Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3608 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.  

Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien,  Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen. 
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

Ik heb ook geen tv,  daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv

Weet iemand wat er aan de hand is?  Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Lotte123123 2 September 2022, 09:49

Bekijk origineel

96 reacties

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik ga je hier gelijk bij helpen - thanks voor het melden! Kun je aangeven of het WAN-lampje op het modem groen brandt? Kun je daarnaast aangeven of het LOS-lampje op de ONT (de witte Media Converter) uit is of snel/langzaam knippert? Ook hoor ik graag hoe het PON-lampje lampje brandt. Zijn deze lampjes op de ONT allebei uit, zoals ook het geval was in het eerste bericht van dit topic? Als je dit kunt aangeven, ga ik verder voor je aan de slag. Ik wil dit heel snel bij je verholpen hebben! 🍀

Reputatie 1

Pon is uit. Los knippert langzaam rood

Reputatie 1

Wereldbol op de modem is ook rood

 

Reputatie 7

Kijk, dit noem ik nog eens een razendsnelle reactie @jimmy100! Goed om te weten, merci. Kun je ook nog aangeven hoe het WAN-lampje op het modem brandt? Dit is niet het wereldbolletje, maar het tweede lampjes van links die zich voor het wereldbolletje begeeft. Als je enkel dit nog kunt aangeven, dan kan ik een verzoek indienen bij onze technische dienst. 

Reputatie 1

Brand groen

 

Reputatie 7

Check, ik weet voldoende @jimmy100! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingeschoten en je hebt hier ook een bevestiging per mail van ontvangen. Zodra er een update uit het onderzoek rolt, dan meld ik die gelijk aan je. We gaan er alles aan doen om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Reputatie 1

Top! Dankjewel Lisa. Hopelijk gaat de rest net zo snel 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik heb vandaag nog gecheckt of ik al een update met je kan delen, maar ik zie nog geen update terug! Na het weekend ga ik meteen weer voor je checken of ik je kan verblijden met goed nieuws. Voor nu alvast een heel mooi weekend. 

Reputatie 1

Enige andere oplossing om internet dit weekend te hebben? Probeer nu te tetheren met de telefoon maar kan telkens weer mbs bij plaatsen. Kan dit open worden gezet gezien het sowieso een onbeperkt abbonement betreft?

Reputatie 7

Hi @jimmy100, excuses - dit bericht heb ik niet meer gezien voor het weekend! Ik voorzie je met liefde van een Unlimited Data voucher, ook al heb je al een Unlimited Data abonnement. Het handige aan een voucher is dat je dan namelijk niet tussentijds je GB's hoeft op te hogen. Ik heb je de code via een privébericht gestuurd. Deze ochtend heb ik ook gevraagd of een collega hier vandaag naar kan kijken, dus ik zit hier bovenop voor je. 

Reputatie 1

Heel fijn! Dankjewel

Reputatie 7

Hi @jimmy100, ik heb goed nieuws! Vandaag vroeg ik of één van mijn collega's dit verder kon oppakken en mijn collega heeft net laten weten dat hij Guidion heeft aangestuurd om alles binnenshuis uit te sluiten en te onderzoeken. Je gaat zo dan ook een sms/e-mail krijgen met daarin de afspraaktool. Ik hoop dat er op heel korte termijn een monteur bij jou langs kan komen. Houd je ons hiervan op de hoogte? 💪

Reputatie 1

Yes afspraak staat. Dankjewel!

Reputatie 7

Top dat deze is ingeschoten @jimmy100! 😁

Nou dit belooft niet veel goeds. Woensdag 19 okt is een monteur langs geweest om T-Mobile thuis aan te sluiten. Rood LOS lampje en PON lampje uit. Monteur is vervolgens gegaan met de melding dat er contact met ons zal worden opgenomen. Op de bon van monteur stond het volgende: 

Repeater geinstalleerd die meegeleverd was, meerwerk netwerkcrew gebruikt. Tv bekabeld aangesloten, kabel uitgegeven. Rood los lampje. Patch dubbelgecheckt. Geen licht doorgezet.

 

T-mobile gebeld of er daadwerkelijk iets uitstaat maar als ik de berichten op dit forum lees moet ik denken aan minimaal een maand geen internet/tv. Ik hoop dat hier iemand toch nog wat kan betekenen voor me? Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten?? 
 

Mvg, Roan

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Roan8, dank voor je update! Ik zie toevallig dat er vanochtend actie ondernomen is rondom het onderzoek. De beheerder KPN NetwerkNL is aangestuurd, je hebt hier ook een e-mail ter bevestiging over ontvangen. Het probleem ligt in dit domein. Mocht de beheerder je bellen, dan doen ze dat via een anoniemnummer. Neem dit telefoontje dus wel op. Dit komt goed!

Reputatie 7

Hi @jimmy100, hartstikke goed dat je mij via een privébericht aan de mouw hebt getrokken! Graag wil ik je laten weten dat ik een status update voor je heb opgevraagd bij mijn collega's van de technische dienst. Ik geef je namelijk graag meer duidelijkheid en wil dat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht komt. Zodra ik een reactie doorkrijg, dan laat ik je dat weten. Excuses voor het ongemak en heel erg bedankt voor jouw geduld! 

Reputatie 1

@Lisa waren alle klanten maar zo geduldig en alle helpdesk medewerkers zo behulpzaam en vriendelijk! #fijnesamenwerking

Reputatie 7

Hi @jimmy100, dankjewel voor het mooie compliment! ❤ Mijn collega heeft laten weten dat hij dit verder is gaan oppakken en mij op de hoogte houdt. Ik hoop dan ook morgen meer te horen. Vandaag draai ik een avonddienst, dus zag ik in de middag pas zijn update - excuses daarom voor de latere reactie. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

Top. Heb inmiddels een 4g routertje geregeld dus ik hou het wel ff vol zo!

Reputatie 7

Hi @jimmy100, top om te lezen! Ik heb zojuist ook goed nieuws doorgekregen van mijn collega. Mijn collega heeft opnieuw de netwerkbeheerder aangestuurd. Je hebt hier ook een nieuwe e-mail over gekregen en ze zulen zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Laat je het hier weten als er een nieuwe afspraak is ingeschoten? 💪

De KPN monteur heeft een kapot kabeltje vervangen en wat omgezet in een wijkcentrale en het werkt nu! 
 

bedankt! 

Reputatie 7

Wat een top nieuws @Roan8, dankjewel voor het delen - enjoy! 😁

Reputatie 1

@Lisa yess nieuwe afspraak staat voor maandag!

Reputatie 7

Hi @jimmy100, helemaal super! Geef je maandag weer een korte update van hoe het bezoek is gegaan? 🤞 Voor nu alvast een heel fijn weekend. 

Reageer