Beantwoord

geen internet, PON uit, LOS knippert rood, wereldbol rood

  • 27 August 2022
  • 96 reacties
  • 3728 Bekeken

Hallo, ik heb geen internet (glasvezel) maar ik ben wel verbonden met mijn wifi.  

Ik heb mediaconverter Huawei OptiXstar HG8010Hv6. Hierop zijn de volgende lampjes te zien: Power is groen, PON is uit, LOS knippert rood (op het ritme eenentwintig, tweeentwintig), LAN is groen.
Dan heb ik de Zyxtel T50, hierop zijn de volgende lampjes te zien,  Power is groen, 2de is groen, 3de de wereldbol is rood, wifi 2.4 is groen, wifi 5 is groen, wps is uit, LAN is groen. 
De huawei ONT geeft een rood knipperend lampje bij LOS en PON is volledig uit.

Ik heb ook geen tv,  daar krijg ik zwart beeld met links onderin de tekst; Netwerk starten, APP: 20.2.917.1_build1-etv-vas--tvxagv

Weet iemand wat er aan de hand is?  Reset heb ik op alle apparaten gedaan en heeft geen verschil gemaakt. 
 

icon

Beste antwoord door Lotte123123 2 September 2022, 09:49

Bekijk origineel

96 reacties

@Lisa Dank voor het nogmaals onder de aandacht brengen en we wachten af op je berichtje vandaag. 

Reputatie 2

 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

 

Zojuist de monteur hier geweest. Alles in huis was in orde. Toen is hij naar de wijkcentrale gegaan en daar bleek mijn kabel eruit te zijn. Het is nu dus opgelost gelukkig.

Reputatie 1

Top! Dankjewel Lisa. Hopelijk gaat de rest net zo snel 

Reputatie 1

@Lisa waren alle klanten maar zo geduldig en alle helpdesk medewerkers zo behulpzaam en vriendelijk! #fijnesamenwerking

De KPN monteur heeft een kapot kabeltje vervangen en wat omgezet in een wijkcentrale en het werkt nu! 
 

bedankt! 

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @BirgitteAdema, ik zie dat het inmiddels is doorgezet naar de technische afdeling. Er wordt vervolgens zo snel mogelijk contact met je opgenomen per e-mail. Als je dit in de gaten houdt, komt het helemaal goed! 😄 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

@Lisa Nou hij is geweest....een kabeltje vervangen en hoppa het werkt weer. Nogmaals bedankt voor jouw fijne hulp!

Reputatie 1

@Lisa yess nieuwe afspraak staat voor maandag!

Eindelijk! Na 2 weken weer online en de oorzaak was.......een kabeltje wat niet meer verbonden was in de PoP locatie. Jammer dat de mensen die daar dagelijks aanwezig zijn dit niet eerder op hebben gepakt. Kortere lijntjes naar mensen die het probleem op moeten lossen bespaart een heleboel ergernis bij klanten. Bedankt @lisa voor je betrokkenheid. 

Reputatie 1

Yes afspraak staat. Dankjewel!

Reputatie 1

Heel fijn! Dankjewel

Reputatie 1

Top. Heb inmiddels een 4g routertje geregeld dus ik hou het wel ff vol zo!

@Cal Top! Dat dacht ik al. Ben een uurtje geleden gebeld, en we hebben een afspraak staan voor donderdag. Fingers crossed! Ben benieuwd wat KPN gaat doen, denk de wijkcentrale in.

Reputatie 1

Hi @J-Esso-e, welkom op onze Community!

Ik ben direct voor je gaan kijken en ik heb goed nieuws, volgens onze techneuten en mijn lijnmeting moet je weer online zijn! Kan je alles voorzien van een volledige powerflip en dit confirmeren?

 

      Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van de modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

 

Gelukt! Ik ben blij dat het wel toch nog snel verholpen is. Bedankt!

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

Reputatie 1

Brand groen

 

Reputatie 7

Hi @jimmy100, top om te lezen! Ik heb zojuist ook goed nieuws doorgekregen van mijn collega. Mijn collega heeft opnieuw de netwerkbeheerder aangestuurd. Je hebt hier ook een nieuwe e-mail over gekregen en ze zulen zo snel mogelijk contact met jou opnemen. Laat je het hier weten als er een nieuwe afspraak is ingeschoten? 💪

Reputatie 7

Check, ik weet voldoende @jimmy100! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingeschoten en je hebt hier ook een bevestiging per mail van ontvangen. Zodra er een update uit het onderzoek rolt, dan meld ik die gelijk aan je. We gaan er alles aan doen om jou zo snel mogelijk weer online te krijgen.

Reputatie 7

Wat een top nieuws @Roan8, dankjewel voor het delen - enjoy! 😁

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

Hi Lisa,

Wij krijgen van de klantenservice telkens te horen dat we gebeld zouden worden door een monteur voor een spoedafspraak, wij zijn nog steeds niet gebeld. Inmiddels weer een week verder en sinds 17 augustus hebben wij welgeteld 7 dagen gebruik kunnen maken van internet.

2 verdiepingen van ons huis zitten letterlijk 24/7 in het donker omdat we onze smart light's niet kunnen gebruiken zonder wifi. Deurbel, camera's, televisies, niets doet het. 

Wil je alsjeblieft kijken of er op korte termijn een monteur gestuurd kan worden. We worden er moedeloos van. Dit is niet oké. 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Sarina., slim dat je hier melding van maakt, dit wil ik absoluut snel voor je oplossen! Sorry dat de eerste monteur uitviel, dat is zeker ongelukkige timing met nieuwjaar. 

Het liefst zien wij je zo snel mogelijk zorgeloos genieten van een hele snelle internetverbinding en daarom zijn wij al druk voor je aan de slag om in contact te komen met de netwerkbeheerder.

In de tussentijd wil ik je zo goed mogelijk online houden en je uit de brand helpen. Het viel wij op dat je een Tele2 abonnement hebt lopen. Ik zal je snel via een privébericht aanschieten om extra data voor je te regelen.

Zo probeer ik je in de lucht te houden terwijl we werken aan een permanente oplossing, dit komt helemaal goed!

Ik heb nog geen reactie op mijn privebericht gekregen 

Hi @Lotte123123, ik geef je heel graag meer duidelijkheid! Het klopt dat er nog geen update met jou is gedeeld, omdat er nog geen update uit het onderzoek is gerold. Onze technische dienst doet er alles aan om dit zo snel mogelijk op te pakken, maar zij kennen een verwerkingstijd van enkele dagen. Ik heb gevraagd aan mijn collega om dit zo snel mogelijk op te pakken en daar doen zij hun uiterste best voor. Excuses voor het ongemak. Omdat er nog geen update te zien is, durf ik ook (nog) niet te zeggen wat exact de boosdoener is.

Ook voor jou houd ik graag een oogje in het zeil en meld ik het als er een update te zien is. Geen zorgen, jullie betalen uiteraard niet voor de dagen dat jullie zonder internet zaten. Zodra jullie verbinding weer up and running is, dan hoor ik het graag en kan ik een vergoeding indienen. Ik houd je op de hoogte!

Hi @AstridVdW, top dat je dit aangeeft - dat kan zeker! Excuses, ik dacht te zien dat jij er al één had gekregen. Laat het gerust weten als je er nog één extra nodig hebt, want dan zet ik die meteen naar je door. Zojuist heb ik jou in een privébericht van een voucher voorzien. Ik durf niet te zeggen hoe lang dit precies gaat duren. Graag ben ik open en eerlijk en op het moment heeft onze technische dienst het heel druk en is er een verwerkingstijd van enkele dagen. Maar ik heb gevraagd of zij dit zo snel mogelijk kunnen oppakken en dat gaan zij zeker doen. Ik blijf goed monitoren of er updates binnenkomen! 

@Lisa,

 

Wij krijgen nu een e-mail dat er een monteur kan langskomen op 16 september. Dat is over 10 dagen(!!!) En dan hebben we nog geen garantie dat het opgelost wordt. Het is echt niet oke om nog 10 dagen in deze ellende te zitten.

 

Na contact met de klantenservice was ons beloofd dat er een spoedafspraak zou worden gemaakt wegens een storing en dat het uiterlijk deze week opgelost zou worden. En nu krijgen we dit op onze dak. 

 

HELP ons, alstublieft. 

Reputatie 7

Hi @Lotte123123, hartstikke goed dat je dit laat weten! Je bent mij voor met jouw bericht, want ik wilde aangeven dat Guidion gistermiddag is aangestuurd om het klantdomein geheel te onderzoeken en uit te sluiten. Zojuist heb ik gelijk Guidion gebeld om te vragen waarom je nog niet bent gebeld voor een afspraak. De medewerker die ik aan de lijn had ging meteen op onderzoek uit. Wegens enorme drukte die heerst bij Guidion lukt het niet om eerder dan vrijdag 16-09-2022 tussen 12:00-14:00 uur langs te komen. Ik heb geprobeerd om een plekje eerder te bemachtigen, maar dat is niet mogelijk. Sorry hiervoor! Je gaat zo snel mogelijk een mailtje krijgen met de afspraak op 16-09-2022. 

Heeft iemand in jouw huishouden een Tele2, Ben of T-Mobile mobiel abonnement of Prepaid? Dan stuur ik ontzettend graag een Unlimited Data voucher jouw kant op. Mocht dit niet het geval zijn, dan kun je een Prepaid sim-kaartje aanschaffen: https://www.t-mobile.nl/shop/product/prepaid-sim-only?ch=es&cc=con&sc=acq&pr=PPNG0. Vervolgens kun je hier een hotspot van maken door middel van een Unlimited Data voucher. Omdat jij al enige tijd zonder internet zit, stel ik voor om de kosten van deze sim-kaart te vergoeden als je beslist om deze aan te schaffen. Op deze manier wil ik toch heel graag coulant zijn richting jou. 

Hi @Henri001, ik wil je graag laten weten dat Guidion ook bij jou is aangestuurd om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen! Ik ben heel blij om te zien dat er al een afspraak is ingepland. Geef je het hier aan als jouw verbinding weer werkt als een tierelier? Dan ga ik aan de slag met een vergoeding. 

Hi @Damook, ook aan jou wil ik graag de update geven dat Guidion is aangestuurd! Zij gaan het klantdomein onderzoeken en uitsluiten. Houd jij ons hier op de hoogte na afloop van de afspraak? Ik ga duimen dat je dan online bent en fix dan graag de vergoeding. 

@Lisa   de monteur is langs gekomen, maar kon niks voor mij betekenen. Het is wel iets binnenshuis, maar er werd gezegd dat iemand van Guidion zelf het moet komen repareren (?!) Ik heb geen idee wat precies. Maar nog steeds geen internet en tv en ook nog geen nieuwe afspraak kunnen maken met Guidion. Krjg ik hier een sms over of moet ik hier zelf voor bellen? Wel jammer dat ik een factuur krijg van Guidion, hoe zit t mer mijn abonnement deze maand? Want heb al de hele maand niet kunne  kijken of gebruik ervan kunne maken. 

Reageer