Beantwoord

Geen internet verbinding met Ikea Trädfri

  • 14 October 2019
  • 1 reactie
  • 1933 Bekeken

Hallo,

 

Ik heb al een heel tijd een Ikea Trädfri set met lampen, dimmers en een verbindingshub. De bedoeling is dat je d.m.v. een LAN kabel de verbindingshub verbindt met je router. Vervolgens kan je in de Ikea app je apparaten koppelen. 
Echter als ik probeer te verbinden blijft de internet LED op de hub aan en uit vagen en als ik op mijn router kijk, die ik de hub ook niet tussen bedraad aangesloten apparaten staan. Met mijn KPN router lukte het al niet, nu ben ik(vanwege meerdere redenen) naar T-mobile overgestapt en nu lukt het helaas nog steeds niet: zelfde probleem…

 

Ik heb alles al opnieuw opgestart, getest. 
Ik heb de verbindingshub een statisch IP gegeven in de DHCP-instellingen.

Ik heb ook al een nieuwe LAN kabel gebruikt maar niks werkt. De lampjes bij de LAN aansluiting op zowel de router als de verbindingshub knipperen wel heftig, alsof er data verstuurt en ontvangen wordt…

 

Op internet las ik over iemand die DHCP op zijn router uit had gezet en via zijn laptop een nieuw DHCP server had gemaakt, en vervolgens lukte het wel: is dit mogelijk zo ja, hoe probeer ik dit?

Ik heb een Zyxel T-50 router. 
 

Hopelijk kan iemand helpen.

 

Groet Remi 
 

 

icon

Beste antwoord door yalerta 14 October 2019, 21:23

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +5

Werkte bij KPN niet, lukte bij Tmobile niet.

Het lijkt me het beste om in dit geval de Trädfri Hub van Ikea te verdenken van een fout.

Dus eerst die gaan omruilen.

 

Reageer