Beantwoord

Geen internet via Glasvezel

  • 12 May 2022
  • 4 reacties
  • 164 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb thuis geen internet, de router al een paar keer opgestart 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 May 2022, 11:10

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @christ69 

Loopt de kabel vanaf de mediaconverter naar de WAN poort van de Zyxel? En welke lampjes zie je branden of uit op de mediaconverter? Deze kan je ook eens even van het stroom halen.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @christ69, om uit te dokteren waar het mogelijk aan kan liggen, heb ik een lijnmeting uitgevoerd en ik zie dat het modem en de WAN (het signaal/de diensten) al 14 uur online zijn. Fijn dat je weer een stabiele verbinding hebt! Mag ik vragen hoe je het opgelost hebt of ging de boel vanzelf weer online? 😄

Reputatie 1

@Jason Gisteren heb ik de helpdesk gebeld en daar ben ik netjes geholpen alleen zonder succes helaas.

Toen vroeg ik wel of we op een T-mobile of op een KPN glasvezel zaten en het antwoord was KPN. 

Omdat ik wist dat er werkzaamheden waren van KPN in de buurt, ben ik eer vanuit gegaan dat daar het probleem ook zat. Mijn partner had thuis in blinde paniek alles al gereset. Dus toen ik het vermoeden had dat alles weer zo werken heb ik het modem opnieuw geïnstalleerd met eigen netwerknaam en wachtwoord, zodat ik niet alles thuis weer opnieuw moest gaan installeren. (in de router inloggen) Kon ik nog net gisteren naar de 2e semi finale kijken van de Eurovision op de smart TV.

Net bij de uitslag viel de verbinding weer even weg, dat heb ik toch maar even op 4G afgekeken.

Vanmorgen moest ik nog wel het kastje van de vaste tv, die geen smart is, nog even opnieuw opstarten en alles werkt weer als een zonnetje. Meteen ook maar het gastnetwerk in orde gemaakt, want dat was er nog nooit van gekomen.

 

Dank je voor je interesse.

Groeten,

Christ 

Reputatie 6

Hoi @christ69, wat een speurwerk! Fijn dat je toch nog van het songfestival hebt kunnen genieten, voor vanavond alvast veel plezier toegewenst!