dit op onze dak. 

 

HELP ons, alstublieft. 

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, hartstikke goed dat je dit laat weten! Je bent mij voor met jouw bericht, want ik wilde aangeven dat Guidion gistermiddag is aangestuurd om het klantdomein geheel te onderzoeken en uit te sluiten. Zojuist heb ik gelijk Guidion gebeld om te vragen waarom je nog niet bent gebeld voor een afspraak. De medewerker die ik aan de lijn had ging meteen op onderzoek uit. Wegens enorme drukte die heerst bij Guidion lukt het niet om eerder dan vrijdag 16-09-2022 tussen 12:00-14:00 uur langs te komen. Ik heb geprobeerd om een plekje eerder te bemachtigen, maar dat is niet mogelijk. Sorry hiervoor! Je gaat zo snel mogelijk een mailtje krijgen met de afspraak op 16-09-2022. 

Heeft iemand in jouw huishouden een Tele2, Ben of T-Mobile mobiel abonnement of Prepaid? Dan stuur ik ontzettend graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een Prepaid sim-kaartje aanschaffen: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. Vervolgens kun je hier een hotspot van maken door middel van een Unlimited Data voucher. Omdat jij al enige tijd zonder internet zit, stel ik voor om de kosten van deze sim-kaart te vergoeden als je beslist om deze aan te schaffen. Op deze manier wil ik toch heel graag coulant zijn richting jou. 

Hi @Henri001, ik wil je graag laten weten dat Guidion ook bij jou is aangestuurd om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen! Ik ben heel blij om te zien dat er al een afspraak is ingepland. Geef je het hier aan als jouw verbinding weer werkt als een tierelier? Dan ga ik aan de slag met een vergoeding. 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

@Lisa 

Goedemiddag Lisa, Bedankt dat je er bovenop zit v.w.b. deze storing. Zojuist de monteur van Guidon over de vloer gehad en deze constateerde dat het probleem niet bij mij ligt, maar aan de andere kant. Nog geen diensten en dus nog niet opgelost. 

Reputatie 7

Hi @Henri001, merci voor deze razendsnelle terugkoppeling! Ik had iets anders gehoopt, maar gelukkig heeft Guidion alles binnenshuis nu kunnen uitsluiten. Aan de achterkant zie ik dat Volker Wessels Telecom is aangestuurd om dit verder te verhelpen. Graag houd ik weer een oogje in het zeil, zodat ik je meer duidelijkheid kan geven als ik een specifieke update terugzie. We gaan dit voor je fixen. 

Hi @Lotte123123, hartstikke goed dat je dit laat weten! Je bent mij voor met jouw bericht, want ik wilde aangeven dat Guidion gistermiddag is aangestuurd om het klantdomein geheel te onderzoeken en uit te sluiten. Zojuist heb ik gelijk Guidion gebeld om te vragen waarom je nog niet bent gebeld voor een afspraak. De medewerker die ik aan de lijn had ging meteen op onderzoek uit. Wegens enorme drukte die heerst bij Guidion lukt het niet om eerder dan vrijdag 16-09-2022 tussen 12:00-14:00 uur langs te komen. Ik heb geprobeerd om een plekje eerder te bemachtigen, maar dat is niet mogelijk. Sorry hiervoor! Je gaat zo snel mogelijk een mailtje krijgen met de afspraak op 16-09-2022. 

Heeft iemand in jouw huishouden een Tele2, Ben of T-Mobile mobiel abonnement of Prepaid? Dan stuur ik ontzettend graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een Prepaid sim-kaartje aanschaffen: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. Vervolgens kun je hier een hotspot van maken door middel van een Unlimited Data voucher. Omdat jij al enige tijd zonder internet zit, stel ik voor om de kosten van deze sim-kaart te vergoeden als je beslist om deze aan te schaffen. Op deze manier wil ik toch heel graag coulant zijn richting jou. 

Hi @Henri001, ik wil je graag laten weten dat Guidion ook bij jou is aangestuurd om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen! Ik ben heel blij om te zien dat er al een afspraak is ingepland. Geef je het hier aan als jouw verbinding weer werkt als een tierelier? Dan ga ik aan de slag met een vergoeding. 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

@Lisa,

 

Na echt een boze telefoontje, want het kan echt niet dat wij al sinds 17 augustus  maar een paar dagen internet hebben gehad, toch nog gelukt om met spoed een monteur langs te laten komen vandaag. Er is wéér een ticket aangemaakt voor de backoffice want het probleem ligt niet bij T-mobile, dus er moet iemand anders naar de wijkcentrale hier naar kijken. 

Dit had ik de backoffice ook kunnen vertellen, gezien de velen anderen met een vergelijkbaar probleem. Ik snap dan niet waarom het zo belachelijk lang moet duren tot dat T-mobile iemand aanstuurd om te kijken naar de binnenkomende lijn van de glasvezel. 

De monteur zei letterlijk '’ Ik snap niet waarom ik ben gestuurd, dit had je ook telefonisch kunnen doorgeven en wordt er iemand naar de centrale gestuurd'’. Hij was ook letterlijk binnen 2 minuten weer buiten de deur. 

T-mobile moet echt kritisch kijken naar hun protcollen, want dit is echt klantonvriendelijk en zwaar onder het niveau want een organisatie als T-mobile. 

 

Maar goed, nog steeds geen internet dus en nog steeds geen benul hoelang het gaat duren. Hopelijk kan je aan de backoffice het signaal afgeven dat er met spoed naar de ticket gekeken wordt. 

 

 

 

 

 

Reputatie 2

 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

 

Zojuist de monteur hier geweest. Alles in huis was in orde. Toen is hij naar de wijkcentrale gegaan en daar bleek mijn kabel eruit te zijn. Het is nu dus opgelost gelukkig.

@Damook moest jij daarvoor zelf nog iets doen, of werkte het gewoon ineens weer? Heb je terugkoppeling gekregen?

Bij mij speelt hetzelfde, maar hier werkt nog steeds niks terwijl die zogenaamde PoP de hele dag bezet is ( ik woon er vlak bij en zie de auto's altijd staan).

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat ik bij jou ook nog steeds een oogje in het zeil houd! Echter zie ik nog geen concrete update terug die ik met je kan delen. Zodra ik jou een heldere terugkoppeling kan geven, dan meld ik die hier aan je. 

Hi @Lotte123123, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super fijn dat Guidion eerder bij jou langs kon komen. Ik had alleen niet op deze uitkomst gehoopt. Goed dat je dit laat weten, want ik gooi intern graag op hoe we dit een volgende keer kunnen voorkomen. Wij zorgen er altijd voor dat Guidion eerst lansgkomt om alles binnenshuis uit te sluiten. Zo lost Guidion in veel gevallen het probleem binnenshuis gelijk op, in plaats van dat de netwerkbeheerder op de stoep staat en die concludeert dat Guidion eerst moet komen.

Ik ga het balletje in ieder geval opgooien met de vraag of er in sommige gevallen niet voor een andere volgorde gekozen kan worden, zodat dit niet vaker gebeurt. Goed dat je dit laat weten. De monteur heeft vandaag netjes alles naar ons doorgezet, dus de technische dienst pakt dit weer verder op. Ik heb gelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hier zo snel mogelijk naar gekeken kan worden om dit definitief te fixen. 

Hi @Damook, hier ben ik echt heel blij om! Zojuist heb ik je ook van een antwoord voorzien in dit topic: 

 

Reageer