Beantwoord

Geen internet sinds 19 augustus 2021

  • 20 August 2021
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Ik heb sinds gisteren onzettend veel last gekregen met mijn internet. Ik heb jullie tips gevolgd, maar het resultaat is hetzelfde. Alle lampjes zijn groen, dus ik weet niet wat aan de hand is met mijn Huawei modem.

 

Kunnen jullie me alsjeblief helpen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 August 2021, 11:14

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jwbaan98 

Als alle lampjes groen zijn hoort het gewoon te werken, heb je de modem al herstart?

Heb je verder ook nog een mediaconverter?

En zowel bedraad als via de WiFi heb je geen internet?

Hoi @Waqqas,

Ja, ik heb gisteren en ook vanmorgen meerdere keren het modem herstart. Ik heb geen mediaconverter, maar mijn modem werkt goed zonder het.

Mijn probleem is dat ik wel wifi heeft, maar geen internet.

 

Reputatie 7
Badge +15

@jwbaan98

Krijgen de apparaten verbonden met de Huawei wel een IP adres?

Heb je ook een fabrieksreset geprobeerd door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?

@Waqqas 

Ja, ik krijg wel een IP adres.

Ik heb ook jouw suggestie geprobeert over het fabriekreset. Het resultaat is hetzelfde.

Reputatie 7
Badge +15

@jwbaan98

Ik heb eens precies hetzelfde gehad en voor mij was de oplossing de DNS instellingen aanpassen.

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken.

Alternatieve DNS servers zijn bijvoorbeeld 8.8.8.8 en 8.8.4.4 (Google DNS) en na het opslaan herstart je modem.

Nu is het helemaal gefixt. Dank je voor jouw hulp :)

Reageer