Beantwoord

Geen internet sinds 7 decemer 2021, wat kan ik doen?

  • 9 December 2021
  • 8 reacties
  • 165 Bekeken

Sinds 1 december overgestapt naar T-Mobile.

Tijdens installatie geen internet (LOS knipperde rood). Volgende dag monteur nogmaals langskomen. Oorzaak: verkeerde kruising. Kon direct worden opgelost, 15 minuten werk.

Ik heb nog geen week internet en 7 december is internet uitgevallen. LOS lampje knippert weer. Alle stappen van T- Mobile gevolgd. Conclusie T-Mobile: oorzaak ligt niet bij mij maar elders, technische dienst moet worden ingeschakeld. Wordt zo snel mogelijk gedaan. Verwachting dat dit 5 werkdagen kan duren. Vandaag 9 december ontvang ik sms om afspraak te maken met monteur, eerste mogelijkheid 20 december (?!).

Sinds vanochtend in de wacht met Guidon, meerdere keren na 30 minuten aan de lijn wachten verbinding verbroken. 
 

Wat kan ik doen? 
 

Het is voor mij onacceptabel om tot 20 december te moeten wachten, zonder internet, voordat er kan worden gekeken.

Bij installatie werd er de volgende dag meteen iemand gestuurd. Nadat ik 1 week klant ben moet ik bij 2 weken wachten voordat iemand gaat kijken wat er aan de hand is.

icon

Beste antwoord door annehols 15 December 2021, 23:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @annehols 

Du Huawei ONT lijkt geen glasvezel signaal te krijgen dus misschien staat er geen licht op de lijn.

Heb je van de klantenservice een unlimited voucher voor 7 dagen internet gekregen zodat je zo toch nog kan internetten via een hotspot bijvoorbeeld?

De voucher is ook te gebruiken met een T-Mobile prepaid simkaart.

Hoi Waqqas,

T-Mobile heeft mij een unlimited voucher aangeboden, echter betaal ik al voor een T-Mobile unlimited abonnement. Voor nood is dit een tijdelijk alternatief om van thuis te kunnen werken (emails), echter is dit niet een oplossing. Constant batterij van telefoon opladen, geen snelheden waarvoor ik naar T-mobile ben overgestapt van KPN. Het lukt mij niet op mijn TV hiermee te verbinden waardoor ik dus ook geen streamdiensten zoals Netflix kan kijken op TV. In mijn vrije tijd speel ik games, en de ping is daarvoor te hoog. Laat staan het downloaden van een game. Een gemiddelde tripll A title is zo'n 100GB. Ik heb een daglimiet van 8 GB en kan dan verlengen met 2 GB, niet ideaal.

Al met al, ontzettend limiterend om met COVID geen internet te hebben.

Het feit dat T-Mobile mij tot minstens 20 december laat wachten vind ik niet acceptabel. Dit is niet de service die ik had verwacht bij T-mobile of bij derden die voor T-mobile werken. 

In andere posts zie ik dat dit vaker is voorgekomen, en dat de oplossing soms heel simpel is en binnen een aantal minuten kan worden gefixed. 

Als er een kabelbreuk is door werkzaamheden kan ik begrijpen dat dit ook uit handen van T-mobile is. Echter schijn ik de enige te zijn in mijn buurt. Misschien is het de oorzaak zo stom dat er bij installatie van een van mijn buren sinds dinsdag er in de kruising iets is gewijzigd waardoor ik dus zonder internet zit voor de komende weken. 

Reputatie 7
Badge +15

@annehols 

Misschien op latere tijdstippen even kijken of Guidion opneemt om te kijken of ze eerder kunnen, telefoonnummer 088 2000 151.

Ik heb Guidion inmiddels te pakken gekregen. De telefoniste heeft een actie uitgezet zodat er kan worden gekeken naar de weekplanning of een monteur eerder kan langskomen. Ze verwacht dat ik volgende week woensdag hier meer over hoor. Dus in ieder geval tot 15 december, geen internet.

 

Waarschijnlijk is overstappen naar een andere naar een andere provider sneller...

Update:

Afpraak is gemaakt, 15 december komt monteur langs.

Reputatie 7

Hi @annehols,

Fijn om te zien dat je al zo geholpen bent in dit topic door de rest. Ook ik baal van de situatie en had je graag eerder van een oplossing voorzien, maar zijn daarbij afhankelijk van onze monteurs van Guidion. Wil je ons laten weten hoe het bezoek is verlopen? We horen het graag.

Update:

Monteur is vandaag (15 december) langsgekomen en heeft probleem kunnen verhelpen.

Hieronder de oorzaak en oplossing.

Bij aankomst Huawei mediaconverter verwisseld en serienummer hiervan ge-update in systeem. Geen verandering, LOS lampje knipperde nog steeds rood, mediaconverter niet de oorzaak.

Laser gezet op de optische kabel en vervolgens naar wijkcentrale gegaan om te controleren of huisaansluiting correct is. Eenmaal aangekomen in wijkcentrale geconstateerd dat er geen kabel was aangesloten op mijn huisaansluiting (?!). Niet gek dus dat ik geen internet had, er mist gewoon een kabel.

Volgende stap, monteur neemt contact op met T-Mobile backoffice, duurt lang, controleert positie van PPL. Positie doorgegeven BO T-Mobile. Terug wijkcentrale in, monteur observeert dat ook hier kabel mist (?!). 

Conclusie, PON was correct maar patch niet aanwezig. Kabel er in gezet, internet werkt, nog geen 5 minuten werk.

Monteur concludeert dat het niet anders kan zijn dat iemand met toegang tot wijkcentrale mijn huisaansluiting en aansluiting op PPL (waar het signaal van T-Mobile binnenkomt in wijkcentrale) fysiek heeft ontkoppeld. 

Door de onkunde van een persoon in dienst van T-Mobile of welke provider dan ook (iemand met toegang tot de wijkcentrale), heb ik in totaal meer dan 2 uur in de wacht gestaan bij T-Mobile en Guidion en langer dan een week zonder internet gezeten.

Dit is werkelijk ongelofelijk. 

Hoe kan het gebeuren dat, na een week overgestapt te zijn naar T-Mobile, iemand in de wijkcentrale mijn huisaansluiting verwijderd? Ik hoop dat T-Mobile mij in de “schade” tegemoet kan komen want ik betaal voor een dienst die ik niet hebt ontvangen voor 7 dagen en de oorzaak ligt duidelijk niet bij mij.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @annehols, bedankt voor je update en herstelmelding en hulde aan jou en de desbetreffende infra-monteur! 

Het is inderdaad nogal genant dat er per ongeluk een huisaansluiting ontkoppeld is, dat kan en mag niet gebeuren, maar is niettegenstaande toch gebeurd. Het komt in zeer zeldzame gevallen - en daarmee wil ik jouw case absoluut niet bagatelliseren, eerder kracht bij zetten - weleens voor dat het niet helemaal duidelijk is in de POP (wijkcentrale) welke aansluiting ontkoppeld kan worden. Dan is er ruimte nodig op een access switch en wordt een niet gebruikte aansluiting eruitgehaald, maar jammer genoeg was dat in dit geval jouw actieve aansluiting. Duizendmaal sorry hiervoor! Er is geen excuus mogelijk en ik wil hier verder geen woorden aan vuil maken, laten we het houden op een vergissing die jou zeer nadelig uitviel.

Wat mij betreft, vergoeden we die volle week op je maandbedrag, dit wordt dan verrekend met een volgende factuur. Laat duidelijk zijn dat de oorzaak pertinent niet bij jou ligt, dit is een ongelukkige samenloop van omstandigheden geweest waardoor jij gedupeerd bent geweest.

Omdat ik graag extra coulance aanbiedt omdat het natuurlijk wel heel knullig is geweest, bied ik je met plezier een gratis tv-pakket aan voor de periode van één maand. De keuze van het pakket is geheel aan jou! Wil je graag één maand gratis films kijken, kies dan bijvoorbeeld voor Film1. Kijk je liever sport, kies dan voor Ziggo Sport Totaal of ESPN Compleet - maar het mag elk pakket zijn. Houd er alsjeblieft wel rekening mee dat je het tv-pakket zelf uit dient te zetten via My T-Mobile Thuis óf geef mij te zijner tijd een seintje, dan doe ik dat voor je. Als je het pakket graag behoudt, ook hartstikke prima, laat het dan doorlopen.

Laat me weten wat ik voor je kan doen, alsjeblieft. De eerste vergoeding voor de gemiste periode zonder verbinding maak ik alvast aan en hier zal je direct een e-mail ter bevestiging van krijgen.