Beantwoord

Geen internet Utrecht

  • 17 December 2020
  • 10 reacties
  • 390 Bekeken

Sinds paar dagen doet internet/wifi het niet goed.

Modem al paar keer uit/aan gezet. 
Zie op de site dat er problemen zijn, maar hier staat dat het alleen in Leeuwarden is, maar dat klopt dus niet!

Kunnen jullie hiernaar kijken. 

Hopelijk kunnen jullie het snel oplossen, want is erg vervelend. 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 17 December 2020, 16:23

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @JoslynLardy,

 

Goed dat je hulptroepen inschakelt! Op onze site melden wij alleen algemene problemen, en in Utrecht werkt alles momenteel in het algemeen zoals het hoort.

Daarentegen ziet jouw verbinding er inderdaad erg traag uit. Ik heb de indruk dat er iets mis gaat met de bekabeling. Zou je kunnen proberen om de kabel tussen het modem en het aansluitpunt aan beide kanten los te maken, en vervolgens weer goed te bevestigen. Als je toevallig nog een reserve RJ11 kabel (de kabel tussen het modem en het aansluitpunt) hebt liggen, zou dat al helemaal perfect zijn!

Momenteel krijg je inderdaad veel te weinig snelheid, en dit moeten we ook zeker oplossen, maar zodra dit is opgelost raad ik je ook aan om naar jouw abonnement snelheid te kijken. Je maakt namelijk gebruik van een oude propositie en een oude vorm van klantvoordeel, terwijl onze nieuwe vormen een stuk voordeliger zijn. Zo kan je minder geld uitgeven aan een 2,5 keer zo hoge snelheid, óf een paar euro meer uitgeven voor 5 keer zoveel snelheid. Beide vind ik zelf zeer interessante opties, en daarom raad ik je zeker aan om deze pagina in jouw My T-Mobile Thuis account te checken: Wijzig je internetsnelheid.

Ik hoor graag of mijn tips wat betreft de bekabeling jouw verbinding als van oudsher hebben gemaakt!

Hoi,

 

Bedankt voor de reactie en je advies. 

Kabel aan beide kanten los gemaakt, lijkt het nu weer goed te doen. Heb geen andere kabel, maar  hou het in de gaten en kan alsnog andere kabel gebruiken indien dit weer voorkomt. 

Ik ga zeker naar mijn internetsnelheid kijken en de basic, dus 2,5 keer sneller, kiezen. 
 

 

Hoi,

Oplossing leek even te helpen, maar nu weer wifi en tv die steeds uitvalt.

Modem uit/aan, kabel ook verandert om te kijken of dat helpt, maar geen verschil. 
Wat kan er nog gedaan worden om weer een normale stabiele verbinding te krijgen? 
In al die jaren geen last gehad en nu steeds vaker problemen.

Is de router verouderd?
Want voor de rest is er niks veranderd waardoor ik dit zou kunnen verklaren. 

Graag hoor ik van jullie. 

Reputatie 7

Hoi @JoslynLardy ,

Goed dat je het bij mij aankaart! 

Het is natuurlijk niet fijn wanneer je niet ongestoord kunt genieten van jouw abonnement. Daar gaan we samen wat aan doen! Met onderstaande controle komen we vaak al een heel eind: 

- Brandt de power led constant? 

Een losse aansluiting kan ervoor zorgen dat het modem uitvalt: 
- Controleer of de stroom adapter goed in de wandcontactdoos zit. 
- Check tevens of het andere uiteinde goed in het modem vast zit.  

- Controleer of het modem op het ISRA punt (hoofdaansluitpunt) is aangesloten waarop wij hebben geleverd.  

- Check je aansluiting in de meterkast, of in de woonkamer als die daar geplaatst is. 

- Controleer of het modem met een korte kabel is aangesloten op het aansluitpunt. 

Graag verzoek ik je dit drie dagen te testen. Wij zien vaak dat wegvallende diensten vanzelf worden opgelost. Indien de diensten na drie dagen toch nog wegvallen, trek dan aan de bel. Als je op de tussenliggende dagen de data en tijden wilt opschrijven op het moment dat de diensten wegvallen, kunnen wij gericht in de verbinding gaan kijken.

Hoi, sinds een week Tmobile glasvezel thuis, het is Vrijdag rond 14:30 uitgevallen. Wij wonen in een nieuwbouwwijk (Utrecht Leidscherijn centrum), een buurman heeft ook Tmobile thuis en geen problemen. Modem en het kasje van glasvezel heeft 5 minuten uitgestaan en toen weer aangezet maar helaas geen verbinding. Lampje op modem internet brandt rood, lampje op kastje glasvezel LOS knippert langzaam rood.

Reputatie 7

Hi @riethorstmichael, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik wilde gelijk voor je aan de slag gaan, maar ik zie dat één van mijn collega's mij al voor is geweest. Er is een verzoek ingediend bij onze technische dienst om hier zo snel mogelijk naar te kijken en dit te fixen. Heb jij zelf - of iemand anders in jouw huishouden - een T-Mobile of Tele2 mobiel abonnement of Prepaid? Dan voorzie ik je namelijk graag van een Unlimited Data voucher, zodat je in de tijd dat je offline bent toch gebruik kunt maken van onbeperkt internet. Excuses voor het ongemak. Ik hoor het graag van je, want ik wil dat je deze dagen zo prettig mogelijk kan overbruggen! 

Hey Lisa, klopt vandaag gesproken met een collega, krijg ik een update zodra het weer moet werken? Aardig aanbod maar heb twee Vodafone abonnementen met onbeperkt data dus dat komt wel goed. Het vervelende is dat de camera’s en alarm nu niet werkt dus het zou heel fijn zijn als wij binnenkort thuis weer online zijn :-) fijne avond!

Reputatie 7

Hi @riethorstmichael,

Dat krijg je zeker te horen! Wanneer de technische dienst het probleem heeft weten op te lossen, zal je van ons een e-mail ontvangen dat het zover is. We gaan er alles aan doen om dit zo snel mogelijk voor je in orde te maken. Mocht je in de tussentijd met een vraag zitten, schroom niet. De Community staat voor je klaar! 

Top, dankjewel! 

Reputatie 7

Hi @riethorstmichael, ik ben super blij om te zien achter de schermen dat jij weer online bent! Ik hield een oogje in het zeil om te zien wanneer het probleem was opgelost, zodat ik de vergoeding voor je kon regelen. Dit heb ik zojuist dan ook meteen in orde gemaakt en dit kun je terugzien in je My T-Mobile Thuis omgeving: My T-Mobile Thuis | Rekeningen inzien en informatie over je abonnement. Mocht je nog ergens hulp bij kunnen gebruiken, weet dan dat de Community hier voor je klaar staat! 😁

Reageer