Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 88 reacties
  • 1735 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.  

Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien,  Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen. 
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

Ik heb ook geen tv,  daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv

Weet iemand wat er aan de hand is?  Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Lotte123123 2 September 2022, 09:49

Bekijk origineel

88 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Sarina., slim dat je hier melding van maakt, dit wil ik absoluut snel voor je oplossen! Sorry dat de eerste monteur uitviel, dat is zeker ongelukkige timing met nieuwjaar. 

Het liefst zien wij je zo snel mogelijk zorgeloos genieten van een hele snelle internetverbinding en daarom zijn wij al druk voor je aan de slag om in contact te komen met de netwerkbeheerder.

In de tussentijd wil ik je zo goed mogelijk online houden en je uit de brand helpen. Het viel wij op dat je een Tele2 abonnement hebt lopen. Ik zal je snel via een privébericht aanschieten om extra data voor je te regelen.

Zo probeer ik je in de lucht te houden terwijl we werken aan een permanente oplossing, dit komt helemaal goed!

Overgestapt naar T-Mobile vanwege mooie aanbieding en snelle levering.. De snelle levering ging niet door omdat de monteur die op 30-12 zou komen verhinderd was, ze zouden kijken naar een oplossing maar halverwege de middag hadden we nog niks gehoord, gebeld en bleek dat de monteur pas 02-01 zou komen. Het hele weekend zonder internet/tv gezeten! Vandaag wederom een probleem. Rond 13u ineens geen internet meer. Wereldbol bij internet staat op rood (wij hebben een Zyxel T54) en op de Media Converter knippert LOS ook rood. Stekkers eruit en er in, stroom eraf, andere Media Converter aangesloten maar niks helpt. Contact gehad met de klantenservice en de dame aan de tel zei dat er een storing in de grond zit. Dus er moet weer een monteur komen, kan vandaag maar kan ook 5 werkdagen duren. Weer geen internet en weer extra kosten voor het gebruik van onze mobiele internetbundel! Niet echt een goed begin bij T-Mobile, helaas.. Graag zien wij iets van een compensatie tegemoet voor het geen gebruik kunnen maken van jullie diensten en zouden we graag willen weten wanneer de monteur gaat komen? 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Coevering, goed dat je dit meldt, dit moet absoluut snel opgelost worden! Zojuist heb ik in je eigen topic blij gereageerd dat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL vanmiddag bij je langs komt, namelijk dit topic: Rood wereldlampje - Glasvezel - KPN naar T-mobile overstap.

Ik vertrouw erop dat dit snel goed komt en je kan genieten van zeer snel Internet! 😁

Zo dacht je dat je de enige was met dit probleem, en zo lees je hier op het forum dat er meerdere gevallen zijn van KPN, wijkcentrales en rode wereldbolletjes. Ik ben nu al een week aan het bellen, zonder internet, en hoop dat het snel verholpen is. Zo te lezen had Astrid 2 maanden geen internet. Dat is is mijn situatie erg onhandig. Heb een eigen topic aangemaakt. 

Reputatie 7
Badge +2

Dat is super nieuws @TheMemeMaster😃 KPN gaat als netwerkbeheerder inderdaad het netwerk en daarmee de wijkcentrale in. Vaak komen ze ter controle nog bij je thuis langs om te controleren of de wijzigingen correct waren.

Ik heb er vertrouwen in dat het snel goedkomt! 

@Cal Top! Dat dacht ik al. Ben een uurtje geleden gebeld, en we hebben een afspraak staan voor donderdag. Fingers crossed! Ben benieuwd wat KPN gaat doen, denk de wijkcentrale in.

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @TheMemeMaster, logische vragen die je stelt, ik beantwoord ze graag! 

De Guidion monteur heeft vóór zijn komst naar jouw adres de patch omgezet voor je 1000/1000 Mbit/s verbinding. Het klopt inderdaad dat je modem hiermee ook een nieuw IP adres zou ophalen.

Inmiddels zit er al meer progressie in en ik verwacht dat je morgen door de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL gecontacteerd zal worden voor een monteursafspraak. Ik ga de druk op de ketel hoog houden. Ik hoop en verwacht dat ze je snel in de lucht kunnen krijgen! 😃

Beste @Jason 

Top! Best zonde van die 3-4 uur, want ik maar wachten. Dan hoop ik dat het deze week nog goed komt. Want het was 3-4 uur, donderdagavond 2 dagen, en zaterdag ineens 3-7 dagen.

 

Dan moet ik het maar nog even zien te rooien, met de unlimited. Hoop niet dat ik het woensdag, dus voor donderdag, nog een keer moet aanvragen.

 

Is mijn abbo ook netjes overgezet naar 1gb? dus een nieuw IP en alles? Niet dat ik nog op de oude zit, en ik een nieuwe converter heb, en de patch is omgezet, ;)

 

Nog even geduld dan maar.

 

Mvg,
The MemeMaster

Reputatie 7
Badge +15

@TheMemeMaster Voor de volledigheid plaats ik mijn privébericht ook hier nog: 

Het ONT serienummer is correct geregistreerd dus daar kan het niet aan liggen. Ik denk dat het buitenshuis ligt, maar daar zal de technische dienst hun eindoordeel nog over vellen. Overigens wil ik me nog even bemoeien met de aangegeven tijdsaanduiding van 3 à 4 uur: dit is complete onzin en zeer onrealistisch. De gemiddelde verwerkingstijd bedraagt twee tot vijf werkdagen en zeker niet een paar uur. Ik ga hier een officiële klacht voor indienen bij Guidion zodat de desbetreffende persoon hierop aangesproken kan worden: bedankt voor je feedback en sorry voor deze incorrecte informatie!

Reputatie 1

@Lisa Nou hij is geweest....een kabeltje vervangen en hoppa het werkt weer. Nogmaals bedankt voor jouw fijne hulp!

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @TheMemeMaster, kun je mij het serienummer van de ONT (witte Huawei converter) toesturen, alsjeblieft? Dan ga ik deze registreren en kunnen we checken of dit effect heeft. Het gaat dan specifiek om het PON-serienummer en niet het serienummer dat erboven staat (zoals op de afbeelding):

 

Aantal uren later: Op Tweakers staat dat het ook wellicht kan komen door een ongeregistreerde Huwaei, maar dan zou die van meneer van Guidion het gewoon moeten doen.. Hmmm.

@Lisa

Goedemiddag. Ik heb deze topic doorgelezen, en het viel mij op dat ik hetzelfde probleem heb. Ben dus overgestapt naar 1 gb. Als volgt een opsomming:

  • Guidion langs geweest
  • Patch omgezet, rood wereldbolletje
  • Huwaei converter aangesloten, enzovoort
  • PON knippert, ofwel geen verbinding
  • Hij met een andere Huwaei geprobeerd. Helaas hetzelfde probleem
  • Tot slot heeft meneer een ticket aangemaakt

Hij had beloofd op de 27e dat ik 3 - 4 uur moest wachten, dan zou er iemand anders aan de deur komen. Ik wachten en wachten, maar helaas. Gisteren nog contact met T-mobile opgenomen via de chat. Ik zou 2 dagen moeten wachten. Vanmiddag weer contact opgenomen, en nu 3 - 7 dagen. Heb ook een voucher gekregen, maar er moet ook gewerkt worden, en ik werk met grote bestanden over en weer.

Nu is het natuurlijk zo dat meneer van Guidion een belofte doet, en aan een belofte moet je je houden. Ook na het lezen van deze topic denk ik dat er vast een kabeltje los is, of vervangen moet worden in de wijkcentrale / pop , enzovoort.

Nu mijn vraag: Zou je mij kunnen helpen? 3 - 4 uur wachten op zijn collega, gisteren ineens 2 dagen, en nu 3 tot 7 dagen. Dat rijmt niet zo. Ik denk dat het vast zo iets kleins is als een los kabeltje.

Met vriendelijke groeten,

TheMemeMaster

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jimmy100, helemaal super! Geef je maandag weer een korte update van hoe het bezoek is gegaan? 🤞 Voor nu alvast een heel fijn weekend. 

Reputatie 1

@Lisa yess nieuwe afspraak staat voor maandag!

Reputatie 7
Badge +4

Wat een top nieuws @Roan8, dankjewel voor het delen - enjoy! 😁

De KPN monteur heeft een kapot kabeltje vervangen en wat omgezet in een wijkcentrale en het werkt nu! 
 

bedankt! 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jimmy100, top om te lezen! Ik heb zojuist ook goed nieuws doorgekregen van mijn collega. Mijn collega heeft opnieuw de netwerkbeheerder aangestuurd. Je hebt hier ook een nieuwe e-mail over gekregen en ze zulen zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Laat je het hier weten als er een nieuwe afspraak is ingeschoten? 💪

Reputatie 1

Top. Heb inmiddels een 4g routertje geregeld dus ik hou het wel ff vol zo!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jimmy100, dankjewel voor het mooie compliment! ❤️ Mijn collega heeft laten weten dat hij dit verder is gaan oppakken en mij op de hoogte houdt. Ik hoop dan ook morgen meer te horen. Vandaag draai ik een avonddienst, dus zag ik in de middag pas zijn update - excuses daarom voor de latere reactie. Ik houd je op de hoogte!

Reputatie 1

@Lisa waren alle klanten maar zo geduldig en alle helpdesk medewerkers zo behulpzaam en vriendelijk! #fijnesamenwerking

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jimmy100, hartstikke goed dat je mij via een privébericht aan de mouw hebt getrokken! Graag wil ik je laten weten dat ik een status update voor je heb opgevraagd bij mijn collega's van de technische dienst. Ik geef je namelijk graag meer duidelijkheid en wil dat de oplossing zo snel mogelijk aan het licht komt. Zodra ik een reactie doorkrijg, dan laat ik je dat weten. Excuses voor het ongemak en heel erg bedankt voor jouw geduld! 

Reputatie 5
Badge +2

Hi @Roan8, dank voor je update! Ik zie toevallig dat er vanochtend actie ondernomen is rondom het onderzoek. De beheerder KPN NetwerkNL is aangestuurd, je hebt hier ook een e-mail ter bevestiging over ontvangen. Het probleem ligt in dit domein. Mocht de beheerder je bellen, dan doen ze dat via een anoniemnummer. Neem dit telefoontje dus wel op. Dit komt goed!

Nou dit belooft niet veel goeds. Woensdag 19 okt is een monteur langs geweest om T-Mobile thuis aan te sluiten. Rood LOS lampje en PON lampje uit. Monteur is vervolgens gegaan met de melding dat er contact met ons zal worden opgenomen. Op de bon van monteur stond het volgende: 

Repeater geinstalleerd die meegeleverd was, meerwerk netwerkcrew gebruikt. Tv bekabeld aangesloten, kabel uitgegeven. Rood los lampje. Patch dubbelgecheckt. Geen licht doorgezet.

 

T-mobile gebeld of er daadwerkelijk iets uitstaat maar als ik de berichten op dit forum lees moet ik denken aan minimaal een maand geen internet/tv. Ik hoop dat hier iemand toch nog wat kan betekenen voor me? Wanneer kan ik dat telefoontje verwachten?? 
 

Mvg, Roan

Reputatie 7
Badge +4

Top dat deze is ingeschoten @jimmy100! 😁

Reageer