Beantwoord

Geen internet verbinding

  • 12 May 2022
  • 5 reacties
  • 91 Bekeken

Ik heb vanaf een uur of 11 geen internet verbinding meer, dus ook geen tv. 

Regio vergelijk. Wifi werkt wel, zyxel geeft geen foutmelding. Heb helpdesk gebeld, zou monteur komen, maar tot nu geen respons. Hele keten al gepowercycled, zonder effect.

Rode led voor internet brand, ipv groen.

Enig idee wat er verder te controleren is?

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 12 May 2022, 17:24

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @ericiobv 

Betreft dit een glasvezel of DSL verbinding en heb je de bekabeling gecontroleerd?

Indien je een mediaconverter welke lampjes branden daarop of zijn uit? Deze kan je trouwens ook even van het stroom halen.

het is een glasverbinding, ik heb het standaardscript al twee keer langsgelopen. De tweede keer bellen en de vraag wat ik zou kunnen uitlezen op de kabel die het "modem” ingaat schudde de andere kant wakker. Eindelijk iemand die een beetje denkt, hij keek of er meer klanten op "mijn” centrale offline waren (wat zo was), de een KPN klusje.

En ook zonder iets te vragen mij een voucher sturen zodat ik mijn mobiel als hotspot kan gebruiken (of dat zijn de ervaringen met KPN, what is new), maar zeker attent,

Reputatie 7

Hi @ericiobv, ik ben direct met je mee gaan kijken! Ik ben heel blij om te zien dat de netwerkbeheerder al een afspraak met jou heeft ingepland voor vandaag. Daarnaast zie ik ook dat het modem weer online is. Ervaar jij ook dat je inmiddels weer tv kan kijken en kan internetten? Ik hoor het graag van je. Excuses voor het ongemak! ❤

Hi @ericiobv, ik ben direct met je mee gaan kijken! Ik ben heel blij om te zien dat de netwerkbeheerder al een afspraak met jou heeft ingepland voor vandaag. Daarnaast zie ik ook dat het modem weer online is. Ervaar jij ook dat je inmiddels weer tv kan kijken en kan internetten? Ik hoor het graag van je. Excuses voor het ongemak! ❤

Ik heb weer internet, gisteren rond een uur of 8 was er weer contact met de wereld. Vannacht is de boel wel weer uitgevallen, maar heeft zich weer hersteld.

Er is een monteur geweest, maar deze kon weinig doen omdat de boel weer draait. Ik vermoed dat het een KPN dingetje was (zie trouwens wel dat ze hier in de wijk met glasvezel bezig zijn….

Reputatie 6

Hoi @ericiobv, het feit dat ze met de vezel bezig zijn, zou deze situatie misschien kunnen verklaren. Hou je het de komende tijd in de gaten? Je kunt hier altijd aan de bel trekken wanneer dat nodig is!