Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3606 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.  

Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien,  Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen. 
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

Ik heb ook geen tv,  daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv

Weet iemand wat er aan de hand is?  Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Lotte123123 2 September 2022, 09:49

Bekijk origineel

96 reacties

@Lisa goedemorgen, 

Nadat de monteur van Guidon mij zei dat het door VWS opgelost moest worden en dat het meestal snel opgelost zou worden (vandaag of morgen zei hij dinsdag)had ik goede hoop. Inmiddels loopt na vandaag mijn onbeperkt internet op 2 gsm abonnementen af en heb ik nog altijd geen verbinding thuis. Kan dit nou echt niet sneller? Ik dacht dat Ziggo een belabberde service had, maar daar zat ik in elk geval geen week zonder verbinding. 

Hi @AstridVdW, ik wil je graag laten weten dat ik bij jou ook nog steeds een oogje in het zeil houd! Echter zie ik nog geen concrete update terug die ik met je kan delen. Zodra ik jou een heldere terugkoppeling kan geven, dan meld ik die hier aan je. 

Hi @Lotte123123, heel erg bedankt voor deze heldere terugkoppeling! Super fijn dat Guidion eerder bij jou langs kon komen. Ik had alleen niet op deze uitkomst gehoopt. Goed dat je dit laat weten, want ik gooi intern graag op hoe we dit een volgende keer kunnen voorkomen. Wij zorgen er altijd voor dat Guidion eerst lansgkomt om alles binnenshuis uit te sluiten. Zo lost Guidion in veel gevallen het probleem binnenshuis gelijk op, in plaats van dat de netwerkbeheerder op de stoep staat en die concludeert dat Guidion eerst moet komen.

Ik ga het balletje in ieder geval opgooien met de vraag of er in sommige gevallen niet voor een andere volgorde gekozen kan worden, zodat dit niet vaker gebeurt. Goed dat je dit laat weten. De monteur heeft vandaag netjes alles naar ons doorgezet, dus de technische dienst pakt dit weer verder op. Ik heb gelijk aan één van mijn collega's gevraagd of hier zo snel mogelijk naar gekeken kan worden om dit definitief te fixen. 

Hi @Damook, hier ben ik echt heel blij om! Zojuist heb ik je ook van een antwoord voorzien in dit topic: 

 

@Lisa ik hoop dat jullie wat met deze feedback doen, want wij gaan nu al tegen de maand aan dat we zonder internet zitten. Dit is echt absurd voor woorden. Heb je een update van de technische dienst voor ons? Wat is de verwachting dat iemand het kan fixen bij de wijkcentrale? Wanneer hebben we weer internet? Graag een update….

 

Als we morgen geen internet hebben en wéér een weekend ingaan zonder internet dan overwegen we het contract eenzijdig op te zeggen. Wij hebben een dienst afgenomen van T-mobile met de verwachting dat we stabiel internet ontvangen. Als je sinds 17 augustus slechts een paar dagen internet hebt, dan heeft T-mobile niet de dienst geleverd die we zijn overeengekomen in het contract. 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik wil graag de volgende update met je dalen! De technische dienst heeft vandaag Guidion voor jou aangestuurd om binnenshuis alles te onderzoeken en uit te sluiten. Geef je hier een update zodra ze zijn langsgekomen? Ik hoop ontzettend dat je dan probleemvrij bent. 

Hi @Henri001, heel goed dat je mij hier aan mijn mouw trekt! In een privébericht heb ik je zojuist van twee extra Unlimited Data vouchers voorzien. Ook heb ik één van mijn collega's gevraagd of dit proces meer versneld kan worden en of er opnieuw aangeklopt kan worden bij Volker Wessels Telecom. Ik wil dat je zo snel mogelijk online komt, dus ik zit hier bovenop voor je. Nogmaals excuses voor deze situatie! 

Hi @Lotte123123, ik heb nogmaals mijn collega's van de technische dienst vriendelijk verzocht om dit met prioriteit op te pakken! Zodra ik een update in het systeem zie, dan meld ik het meteen. De vraag voor een heldere update heb ik al uitstaan, maar ik wacht nog op een terugkoppeling. Ik hoop dat ik heel snel bij jou terug kan komen met goed nieuws en ben dit voor je aan het chasen. Sorry! 

Tot heden nog geen voorruitgang, maandag komt de monteur langs. Ik ben benieuwd wat er uit komt en of ik meteen internet ga hebben. Maar 3 -4 weken helaas geen internet en geen tv, 

 

Waar moet ik zijn om een nieuwe router aan te vragen?  Ik wil de mijne graag omruilen, ivm voor de grote uitval, was r ook al slechtere verbinding, viel vaak weg. Een vriend uit de ICT zegt dat een nieuwe router de eerste stap is.   Want daljjk kan de monteur het maken en valr mn internet nog de hele tijjd weg. Maar ik weet niet waar ik deze online kan aanvragen? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @AstridVdW, wij vinden het ook erg jammer dat het nog niet eerder is opgelost sorry, ik kijk vol verwachting naar de monteur maandag! De monteur zal ook reserve modems en bekabeling mee hebben om je adequaat te kunnen helpen en de monteur zal ook niet zomaar weggaan.

De monteur zal dit dus tot op de bodem voor je uit kunnen zoeken, wij gaan je snel weer online krijgen!

@Lisa @Cal 

Inmiddels dag 6 nadat de monteur vorige week is langsgeweest nog steeds geen update over wat het probleem is, wie het gaat oplossen en wanneer dit gaat gebeuren. 

Sinds 17 augustus al hiermee bezig en we zijn er oprecht klaar mee. In welke wereld leven wij als dit een prio zaak is? 

 

 

Hi @AstridVdW, ik wil graag de volgende update met je dalen! De technische dienst heeft vandaag Guidion voor jou aangestuurd om binnenshuis alles te onderzoeken en uit te sluiten. Geef je hier een update zodra ze zijn langsgekomen? Ik hoop ontzettend dat je dan probleemvrij bent. 

Hi @Henri001, heel goed dat je mij hier aan mijn mouw trekt! In een privébericht heb ik je zojuist van twee extra Unlimited Data vouchers voorzien. Ook heb ik één van mijn collega's gevraagd of dit proces meer versneld kan worden en of er opnieuw aangeklopt kan worden bij Volker Wessels Telecom. Ik wil dat je zo snel mogelijk online komt, dus ik zit hier bovenop voor je. Nogmaals excuses voor deze situatie! 

Hi @Lotte123123, ik heb nogmaals mijn collega's van de technische dienst vriendelijk verzocht om dit met prioriteit op te pakken! Zodra ik een update in het systeem zie, dan meld ik het meteen. De vraag voor een heldere update heb ik al uitstaan, maar ik wacht nog op een terugkoppeling. Ik hoop dat ik heel snel bij jou terug kan komen met goed nieuws en ben dit voor je aan het chasen. Sorry! 

@Lisa 

 

WIj horen graag of het gechase voor een update tot iets heeft geleid. 

Na weer talloze belletjes vandaag zijn we dan eindelijk een stap verder. De volgende monteur, de 4e inmiddels in een maand tijd, kan helaas pas 16 september langskomen.

 

Dat betekend wéér een week zonder internet. De 5e week inmiddels. Wéér een week ellende. 

 

Sinds 17 augustus hebben wij alleen op 20,21 ,22 en 23 augustus volle dagen internet gehad. Wij willen dan ook dat jullie de eerste factuur hierop aanpassen en wij willen hier per e-mail een bevestiging van. 

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, dankjewel voor jouw berichtjes! Mijn dienst van vandaag is pas net begonnen, vandaar dat ik jou deze ochtend niet meteen heb kunnen helpen - excuses daarvoor. Ik ben blij om te zien dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat ingepland. Met het chasen had ik alleen echt gerekend op een eerdere datum dan 16-09-2022. Ik heb nog geprobeerd om deze datum naar voren te halen, maar wegens drukte is dit niet mogelijk. Wat ik voor nu het belangrijkste vind is dat je hier vrijdag kunt aangeven of jullie verbinding weer online is. Dan ga ik namelijk gelijk aan de slag met een vergoeding, want ik kan je via deze weg al zwart op wit laten weten dat jullie enkel betalen voor de dagen dat jullie een goedwerkende verbinding hadden. Ik kijk graag naar een passende compensatie! 

Hi @AstridVdW, ik hoor ontzettend graag een terugkoppeling van je na het bezoek van de monteur van vandaag! Zojuist ben ik al gaan checken of jij weer online bent, maar ik zie (nog) geen update terug van de monteur. Kun je laten weten hoe de afspraak ging? 

Hi @Henri001, bij jou ben ik vandaag ook meteen weer een kijkje gaan nemen achter de schermen! Ik zie dat mijn collega's nog druk bezig zijn om een update binnen te krijgen van Volker Wessels Telecom. Mijn collega's hebben meermaals bij hen aangeklopt en zitten er achteraan, zodat VWT zo snel mogelijk een reactie gaat geven. 

@Lisa   de monteur is langs gekomen, maar kon niks voor mij betekenen. Het is wel iets binnenshuis, maar er werd gezegd dat iemand van Guidion zelf het moet komen repareren (?!) Ik heb geen idee wat precies. Maar nog steeds geen internet en tv en ook nog geen nieuwe afspraak kunnen maken met Guidion. Krjg ik hier een sms over of moet ik hier zelf voor bellen? Wel jammer dat ik een factuur krijg van Guidion, hoe zit t mer mijn abonnement deze maand? Want heb al de hele maand niet kunne  kijken of gebruik ervan kunne maken. 

@Lisa  Heb je al wat meer informatie? Ik woon vlakbij de PoP locatie en zie deze week elke dag 2 auto's en hoop dat als ik thuiskom dat vervelende rode ledje eindelijk uit is, maar helaas.

Als ik onder mijn contract met T-mobile uit wil welke stappen moet ik dan nemen en kan dat dan kosteloos omdat jullie diensten niet worden geleverd?

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, wat rot om te lezen dat jullie alsnog niet online zijn! Ik ben hier gelijk weer voor gaan aankloppen bij één van mijn collega's om helder te krijgen wat nu de volgende en hopelijk laatste stap wordt. Ook hoor je geen rekening te krijgen van Guidion, dus ik ontvang hier graag een foto van (waarop jouw persoonsgegevens zijn doorgekrast) zodat ik dit voor je kan vergoeden. Guidion is namelijk vanuit mijn collega's aangestuurd. Ik ga ervoor zorgen dat dit verder wordt opgepakt en ik laat het je weten als ik hier een nieuwe update over binnen heb. Weet dat ik mijn handen hier pas van af trek als jij weer online bent! 

Zojuist ben ik ook teruggekomen op jouw privébericht! Kun je laten weten of het helemaal gelukt is met de voucher codes? Anders stuur ik er graag nog één extra jouw kant op.

Hi @Henri001, we hebben jammer genoeg nog geen update gekregen! We hebben meerdere keren nog een navraag gedaan en ik zie in het systeem dat er nog tot morgen wordt afgewacht en daarna trekken wij hen opnieuw aan de mouw. Ik baal er flink van dat we geen reactie krijgen vanuit VWT, excuses voor het wachten. 

 

@Lisa vanmorgen ben ik gebeld door KPN ??? dat ze zaterdag komen om de storing te verhelpen. Zou jij mij nog wat codes (2) kunnen sturen want morgen verlopen de huidige? Vind het wel vreemd dat ik al die tijd Volker Wessel Telecom hoorde ala partij die het op zou moeten lossen en dat nu ineens KPN komt.

Hi @Lotte123123, dankjewel voor jouw berichtjes! Mijn dienst van vandaag is pas net begonnen, vandaar dat ik jou deze ochtend niet meteen heb kunnen helpen - excuses daarvoor. Ik ben blij om te zien dat de afspraak met de netwerkbeheerder staat ingepland. Met het chasen had ik alleen echt gerekend op een eerdere datum dan 16-09-2022. Ik heb nog geprobeerd om deze datum naar voren te halen, maar wegens drukte is dit niet mogelijk. Wat ik voor nu het belangrijkste vind is dat je hier vrijdag kunt aangeven of jullie verbinding weer online is. Dan ga ik namelijk gelijk aan de slag met een vergoeding, want ik kan je via deze weg al zwart op wit laten weten dat jullie enkel betalen voor de dagen dat jullie een goedwerkende verbinding hadden. Ik kijk graag naar een passende compensatie! 

Hi @AstridVdW, ik hoor ontzettend graag een terugkoppeling van je na het bezoek van de monteur van vandaag! Zojuist ben ik al gaan checken of jij weer online bent, maar ik zie (nog) geen update terug van de monteur. Kun je laten weten hoe de afspraak ging? 

Hi @Henri001, bij jou ben ik vandaag ook meteen weer een kijkje gaan nemen achter de schermen! Ik zie dat mijn collega's nog druk bezig zijn om een update binnen te krijgen van Volker Wessels Telecom. Mijn collega's hebben meermaals bij hen aangeklopt en zitten er achteraan, zodat VWT zo snel mogelijk een reactie gaat geven. 

 

@Lisa 

 

Jammer dat je dat niet hebt kunnen regelen. De 5e week nu zonder internet helaas. Hopelijk kan de KPN het vrijdag direct fixen want wij zitten echt NIET te wachten om nóg langer in deze ellende te zitten.

Uiteraard zal ik contact met je opnemen voor het herstellen van de factuur en we verwachten ook een compensatie vanuit T-mobile zelf richting ons. 

Reputatie 7

Hi @Henri001, wat ontzettend fijn om te lezen! Yes, top dat je dit aangeeft. Ik heb er zojuist twee verzonden in een privébericht. Ik snap de verwarring. Het contact was steeds tussen VWT en T-Mobile, maar zowel VWT als KPN kunnen dit fixen. Vandaar dat KPN voor nu is aangestuurd. Laat je hier zaterdag weten of je weer online bent? Dan maak ik meteen de vergoeding in orde. 

Hi @Lotte123123, dat ben ik volledig met je eens! Ik duim echt op een positieve terugkoppeling van jou morgen. Yes, daar ga ik graag mee aan de slag. Fijn dat je mij hier op de hoogte houdt. 

Eindelijk! Na 2 weken weer online en de oorzaak was.......een kabeltje wat niet meer verbonden was in de PoP locatie. Jammer dat de mensen die daar dagelijks aanwezig zijn dit niet eerder op hebben gepakt. Kortere lijntjes naar mensen die het probleem op moeten lossen bespaart een heleboel ergernis bij klanten. Bedankt @lisa voor je betrokkenheid. 

Reputatie 7

Hi @Henri001, ik word echt heel erg blij van deze update! Heel erg bedankt voor het melden. Zojuist heb ik gelijk de vergoeding voor jou in orde gemaakt. Deze feedback ga ik intern meenemen, zodat dit zich hopelijk niet nog eens voordoet. Je kunt de vergoeding checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Naast deze vergoeding wil ik je ook nog graag twee maanden gratis een Thema zenderpakket naar keuze aanbieden. Laat je weten welke van de vier pakketten jou aanspreekt? Dan kan ik deze kosten overmaken en kun je zelf het pakket aan- en uitzetten. Heel graag gedaan en maak er een mooi weekend van! 😁

@Lisa dankjewel Lisa ik zou dan graag het entertainmentpakket willen.

Ik heb het pakket al aangevraagd. Moet ik dit zelf uitzetten of gaat dat automatisch na 2 maanden?

Hi @Henri001, wat ontzettend fijn om te lezen! Yes, top dat je dit aangeeft. Ik heb er zojuist twee verzonden in een privébericht. Ik snap de verwarring. Het contact was steeds tussen VWT en T-Mobile, maar zowel VWT als KPN kunnen dit fixen. Vandaar dat KPN voor nu is aangestuurd. Laat je hier zaterdag weten of je weer online bent? Dan maak ik meteen de vergoeding in orde. 

Hi @Lotte123123, dat ben ik volledig met je eens! Ik duim echt op een positieve terugkoppeling van jou morgen. Yes, daar ga ik graag mee aan de slag. Fijn dat je mij hier op de hoogte houdt. 

@Lisa 

De monteur van KPN heeft vrijdagmiddag het probleem verholpen. Zoals verwacht lag het aan de bekabeling in de wijkcentrale. Jammer dat we hiervoor zo ontzettend lang voor moeten wachten. Ik stuur je een prive bericht m.b.t de dagen dat wij geen internet hebben gehad. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Henri001, super leuk! Ik heb dit voor je geregeld en dit kun je checken in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/rekeningen/compensaties. Dit dien je inderdaad zelf weer uit te zetten. Weet jij zo voldoende? Veel kijk-plezier! 😁

Hi @Lotte123123, yay - daar ben ik echt ontzettend blij om! Dankjewel dat je dit hier laat weten. Weet dat ik het met je eens ben en intern het balletje ook heb opgegooid of we dit proces kunnen verbeteren. Heel fijn dat je mij ook meteen een privébericht hebt gestuurd. Ik spreek je daar verder over de vergoeding. 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik ben ook teruggekomen op jouw privéberichten en heb je daar van extra voucher codes voorzien! 😊 Zojuist heb ik een nieuwe update gespot achter de schermen, die ik graag met je wil delen. De netwerkbeheerder is aangestuurd door mijn collega. Hier heb je ook een e-mail over ontvangen. Ik hoop ontzettend dat je na dit bezoek weer online bent. Houd je ons hier op de hoogte? 

Hee @Lisa  

Ik hwb tot nu toe NOG steeds gewn intwrnet.  Ik heb maar 1 monteur gezjen en dat is allangw tijd geleden  hoe zt nu want ik heb nu al bijna 2 maanden geen ttv en of internwt. 

 

Ik heb me simkaart bonnetje proberen up te loaden ma zo te zien is hef niet gelukt. Hoe kan ik hemxdan naar je aturen? 

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, dank voor je bericht! Ik heb het direct voor je uitgezocht. Ik zie dat het ticket na ongeveer 10 dagen is gesloten, nadat we meerdere keren hebben geprobeerd contact te leggen. Je hebt daarvoor ook een SMS ontvangen, zodat we dit kunnen maken. Wil je mij in een privébericht je telefoonnummer sturen? Dan kan ik checken of we de juiste gegevens in ons systeem hebben staan en kan ik het onderzoek opnieuw laten openen.

Om het bonnetje te kunnen vergoeden, wil ik je vragen deze te versturen naar klantenservice@t-mobilethuis.nl zodat we deze voor je kunnen vergoeden. Excuses voor het ongemak!

Reputatie 7

Hi @AstridVdW, ik heb goed nieuws gekregen van mijn collega vanochtend! Het telefoonnummer stond al juist bij de netwerkbeheerder, dus mijn collega heeft hen opnieuw aangestuurd. Wil je goed jouw telefoon in de gaten houden, zodat je geen (anoniem) telefoontje mist? Ik hoor het heel graag als het is gelukt om een afspraak in te schieten. 

Ook heb ik nogmaals gecheckt of ik jouw e-mail terugzie met het bonnetje, maar ik zie nog niks aan de achterkant. Zou je die nog eens kunnen mailen naar: klantenservice@t-mobilethuis.nl? Merci! 

Reputatie 1

Hey hier sinds vanmorgen hetzelfde probleem. Hopelijk kan ik net zo goed geholpen worden als jullie?

Reageer